Trivselklubben

Det var fullt på flygplatsen och de kunde inte ta emot. En strejk pågick också. Jag kommer få viss ersättning enligt vad de sa och flygbiljetterna bokades om utan kostnad.

Min dotter kunde säga långa svåra ord baklänges när hon var i 7-8- årsåldern och hon gjorde det blixtsnabbt.

Jag kan se av dina efterföljande inlägg att detta har många fler dimensioner än vad som framgick i det inlägg som jag svarade på.

Lycka till!

2 gillningar

Hoppas det gick bra för er i går med Janssons frestele (musm), kram av dottern, besök hos mamma och allt vad ni skulle ha för er.

Idag ska jag
*göra all sjukgymnastik - ja
*regga allt jag äter - ja
*undvika kakor/ bakverk -nej. P g a en speciell situation på arbetet fikade jag å tjänstens vägnar med en uppdragsgivare.
*inte äta godis, glass, snacks - ja
*hålla mig inom rekommenderat kaloriintag - ja
*ta en promenad på minst 30 minuter - ja.

Det är minimimålen.

Städade sovrummet för att hitta bilnyckeln som hade gömt sig.

Lycka till med era mål för i dag.

4 gillningar

Jag dricker kanske lite för mycket vin. Jag snusar. Häller i mig kaffe. Motionerar och styrketränar i princip inte alls. Har många gånger försökt ändra på mina vanor, men landat nu i att jag lever såhär för att jag gillar det. Så jag har accepterat mina laster, så nu njuter jag av dem utan att skämmas. Min kropp är sådan så jag med enkelhet kommer undan med det, iaf visuellt. Vilket kanske också kan förklara min bristande motivation att ändra på nåt. Hade jag inte tyckt om det jag såg i spegeln hade det kanske varit annorlunda.

Min enda last som återstår som jag faktiskt vill jobba bort är stressandet. Så mer mindfullness-tänk, inte jaga upp sig över alla måsten (som allt som oftast egentligen inte är några måsten, utan snarare bör, eller till och med kan), och överlag en mer rofylld tillvaro inne i hjärnan - det är mitt mål. Kanske till och med plocka upp meditation igen. Men det är svårt. Så mycket av tankarna i huvudet handlar om det som komma skall. Att vara i nuet är inte lätt när det är ovan mark.

7 gillningar

Mål för idag:

  • äta chips, dricka Cava och bara göra vad fasen jag känner för
  • inte boka in några jobbmöten under min lediga vecka, nu när jag jobbat dag och natt helg och vardag alltför länge…
  • inte läsa jobbmejl (redan brutit)
  • inte svara på jobbmejl (kommer jag att bryta)

Tips: Börja lyssna på Agnes Wold på P1. Sen slutar man noja :smiley: :+1:

8 gillningar

Tack för tipset, nåt liknande ska jag anamma någon dag i helgen :blush:

3 gillningar

5 av 6 mål uppnådda.

Hur har det gått för er andra?

2 gillningar

Det enda jag är svag för är MÖRKCHOKLAD.
.
Dricker nästan aldrig läsk, känner inget sug för det
Dricker aldrig grogg med cola eller annat i
Gått över till mörkt bröd för många år sedan

2 gillningar

Det enda söta jag åt idag var ett 100 grams choklad. Inga småkakor på rasterna och bara en kopp kaffe till eftermiddags fikat. Köpte sen bananer att ha på rasterna kommande dagar.

Får se. En ökad medvetenhet är första steget.

3 gillningar

Idag ska jag

*göra all sjukgymnastik - ja
*regga allt jag äter - ja
*undvika kakor/ bakverk - ja
*inte äta godis, glass, snacks -ja
*hålla mig inom rekommenderat kaloriintag - med motionskalorier ja.
*ta en promenad på minst 30 minuter - ja.

Det är minimimålen.

7 gillningar

Hur gick det?

Eller har gått än så länge?

1 gillning

Tackar som frågar.
Två punkter kvar, dem kan jag inte besvara förrän när dagen är slut.

1 gillning

Snyggt :muscle:

Ska jag vara helt ärlig så beror de flesta kilona på chock och ångest. Tappade helt intresse för mat och hade svårt att äta alls i två månader efter beskedet.

Ett äpple och en kaffe var standardlunchen som ex.

Har en bakgrund med mycket träning som ung och har joggat kontinuerligt senaste 4-5 åren.

Med viktminskningen har jag kunnat öka på löpningen ordentligt från runt 2-3 pass och 15-20 km /v till 4+ pass och 30-35 km/v. Ökar långsamt.

Ökad rörelse tillsammans med att jag nu inte vill tillbaka dit jag var samt inte fullt intresse för mat tillbaka gör att jag fortsätter tappa kilon. Mår väldigt bra av det.

Ev börjar jag komplettera med styrketräning längre fram. Men allt för välmåendet. Jagar inga magrutor :grin:

Vill inte ha några förbud och kunna äta och göra det jag vill. Men i lite måttligare dos än innan. Får se om jag lyckas i längden.

4 gillningar

God förmiddag vänner.

Idag ska jag

*göra all sjukgymnastik - check
*regga allt jag äter - check
*undvika kakor/ bakverk - check. Höll på att bli några singoalla men så tänkte jag att det här målet kan fortfarande hålla så jag tog bort handen.
*inte äta godis, glass, snacks - nope. Blev några salta pinnar.
*hålla mig inom rekommenderat kaloriintag - nope. Med motionskalorier överskred jag med 21 kcal.
*ta en promenad på minst 30 minuter - 1 timme och 53 minuter varav 53 minuter i uppförsbacke. Brant.

Det är minimimålen.

Lycka till med era mål.

4 av 6.
Höll mig inte från snacks.
Åt mer än jag borde.

6 gillningar

Jag har endast ett mål i sikte. Det är att vinna min padelmatch, misslyckas jag kan alla dra dit pepparn växer

5 gillningar

:rofl: Hoppas det går bra då.

Bjuder du laget runt här på en resa till Indien så är jag med. ,:wink:

2 gillningar

Det var många som skrivit om att de klippt gräset. Här har jag mer som en äng då det är en näringsfattig jord så växer inte mycket eller tjockt med gräs. Kommer slå allt kring midsommar.

Prästkragar, förgätmigej, smörblommor, vallmo och gullvivor växer överallt.

Det är trivsamt med kaffe/picknick på gräsmattan.

8 gillningar

Låter ljuvligt och närmast som själva sinnebilden för sommar, men svårt i ett villakvarter :sweat_smile:

3 gillningar