SMS vi inte ska skicka! Skriv dem här

varför ska det vara så svårt att släppa taget och gå vidare? varför kan jag inte sluta hoppas på att du ska höra av dig? jag vågade släppa in dig och öppna mig för dig efter min separation, men du gjorde inte samma för mig. Jag vågade fast jag va livrädd. jag stod med hjärtat i handen, men du gick. om du bara kunde förstå hur ont det gör och hur jäkla liten och trampad på jag känner mig nu. du använde mig för att bearbeta din sorg, men sänkte mig på vägen. jag hatar att vara ensam, du fyllde det rummet igen, men du gick. jag hatar att jag kollar din instagram. jag hatar att jag inte har någon självrespekt. jag hatar att jag är oälskad. jag hatar att ingen åtrår mig. jag hatar den här jävla fasaden jag försöker hålla upp. för att inte alla ska se hur äcklig ful och värdelös jag är.

6 gillningar

Du lyckades. Du bröt ner mig igen. Jag trodde att jag kommit längre än såhär. Jag hoppades att jag kommit längre än såhär, det har ändå gått över ett åt och jag försöker. Du har ju gått vidare med ny familj, varför kan inte jag? Det var som knivhugg det du sa igår. Jag vill att du ska veta hur du får mig att må. Jag vill att du ska ångra dig. Jag vill bara inte att du ska få den tillfredsställelsen av att se att du fortfarande kan göra mig så leden. Fan. Dina ord planterade ett nytt frö av hopp om oss. Jag har kämpat som ett as för att få bort allt ogräs och alla rötter och så gör du såhär. Jag orkar inte.

2 gillningar

Jaha

1 gillning

Snart 3 månader och igår gjorde jag det som jag ska inte göra.
Smsa henne och frågat hur hon mår. Va fan gjorde jag der för. Och det blir varre.
Hon svarar att hon gråtter varje dag när barnen sover ,att hon är stolt över att hon lyckas fixa allt själv men att det gör ont på henne att veta hur jag mår och det är hon som är ansvarig för det.

Då svarar jag som ett jävla idiot att jag fortfarande älskar henne och att jag skulle göra allt för att få henne tillbaka.

Mår illa idag om tanken att jag kunde inte vara starkare att jag skickat meddelande.

Hon snackar skit. Kanske hon mår dåligt efter 16 år ihop och 11 år som gifta, men hon mår säket dåligt för att hon gav upp ,för att hon inte längre vill kämpa för våran familj.

Jag hatar att jag älskar henne fortfarande.

@Robban Att älska någon är inget nederlag, ever!

Att hata att man älskar någon behöver man bara göra när kärleken är obesvarad i en parrelation.

Att du förmedlar till henne att du älskar henne gör dig inte till en idiot.
Det gör dig till en älskande människa.

Det är svårt att sluta älska någon.
Oftast vill man inte sluta älska någon, vilket gör det ännu svårare.

Kanske snackar hon skit, jag vet inte?
Oväsentligt egentligen.

Det viktiga i detta är du och ditt mående.
Så länge du inte har kommit förbi din egen kärlek till henne kommer du inte att komma vidare i din process mot ett bra liv utan henne.

De flesta av oss här inne har varit i din situation.
Det är inget nederlag att säga sanningen.
Det är inte svaghet att vara ärlig med sina känslor.
Jag tror ingen här inne ens skulle få för sig att tycka så.

Däremot så vet vi alla att den situation du nu är i är den svåraste.
Du har rent intellektuellt förstått att det sannolikt är kört.
Men du vill så det värker, och får du så dör du, att hon kommer tillbaka.

Innan du har släckt det hoppet inom kommer du att bete dig som en “idiot” flera gånger till.
Det är bara att acceptera.
Det kommer inte att fungera.
Det är också bara att acceptera.

Den ilska du känner riktas nu mot dig själv för dina handlingar.
Jag tror inte att den ilskan kommer att hjälpa dig vidare innan den riktas mot henne och hennes handlingar.

Du har nog inte nått botten än.
Först då kan du börja klättra uppåt!

3 gillningar

@Skipper tack för dina ord.
Jag hade hoppades att jag redan kommit ner till botten. Har aldrig mått så dåligt.

Man vill verkligen bara en sån som bara skaka av sig allt och går vidare men set är svårt.

Jag har börjat känna att jag är arg på henne men tyvärr så ta kärlek över.

Hoppas det ger sig snart , trött på allt sånt just nu.

1 gillning

Fan vad mycket mer komplicerat det är att dela föräldraskapet så här! Allt praktiskt som behöver hanteras, blanketter som ska fyllas i till skolan, ansöka om nytt pass mm. Som vanligt läser du inte ordentligt och du skriver fel. Det behöver göras om och göras rätt. Ärligt, hade varit så jävla mkt enklare om du kunde dö istället, så att jag och barnen kan rå oss själva istället för att behöva involvera dig. Dra åt helvete din jävla egoist! Fan vad jag hatar dig för vad du gör med din fd familj.

