SMS vi inte ska skicka! Skriv dem här

Jag kunde skrivit detta. Var tre månader sedan jag uppdagade min mans dubbelliv. Efter två veckor ville han inte prata mer med mig. Eller som han så det “Vi har inget mer att prata om om det inte gäller sonen. Och jag har INGA skyldigheter jämtemot dig, det ska du ha jävligt klart för dig”. Att sonen påverkas av allt förnekar han. Att han har ont i magen varje dag har ingenting med det att göra tydligen.
Han har nu gått vidare med den kvinna han legat med bakom min rygg de senaste året. Han är så kär och lycklig.
Jag mår skit! Lurad, manipulerad, utnyttjad, utbytt, bortkastad. Känner mig också som en bortkastad sopsäck.

1 gillning

Jävla äckelgubbe. Förstår att du mår skitdåligt. Oerhört osmakligt och respektlöst att lägga ut massor om det nya förhållandet på Facebook. Men gör dig själv en tjänst, plocka bort honom från all social media. Bort bort med honom på alla sätt som bara går. Det är bra att du äter antidepressiva och att du går och pratar med någon. Du har blivit utsatt för ett enormt svek och du kommer behöva hjälp för att ta dig vidare. Du kommer att ta dig vidare. Han däremot är nog tyvärr ett hopplöst fall. Hans liv kommer aldrig att bli särskilt meningsfullt. Uppenbarligen har han noll kontakt med sitt eget känsloliv. Han kommer aldrig ha en djupare kontakt med andra människor och inte heller någon djupare förståelse. Vem vill leva ett sånt liv? Där allt är yta som det dessutom av någon anledning är viktigt att stoltsera med. Han har uppenbara problem. Han är en förlorare och du ska vara glad över att du inte lever med honom längre. Men jag vet hur sjukt svårt det är att se detta. Det viktigaste för dig nu är att återfå din självkänsla. Att inte tänka att hans otrohet och vedervärdiga beteende berodde på att du inte dög. Det kommer som sagt att ta tid men du kommer att landa i det så småningom. Du går ur relationen med högburet huvud. Du har inte krossat en annan människa. Du har inte trasat sönder en familj. Du har inte orsakat ditt barn ångest! Jävla, jävla skitgubbe alltså! @Behoverhjalp

3 gillningar

Du är orsaken till barnets ångest. Du. Bara du. Ingen annan än du. En dag kommer du stå ensam. Helt ensam. Du förstör alla relationer. Alla. Du gör det. Bara du. Helt själv. Du har ingen. Allt är bara yta. Ditt liv är fejk och på låtsas. Som film. Där är du. Mitt i ingenstans med ingen och det kan du ha. Du har skapat detta själv. Bara du. Lev du i din fejkvärld och ljug och var en låtsasman. Jag tänker leva mitt liv i verkligheten med riktiga vänner. Blä för dig.

4 gillningar

Jävla tarmhacka! Jag hatar dig! Du tyckte dig ha rätt att kliva in i mitt liv och förstöra det. Nu tycker du också att du ska bli extra mamma till mina barn. Mina barn vars liv du bidragit till att helt vända upp och ned på. Jag hatar dig så innerligt. Jag önskar att du blev överkörd av en buss eller överkörd av vad som helst helt enkelt. Jag önskar att du dör och att jag slipper höra ditt namn någonsin igen. Jag ser ditt fjantiga flin framför mig och vill bara nita dig. Ge dig en rak höger i ditt fula nylle. Du är en själlös, empatistörd, ytlig jävla tönt och det är helt obegripligt att någon enda person kan vilja vara tillsammans med dig!

11 gillningar

Omg, vi verkar vara i samma situation. Personen man hatar allra mest ska nu agera extramamma. Kliva in i det liv som borde varit vårt. Leka mamma pappa barn med MIN familj. Fy fan! Och vad kan man göra, acceptera, hur ska man kunna göra det?
Allt jag kan tänka på är alla lögner, hur de måste ha skrattat åt mig bakom min rygg. Och nu ska jag acceptera henne som en del i min sons liv.
Jag önskar att all olycka drabbar dem! Ja så är det, och då får jag ångest för det också, för att det gjort mig elak.

1 gillning

Vi träffades nyss i ett försök att prata om hur vi ska samarbeta kring barnen. Fy faan vad konstigt det känns att träffa dig! Var finns den man som jag levt med i 15år? Det är som om vi aldrig kännt varann. Allt är så kallt och opersonligt. Ja, jag är också kall mot dig. Allt vi hade är borta. Jag saknar min bästa vän så fruktansvärt mycket! Hoppas att du hittar det du söker och blir lycklig så småningom, så att detta inte är i onödan. För om du bara visste hur mycket du sårar din familj för din egen vinnings skull!

1 gillning

Jag kan knappt andas.

1 gillning

@Elddraken
blir tårögd när jag läser detta. För jag känner igen mig!

