Mallans Inn 2.0

Japp :+1:

TS har inte synts till sen den startades. Vi får se.

Jag tycker att den där känslan breder ut sig mer och mer, känns nästan lite oinspirerande att svara där man inte känner igen nicken. Jag svarar ibland om det iaf initialt känns genuint, annars väntar jag ett tag och ser om TS öht ger någon respons.

Att en eller annan går upp i rök efter att ha startat en tråd, inte bemöter och aldrig mer syns till kan det väl iof finnas rimliga förklaringar till… men det har varit (för) många på sistone :ghost:

1 gillning

Men om vi leker med tanken att det är troll-trådar. Vad skulle meningen med dem vara? Alltså vem ligger bakom och varför? Den sista nu var ju tämligen “påkostad”.

I vanliga fall så brukar troll trådar vara rätt lätta att se då de brukar vara rätt provocerande ämnen och åsikter.
Men är inte så säker på att just denna var en troll tråd. Men det kanske beror på att jag kände igen mig i situationen.
Det finns alltid folk som vill ha uppmärksamhet och bekräftelsen också, som inte menar nåt ont egentligen.

1 gillning

Håller med. Därför blir jag så osäker på vad motivet skulle vara. Om inte för att provocera, utan för att…

Kan vara som du säger att det är bekräftelsebehov och liknande. Och då är ju motivet så gott som något.

1 gillning

Tjaaa… det är ju högst oklart. Det är ju inte direkt lite aktivitet på det här forumet så intressehöjning borde rimligen inte vara en anledning, även om jag tänkt det ibland :smirk:

För mig känns det ju bara för märkligt om någon (och än konstigare flera/många) enskild privatperson skulle idas sitta och konstruera en lång story, för att sedan bara droppa alltsammans och aldrig mer återkomma :face_with_raised_eyebrow:

Det här är ju ytterligare en tråd där jag funderar på vad som är vad och inte minst vad som hände :smirk:

1 gillning

Men på tal om något helt annat… idag pga brist på motivation till att skrapa och måla balkongen i värmen så rensade jag klart ute i garaget. Jag har hur mycket skruvar som helst, varav ca 90% av sorterna har jag ingen aning om vad de ska användas till. Men utifall att kan de ju vara bra att ha om nu någon frågar efter nån konstig skruvsort som inte är för trall så får de ligga kvar där :sweat_smile:.

Sen har jag flyttat de stenar jag inte orkar lägga ordentligt på uteplatsen längst bort i trädgården istället. Satte dit en solstol så även om det är ojämt så gör det inget och numera har jag två platser att sitta på på baksidan. Ska bara skyffla tillbaka lite grus till min nya zen hörna sen är det nästan klart.

Fick sms från grannen som undrade om jag kunde förbarma mig om hennes röda vinbär och medans jag plockade för glatta livet kom andra grannen ut och sa att jag mer än gärna får ta deras också. Så det blir planen för i morgon.
Har ni några bra tips förutom saft och kakor… annant än att mumsa i sig dem direkt? :yum:

2 gillningar

Oooh hmm men vafan. Mycket märkligt. Varför skriva en sådan lång och genomarbetad TS, jag menar det där är ju som en liten novell. Jag läste den med spänning. Sen bara poff inte kommentera nåt mer.

Och ja, hur gick/går det… Undrar man ju. Är det kanske någons passion/hobby att skriva små relationsdraman och sedan luta sig tillbaka och njuta av feed backen… :thinking:

Om det är så - tack du där ute i etern som underhåller oss :smile::partying_face:

3 gillningar

Marmelad, gelé, sorbet… eller chutney :+1:

1 gillning

Att ens fundera på att göra marmelad eller chutney när sorbet finns som alternativ? Bara människor som uppskattar grus i i skorna väljer de förstnämnda alternativen

Jag tycker det är smaskens med bär och vaniljsås… :yum:

Och Vinbärsgelé är ju nästan ett måste till stek.

Röda vinbär är bäst orepade som dekoration enligt min mening, så eg är allt grus i skorna för mig :sweat_smile:

Jag är uppfödd på röda vinbärsgrejer i alla former och skepnader så personligen säger jag nej tack till de röda, men annat är det med de svarta. Både bär och blad smakar mkt godare.

Det här är en höjdare :yum:

4 gillningar

The blacken the berry the sweater the juice säger de så man absolut tänka mig det är en höjdare

3 gillningar

Så är det, men du noterade väl att i den drycken finns det inte ett endaste bär så långt ögat når :wink:

Det är enbart bladen som är grejen här :v:

2 gillningar

Jo, men såg hairspray för några veckor sen så velat använda det citatet ett tag nu :sunglasses:

2 gillningar

Ahaa… det fattade ju inte jag :see_no_evil:

Jag har inte ens sett den filmen då mina barn var små den tiden och antalet ickeanimerade filmer som rullade var extremt lätträknade :joy:

Äter folk endast makaroner och köttbullar på vardagar?

I dessa tider med matpriser försöker jag verkligen vara mer ekonomisk men jag har ingen aning hur.

Enda vägen känns verkligen som pasta och köttfärssås. Korvstroganoff med ris, makaroner och köttbullar. Men så fort man lägger till lite sallad, parmesanost och färsk baguette så då spricker budgeten direkt.

Hur gör ni?

2 gillningar

Följ emimiil på Instagram, hon har billiga bra mattips! Hon körde just 7 dagars middagstips på lågbudjet.

5 gillningar

Undertian har också jättebra tips, veckorecept mm.

1 gillning

Och så handlar man när priset är bra, fyller frysen.

2 gillningar