8 gillningar

Du har tagit musiken ifrån mig också… det gör så ont att lyssna på den musik jag älskar.
All musik är förknippad med dig.
Jag blir så arg och ledsen…mest ledsen.

1 gillning

Idag fick jag svart på vitt att du gått vidare med ditt andrahandsval.
Henne du gick till när du, ensam i vår tvåsamhet, kommit på att du inte orkade fixa till utan hellre förstörde. Alla löften slutade gälla.
Du tog den bekvämaste vägen ut. Så som så många fega människor gör.

Sett på Instagram via omväg, då jag ju naturligtvis är blockad och även vill vara det eg för varför skulle jag veta mer. Men det kom till min kännedom att du lägger upp inlägg som: ”Har varit ute på båttur med mitt :heart:️” och även ”Spelat biljard i en herrgård med mitt :heart:️”

Intressant att du beskriver henne så. Hur kunde hon bli ditt hjärta på tre månader? Har du ens någonsin kallat mig för det i sociala medier. Men skitsamma, det yttre, vad man lägger ut på sociala medier handlar bara av den bild man vill förmedla, inte som det är.

Kul för dig visserligen, att hon nu är ditt hjärta. Men vet hon om att du bara för två månader sedan funderade på om du gjort fel och ville försöka med mig igen? Och att du inte trodde att hon är den rätta, eftersom du jämförde henne med mig och sade att du kommer aldrig att älska någon som du älskat mig men att du kanske tycker att det är ok ändå?
Vet hon om att du haft många förhållanden tidigare då du bara följt strömmen dvs inte haft egen vilja utan bara följt efter dit livet tar dig? Gått in i förhållanden utan att reflektera över att det kommer inte att kännas rätt om man bara följer strömmen eller nöjer sig, vet hon om det?
Att du bara nöjer dig med henne.

Jag antar att detta med oss dragits till sin spets så till den milda grad så att du hellre lever i din bubbla, med din nya ”kärlek” utan att ens erkänna för dig själv hur tokigt det blev när du så hastigt lämnade mig utan att låta mig medverka.

Eller så är hon verkligen ditt :heart:
Och då gratulerar jag dig till att du träffade rätt.

Det som skaver är att vi inte var färdiga med varandra, eftersom att det var bara en av oss, du, som hade en bearbetning och en process. Du lät inte mig veta att du funderade på att göra slut. Du bara gjorde det.

Och det gör skitont att du inte bara kunde säga att du ville göra slut eftersom att du blivit intresserad av en annan kvinna utan skyllde på att dina känslor svalnat och att du inte trivdes med mig så som jag trivdes med dig. Att mina/våra problem behövde bearbetas. Varför kunde du inte bara erkänna att du blivit kär i en annan istället för att låta mig få skulden för att det tog slut.
Trots att du förnekat det så VET jag att det tog slut mellan oss pga att du efter att du bytt jobb blev intresserad av din kollega. Varför inte bara vara ärlig med det. Lögner är fan det värsta som finns.

6 gillningar

Du har gjort mig till en person som önskar andra olycka. Som önskar dig olycka. Du har gjort mig till något jag inte är.

Jag fattar att du inte älskar mig, att jag inte räckte till. Men något av det senaste du berättade för mig var att jag behöver ändra på mig för att någon ska kunna älska mig. Att den jag är inte räcker. Det räckte inte för dig och kommer inte att räcka för någon annan heller. Att säga att jag hatar dig för att du sa det är en sån underdrift så det finns inte. Som om jag inte känner mig nog misslyckad ändå. Fan för dig.

5 gillningar

Idag är det din födelsedag…

Jag är helt bortklippt ur ditt liv. Du frågar inget om mig. Berättar inget. När ska jag bli presenterad för den nya? Som mitt barn och säkert alla andra redan träffat? Jag räknas inte…

Så grattis på födelsedagen.

Igen en dag av ständiga påminnelser över vad ditt beslut har tagit ifrån mig. Inga båtsemestrar med barnen och besök i nya hamnar. Inget resesällskap på utfärder vi gjort som familj. Ingen man att åldras med och gå hand i hand på ålderns höst. Ingenting att glädjas över i vardagen.
Du har klippt av mina vingar, du har kapat mina ben och berövat mig på mina barns närvaro dagligen.
Det enda jag skulle vilja säga är hur illa du gjort mig!!! Du har förstört hela mitt liv.
Jag önskar att du får uppleva samma förödande känsla…

5 gillningar

Hur känns det när inget av barnen kom på din födelsedag?
Tur att du har mig, den dåliga mamman att skylla på :joy::joy:

1 gillning

Alla gånger du sagt att jag är sjuk i huvudet , alla gånger du sagt att du ska kasta ut mig på gatan. Jag hatar dig! Från djupet i mitt hjärta, JAG HATAR DIG . Det är du som ät sjuk i huvudet! Inte jag! Jag sitter här hemma som en jävla hund , gör allt för dig! Du, du din jävla pissråtta så fort du har en kväll ledig så sticker du iväg med dina ”kompisar” vad gan vet jag vad du gör? Enligt dig ska en kvinna inte fråga vad mannen gör … så jävla äcklig du är . Din sjuka sjuka sjuka människa! Hur kan man behandla sin andra hälft så här?
Jag skulle ha litat på magkänslan för flera år sen , så hade jag sluppit sitta här med bakbinda händer . Du har mig i en jävla glasburk . Hur i helvete ska jag kunna gå? Allt är ju knutet till sig , hus, företag … allt … din jävla råttjävel!

