Mallans Inn 2.0

Det verkar som att forumet bara tillåter 10 000 inlägg per tråd.
Leve Mallans Inn, vi ger den 10 000 inlägg till!

8 gillningar

Inte varit så mycket på Mallans, men kikar in…

1 gillning

:champagne: :wine_glass: :cocktail: :tropical_drink: :beer: :beers: :clinking_glasses: :cup_with_straw: :tumbler_glass: Godt utvalg er det også :partying_face:

Gratulerer med gjenåpningen :confetti_ball:: :balloon: :tada: :dancer: :man_dancing:

Här kommer jag spendera min lördagskväll :clinking_glasses::tropical_drink::dancer:t3::man_dancing:t4:

Jag börjar känna mig som en stammis här :joy:

1 gillning

Förvirringen när favorithaket plötsligt stänger! :grin:

Nu gör vi oss hemmastadda i de här nya lokalerna!

2 gillningar

Hann ju bara lägga ett inlägg i andra tråden, och det i dess sista skälvande minuter, men med nystart kan jag ju vara med från början och hänga med lite bättre :upside_down_face:

Denna kväll ska jag laga nåt ur skafferiet och kylen med ungarna, blir förhoppningsvis lite festligare än det låter. Har dessutom gömt bubbelvattnet från dottern så att jag säkert kan smutta på denna gudadryck under pubkvällen …

Recepttips emottages utifrån följande ingredienslista, aka min kyl, frys o skafferi - som mina barn också accepterar (12 o 14)

Potatis
Lök
Vitlök
Röda linser
Belugalinser
Kikärter
Svarta bönor
Paprika
Vitkål
Haricot verts
Frusen bladspenat
Ägg
Grädde
Ost
Creme fraiche
Tomatkross
Tortillabröd

Mjöl o kryddor osv finns också. Hjälp mig komponera nåt smarrigt!

Ja, en potatisgratäng ser jag direkt, men jag hittar inget till den. Har du inget kött? Eller äter ni vegetariskt? I så fall vet jag inte vad som kan passa till en gratäng.

1 gillning

Jag har lite blandfärs i frysen också! (Men jag äter gärna vego idag efter en köttrik vecka)

1 gillning

Så kul att Mallan Inn fick överleva :pray:
Denna puben är bäst :wink:

2 gillningar

Jag brukar steka köttfärs och lägga i mitten av gratängen. I mittersta lagret. Då har man hela maträtten i en form, och det blir jättegott!

3 gillningar

Äh, jag har inte ätit ännu idag… har så svårt att laga mat bara för mig…

Jo någon av de tidiga inläggen i Mallans pub kan nog vara från mig… Det var ju en tid sedan det begav sig…
Härligt @honungspaj att höra om ny lägenhet, blir toppen att boa in sig i nu under denna säsongen. Tråkigt att det inte blir som man hoppas i en relation men skönt att höra att du har så stor tillförsikt till dig själv. Jag gjorde ett liknande inlägg i en annan tråd för ett bra ta sedan om att man kan må bra å känna att ma gått vidare trots att man inte träffat en ny. Jag lever fortfarande själv (typ 5 år nu…) å känner att jag inte vill prioritera att träffa någon ny nu utan fokuserar på mig själv å mina barn… (nu 12 å 15) de är inte intresserade av mammas sällskap många år till, om ens nu… Jag hoppas givetvis att jag träffar en ny omtänksam, härlig man en dag men just nu jagar jag inte det i alla fall.
Precis hemkommen från spa med en god vän (väninna :slightly_smiling_face:) med lite bubbel mm å ska snart bege mig ut igen för middag på stan så lite lullig (om mitt inlägg blev osammanhängande…:joy:)
Ha en härlig kväll här på puben!

2 gillningar

:clinking_glasses: Äntligen är denna lördagen snart över :joy:
Jag har så svårt för lördagar mellan 11-17 :sweat_smile: Ångesten är inte nådig då :expressionless: känns som en kärnfamiljsdag.
Har ni någon speciell dag eller tid på dygnet ni tycker är jobbigast?

Håller med dig - mornar är värst oavsett om mina barn är här. Mest ångest då.

Varför skickar folk uppdateringar vad X gör?! Vill inte veta :nauseated_face:
Nä får vänligt men bestämt säga stopp :stop_sign: till sånt.

Ja, potatisgratäng blev det, men jag vet knappt hur jag ska säga - men den blev fööör krämig? Och nästan sötsmakande, växte i munnen!!! Biffar på svarta bönor till, kändes gummiaktiga o var ganska hemska. Summa summarum, illamåendet var nära, köket ser ut som en soptipp - och vi drar till McDonalds… :face_with_raised_eyebrow:

Samma här, Donken nästa!

1 gillning

Fy vad bitter jag känner mig ikväll.
Idag börjar ”så mycket bättre” och vi har båda alltid sett framemot detta. Nu sitter man här själv och det känns bara så jävligt.
Känner mig så sjukt misslyckad. Många här är här efter sin skilsmässa.
Jag är här efter min skilsmässa och sen ytterligare en kraschad relation.
Jag är så himla ledsen för att det ska vara som himla svårt. Jag ville verkligen inte det här.
Fulgråt till max idag

Verkar dumt med drink på det i baren :pensive:

5 gillningar

Samma här. Hösten är så mysig när man är familj. Inte samma krav på att vara ute och grilla eller vad som helst. Började böla av att Så mycket bättre börjar, vi såg också alltid det ihop. Snart 2 år nu men idag är det ruta ett. Ligger i badet men får väl gå upp o ta ett glas vin framför tv:n ensam. Bjuden till en kompis 500 meter bort på lite vin men jag orkar inte se stimmet av glada barn och fungerande familj just idag. Imorgon kommer dottern hem igen. Längtar.

1 gillning