Att det ska vara så svårt för mig att förstå hur du tänker. Sitter med barnen framför öppna brasan, vi pratar och skojar, äter lite plockmat, jag ska snart fixa middag till oss. Fattar inte att du inte vill vara med oss. Att du hellre sitter själv nån kilometer bort. Istället för att vara med din familj. Man lever bara en gång, ja just det, så varför inte leva med sina barn? Men du vill hellre förverkliga dig själv? What??? Kommer aldrig förstå dig!!!

3 gillningar

Slå inte på dig själv. Det ÄR svårt att förstå. Kram @Besviken

1 gillning

Tack för kramen @Angst78. Den behövs ikväll. Som jag skrev längre upp försökte jag sträcka ut en hand till exet idag, och träffas för att prata om barnen. Men jag blir så jävla arg och irriterad när jag träffar honom. På att han gör detta! Förtroligheten vi tidigare haft är som bortblåst. Jag älskar honom verkligen inte längre. Men jag saknar oss så djupt att jag knappt kan andas. Hur överlever man…?

Åh gud. Jag vet inte. Försöker själv förstå det. Har en usel kväll. Mitt problem är nog att jag fortfarande älskar honom, tror jag iaf. Det är väldigt bra att du iaf inte känner så. Har försökt att göra något bra av dagen och har väl delvis lyckats (har målat två garderober bl.a.). Men ångesten är ständigt närvarande och jag vet ärligt inte hur länge till jag orkar ha det så här. @Besviken

1 gillning

Jag älskar dig

2 gillningar

Att du ska vara så svår o få ur mitt hjärta…varför varför…
Vill inte känna…vill inte​:pensive::pensive::cry:
Varför kämpade du inte för oss…

6 gillningar

Kan du inte bara komma hem till mig, till oss, till din familj. Vi stryker ett streck över det som varit och börjar om. Jag förstår vad det är du saknar, och vet du vad, jag saknar det också. Men jag kan inte se mig själv med nån annan än dig. De senaste åren blev tråkiga, men innan dess var det ju fantastiskt! Vi trivdes så bra ihop! Det finns kvar, om vi bara vill hitta det igen. Jag älskar dig, kommer förmodligen alltid att göra det.

3 gillningar

Varför måste du bräcka dig själv i respektlöshet hela tiden? Att ta med dig trollet till mitt hem när du hämtade ditt skit är fan inte ok
Hörde att ni inte har det så bra, vet du att ditt troll tjallar för vår dotter. Roligt att höra att ditt rätta jag börjar komma fram nu när du inte har mig att hota eller skälla på längre

10 gillningar

Flyttat ihop och nu förlovad med ditt nya :heart:
Tillåt mig mig småle :slightly_smiling_face:
Vad fan! I mars släppte du bomben, från att ha älskat mig av hela ditt hjärta. Ja, du sa så!

Vi hade hittat kärleken, jag var ditt allt, du var rädd att förlora mig, vi skulle bli gamla tillsammans. Du tom dryftade dig till att du skulle vilja dö för mig. Jag tyckte att det var absurt och inte nödvändigt, men smickrande att du sa så. Hade vi varit yngre skulle du velat skaffa barn med mig. Vi gifte oss 2016.

Inga tecken på att något var på tok. Vi hade ett härligt liv med bekräftelse på alla sätt. Men i mars skulle du plötsligt, eftersom att du inte mår bra, vara ensam och hitta dig själv. Ta avstånd och “hitta glädjen i ditt liv igen”.
Verkar som att du har hittat glädjen igen men utan reflektion över dig själv eller varför du lämnar en kvinna som älskar dig och skulle gjort allt för att tackla ev problem.

Istället blev det “tack och hej, nästa tjej”.

Tror du inte att jag fattar att du lämnade mig för att du hittade en annan fast du matat mig med att det berodde på något annat som du ger mig skulden för?
Tror du på allvar att det ni har håller mellan dig och henne?

Lycka till, du har varit gift tre gånger förut, och kastar dig in i något nytt…utan att stanna till och tänka. Oddsen för att lyckas är inte på din sida.
Jag är glad att jag inte är du.

5 gillningar

Vill att Du ska veta. Jag älskade Dig. Du var den enda mannen för mig. Vi skulle leva tillsammans tills vi blev gamla. Du sa det till mig senast dagen innan jag upptäckte ditt dubbelliv. I min värld var det verkligen så. Vårt liv var inte perfekt, men jag älskade Dig. Jag gjorde allt för att älskas av Dig. Jag litade på Dig.

9 gillningar

Säger bara Karma. Du kommer förstår när det drabbar dig. Du kommer förstå eftersom då kommer jag dansa en glädjedans.

2 gillningar

Jag vet att vi har gjort ett avslut nu. Jag vet att det inte är vi. Du o jag som alltid var så självklart…kommer aldrig kunna förstå. Det gör så ont så ont…
Men jag vill aldrig uppleva d jag upplevt med otrohet av dig o kontakt m tjej. Jag dog inombords men nu är jag uppbyggd. Även om jag saknar familjen så himla mkt…
Moving on…

3 gillningar