Trivselklubben

En välgärning för alla insekter som annars flyger runt förgäves i våra sterila villakvarter och bara hittar gräs, gräs, gräs…
:honeybee: :butterfly: :lady_beetle:

5 gillningar

Du är duktig du som klarar så många mål per dag. Jag har för ett ganska rejält antal år sedan slutat ge nyårslöften och liknande och visst har jag mål, men inte på daglig basis.

Fast kanske är det vad som krävs för att det ska bli nåt annat än “gör det en annan dag”… för en annan dag är ju alla andra dagar utom innevarande och på det sättet blir det helt klart inte mycket bevänt med min måluppfyllelse.

Iaf inte när det gäller tråkiga saker, nu äter jag iof aldrig godis, sötsaker eller dricker läsk men det finns ju en oändlig massa annat som jag borde, tex den där förhatliga träningen. Men jag avskyr träning i alla former och varje dag önskar jag att jag hade kunnat bli en hurtbulle :see_no_evil:

2 gillningar

Det som slår mig nu är att jag som alltid suktat och haussat fysiska hurtbullar men aldrig haft intresse för att satsa på det… kanske kan man/jag se det som lika eftersträvansvärt att träna sin “norra” region?

Men… troligen inte i gängse mening, fast jag tänker själv att fysisk träning som är hyllad högt som lågt överallt, kanske kan motsvaras av jämförbar intellektuell träning/utmaning?

Hahaaaa… jag tror ju jag kommit på det nu, det vill säga jag ÄR redan tillräckligt mycket hurtbulle som jag är, bara inte i den mening som majoriteten uppfattar det :sweat_smile:

2 gillningar

“En sund själ i en sund kropp”. I mitt fall “en osund själ i en rund kropp” :rofl:

Duktig vet jag inte.
Vissa är grundläggande.
Jag behöver göra dem för att kroppen mår bra.
Ändå har jag slarvat med dem tidigare.

Idag räddade målen mig från att äta singoalla när jag redan överskridit kaloriintaget med dryga 800 kcal. Istället fick det bli en lång promenad på 1 timme och 53 minuter.
Så värst hurtig är jag inte, jag mer stapplar fram.

Men jag har märkt att jag har lättare att tänka efter och komma mig för när jag sätter upp dagliga mål så här.

6 gillningar

Hade absolut gjort det :slight_smile: Men jag slipper för det blev en total jäkla kross, spelade helt jädra fenomenalt

2 gillningar

idag ska jag minst

*göra all sjukgymnastik . check
*regga allt jag äter - ja.
*förutom en 150 grams tårtbit av tonåringens införskaffade sommarlovstårta undvika kakor/ bakverk -ja
*inte äta godis, glass, snacks - nope, tre små chokladbitar.
*hålla mig inom rekommenderat kaloriintag - ja
*minst 30 minuters motion.- yep

4 gillningar

Hur räknar du kalorier?

Jag har mer som mål att ha begränsning på tilläggen i kostcirkeln och sedan får man äta hur mycket grönsaker och rotfrukter som helst. Då blir man även mätt och lättare att hålla kostcirkeln.

Jag höll ett av fyra mål - gissa vilket :rofl:

6 gillningar

…det första… :thinking:

2 gillningar

Jo. Har testat tallriksmodellen, grönsaker, frukt men det har inte gått.
Först när jag skaffade en kaloriräknar app till mobilen fungerade det.

1 gillning

Jaha ja.
Ny dag, nya möjligheter med en frisk vilja men i en ledbruten kropp.

Nå, denna dag som står till mitt förfogande ska jag
*Göra all sjukgymnastik - fixade jag på morgonen så det skulle vara gjort.

*Regga allt jag äter - check
*Undvika kakor och bakelser- check
*Inte äta godis, snacks, glass - check
*Hålla mig inom antal stipulerade kalorier- nej, överskred med 139 kcal i samband med kvällsfikat.
*Diska undan och städa köket - det mesta
*Inviga min nya, sladdlösa häcksax - check

4 gillningar

Jag ska

  1. Försöka sluta böla (Dottern åkte precis för en hel vecka med pappan och de ska börja med att fira en 80-årig farmor på landet, tyckte jag skymtade apan i bilen på gården - så FEL att inte jag är med istället för den där häxan)
  2. Gå och simma i en utomhuspool
  3. Ha en skitkul kväll med mat på stan med min syster och efterföljande show ”Jesus Christ Superstar”
9 gillningar

Hejs dig!

1 gillning

Heja dig med👍

1 gillning

Tack.:hugs:

1 gillning

2 av 3 uppnådda. Nu ha kul💃🏾

5 gillningar

Lövbiff med persiljesmör
Kokt potatis
Beasås
Sallad
Öl
.
.
E det bra eller @Rulle

3 gillningar

Helt rätt=)

Och ikväll blev det kycklingfilé, pommes, rotfrukter och vin. Och så lite choklad till efterrätt. Vet inte om det är bättre eller sämre än chipsen=)

2 gillningar

Jag gissar på att chokladet är något bättre än chipsen. Chips är tydligen det mest inflammationsfrämjande man kan äta. Hindrade dock inte mig att käka chips med hemmagjord vitlöksdip igår…och resterna till frukost idag :partying_face::yum: Vitlök är starkt inflammationsdämpande så kanske jämnar ut sig :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Hur lång runda gick du sen då @nuggen? :wink: