Trivselklubben

Min syster är en hälsofreak med gurkmejashots och hälsoböcker är höger och vänster och allt annat som hör till

Men jag är nog lite mer avslappnad. Jag lever ett aktivt liv och är i bra fysisk form, och det är jag nöjd med. Jag mår bra och känner mig bra, och mer begär jag inte :slight_smile:

4 gillningar

När det gäller sex och mat går jag efter Oscar Wildes filosofi: “Enda sättet att stå emot frestelser är att ge efter”

Om jag ändå hade fötts rik, som jag hade vältrat mig :smile: :scream: :partying_face:

Fast jag är nog ett mellanting mellan dej och din syster.

2 gillningar

Gör så gott du kan! :partying_face: Skål!

2 gillningar

Det angår inte mig.
Du gör som du vill och behöver för att trivas.

Jag startade den här tråden som en självhjälp för att jag ville återta kontrollen över mitt liv och mitt missbruk.

Det har faktiskt gått rätt bra.
Den har hjälpt mig att hålla mig på banan, motstå frestelser och ta tag i mitt liv på allvar.
Jag hoppas att jag orkar hålla i det. Så jag kommer att fortsätta sätta upp dagliga mål för det hjälper mig att kontrollera mitt missbruk och att ta tag i hög - tid - att - göra - projekt - för - att - få -ordning - på - livet.

7 gillningar

Du ska nog klara att hålla dina nya sundare vanor. Så svårt är det inte. Det är som med allt annat svårt, ibland får man ta timme för timme. Och räkna med återfall men låt dem inte stjälpa dig, det är bara att hoppa upp på hästen igen.

Ibland tittar jag på konståkning och jag har alltid fascinerats av deras ‘grace’. Vissa faller gång på gång, snubblar, misslyckas med sina hopp o piruetter MEN inte en enda har brutit. De avslutar, tar emot publikens ovationer med tårarna brinnande i ögonvrårna. De är fullständigt tillintetgjorda, stora tävlingar som de offrat så mycket för. Jag är inte alls den personlighetstypen, men jag kan ändå hämta inspiration från dem. Att man aldrig ska ge upp…typ :hugs:

3 gillningar

Tack, tror det kommer att gå rätt bra.

1 gillning

Jobba i trädgården så benen va rätt möra

1 gillning

“rätt bra” är toppen sa snoppen :slightly_smiling_face:

Klarade mitt tredje mål idag, att ha en rolig kväll. Jesus Christ Superstar med Salo och Jöback var helt FANTASTISK- helt tagen nu. Se om ni kan.

4 gillningar

Är inte den slutsåld sedan år tillbaka?
En kompis ville se den tidigare i vår, men då var det försent att få tag på annat än bara någon enstaka biljett

Jag blev kanon förkyld strax innan helgen och har vilat nu fredag-lördag. Käkat chips o vitlöksdip som sagt.

Nu är jag frisk igen och ska ut o cykla imorgon. Blir konstig i huvud o kropp om jag inte kommer ut och får intryck och rörelse.

Trädgårdsarbete är toppen! Brukar aktivera många muskler :+1:

3 gillningar

Det där låter så jäkla härligt, de två måste vara bland Sveriges bästa artister genom tiderna, på Carola Häggkvist nivå. Inte ABBA eller Jussi Björling nivå, men ändå :star_struck::partying_face: Gillar Salo som f*n och såg The Ark iaf 2-3 ggr.

1 gillning

Jag tyckte de var bra innan men nu tycker jag att de är superstars av internationell klass. De var galet bra båda två och även övriga
musiker och dansare var också högsta klass.

1 gillning

OoOohh nice!! Nu blev jag verkligen sugen på att se den!! Vill också bli glatt överraskad och bländad av dessa stjärnor :heart_on_fire:

Jag läste in gymnasiet på en folkhögskola och där var en lärare som fixade operabiljetter till oss för mindre än halva priset. Så jag och en annan tjej tog skolans gamla VW buss och körde in och såg den ena pampiga operan efter den andra. Stora uppsättningar. Älskade det.

1 gillning

Tror den går i Göteborg härnäst.

2 gillningar

I dag ska jag

*Göra all sjukgymnastik - check
*Regga allt jag äter - ja
*Undvika kakor och bakelser - yes
*Inte äta godis, snacks, glass - oui
*Hålla mig inom antal stipulerade kalorier - si
*Städa det sista i köket - jo
*Köpa ett par nya byxor, golfskor och två golfslagräknare - done

4 gillningar

Idag ska jag antingen simma eller träna
Jag ska köpa en ny säng
Jag ska beställa en ny torktumlare (tråkig utgift!)
Jag ska städa lite i mina papper

3 gillningar

Jag checkar av träning o torktumlare och känner mig supernöjd för var inte sugen på någotdera. Tack Rulle för tråden, precis vad jag behöver - dagliga konkreta mål. Pappren ska jag nog klara av också men sängen får vänta till en annan dag. Inte ork idag.

2 gillningar

Heja.
Jag har fixat kläder, skor och slagräknare.

2 gillningar

Varför ska man ha slagräknare?

1 gillning