3 gillningar

Jag kräks på mig själv att du har lyckats göra så här mot mig , jag skäms! Jag skäms som en jävla pissmyra. Varför skulle du göra så här mot mig? Va fan , det skulle väl vara skönare för dig att bara slippa mig? Nä för att jag sköter allt åt dig. Jag är så dum! Önskar att jag aldrig hade fötts

2 gillningar

Tack som fan för guilt-trippingen!

Det var DU - inte jag - som blåste din relation med din son.

Jag vägrar ta på mej ansvaret för att fixa den! Jag har sagt det flera gånger förut - vad är det du inte begriper?

Jag hjälper min familj, mina vänner o andra människor jag tycker om - o nej - du kvalar INTE in i nån av de kategorierna!

Jag har inget som helst ansvar över hur du mår. Säjer det igen. Inget. Som. Helst. Ska jag bokstavera så du fattar???

O du…det funkar inte att skriva att man inte vill bråka för att sedan göra just det.

Ta konsekvenserna av dina val.
Väx upp. Skaffa en tereapeut.

Eller förslagsvis både och.

10 gillningar

Idag för 10 år sedan föll du på knä i Budapest, Ungern, och friade till mig. Idag, inte ens ett år efter att skilsmässopapprena gått igenom, flyttar du in i ditt nyköpta, stora,fina hus tillsammans med den lilla horan som omvärlden tror du träffade i mars i år.

Du säger åt mig att ta av mig offerkoftan. Den som du satte på mig när du valde att hoppa i säng med alla dessa kvinnor.
Du säger åt mig att sluta älta och gå vidare för att det har du gjort. Klart du har, för du har aldrig ältat, du har bara hoppat vidare. Du har bara kastat mig som en sopsäck i soptunnan. Aldrig tittat tillbaka.

Jag vill inte ha dig. Det slutade jag vilja när jag vaknade och insåg vem du var. Jag vill bara att du ska inse konsekvenserna av ditt handlande. Jag vill att du ska inse att du förstört tre liv. Mitt och dina två barns. Även om de kommer att repa sig och acceptera detta så kommer de alltid att ha ett sår i själen att mamma och pappa inte bor tillsammans. Sen när de får reda på sanningen så kommer de ha ett står i sitt hjärta för alltid för att mannen de trodde var en kärleksfull, omtänksam och ärlig man i själva verket är en kärlekslös, empatilös, lögnhals till man.

Synden straffar sig själv och kommer alltid tillbaka och biter dig i röven.

9 gillningar

Jag såg hur ångesten riste i kroppen på dig. Jag såg hur krampaktigt du försökte hålla kvar i din hårda beslutsamhet. Jag önskar jag på riktigt förstod vad det är du kämpar så emot. Utan hårdheten dras vi som magneter mot varandra. Varför kan du inte bara tillåta dig att vara en del av vårt Vi? Vad gör dig så fruktansvärt rädd att du kastar bort oss?
Jag hatar ditt skalskydd.

3 gillningar

Ni kunde iaf väntat med att dela ert förhållande på FB tills skilsmässan var klar. Men grattis! Grattis till att ni lyckats ligga bakom min rygg i 10 månader innan jag upptäckte det och nu blir gratulerade för det av ovetande människor. Grattis M att du kunnat se mig i ögonen och ljuga utan att blinka. Grattis till att du innan denna kvinna hade en annan och innan dess en annan. Grattis till att du varit otrogen mot mig i minst sju år utan att jag försått. Grattis till att du krossat mig totalt.
Och grattis till mig som lamslogs av chocken och som nu varje dag har ångest. Som får antideprissiva för första gången i mitt liv och som kommer behöva år i terapi för att förstå vad som hänt och för att bearbeta den psykiska misshandel du utsatt mig för.
Grattis till våran 8-åriga son, som har ont i magen varje dag och frågar varför pappa är så elak mot mamma.

3 gillningar

Önskar jag kunde skriva det öppet på deras FB. Önskar alla visste vad han gjort mot mig. Han är dock så otroligt manipulativ, tror han bara skulle få mig att framstå dåligt. Fattar inte varför han är så elak mot mig. Räcker det inte med otroheten, att han krossat mig totalt. Varför måste han flagga med detta nya förhållande och gnugga salt o såren hela tiden? Fattar inte. Vem är denna man? Var hände med mannen jag gifte mig med? Hur kunde låta mig luras så länge? Hur kunde jag vara så blind?

2 gillningar