Rädd att vara singel resten av mitt liv

Gomorron @Solis ! Hur är det med dig idag? :heart:

1 gillning

Godmorgon!
Jag har min första semesterdag idag och ska försöka ta mig ut i solen och få mig lite energi.
Jag ska försöka hitta något att göra varje dag som ger mig livslust.
Imorgon ska min äldsta dotter komma hem över helgen och jag skulle önska att jag tyckte det var roligt, men jag vet ju att hon även kommer hälsa på sin pappa och det hugger som knivar i mitt bröst.

8 gillningar

Kämpa på och grattis till 1a semesterdagen!! Längtar så till ledigheten​:blush::blush:

1 gillning

Åh vad mysigt att du ska få besök av din dotter❤️.

Har följt dina inlägg, så bra att du sökte upp läkare.
Får du inte rätt hjälp eller bemötande direkt, så ge inte upp. Du är värd det bästa och det finns bra hjälp att få. Jag har fått stor hjälp genom KBT och kurator via vården. Men också nära vänner, familj, att göra saker som just jag mår bra av. Dans och musik, promenad i skogen, cykeltur, greja med fingrarna i jorden, titta på en mysig film, skratta m nära och kära åt ngt tokigt. Alla de här små delarna som får just dig att må bra, som stärker just dig och ger dig positiv energi, det ska få fokus nu.

Du är en kämpe och det kommer ljusna successivt. Ett steg i taget. :pray::hugs::cherry_blossom:

2 gillningar

Hej @Solis , hur gick det igår? Nåt som gick bra? Kändes bra?

Vilken otroligt smart grej.

Och du, om du inte har ork att göra en mer planerad aktivitet en dag så försök hitta något som är positivt och livsstärkande i största allmänhet.

Hur litet det än är. Det kanske bara är att upptäcka en humla som bökar in sig i en lite för klen blomma som nästan viker sig under tyngden. Eller en glad hund som går förbi på gatan och nosar intensivt på en spännande fläck. Eller en gatumusikant som spelar oväntat bra.

Ett tips är att skriva upp din positiva syssla i en dagbok. Här, eller helt privat. :hugs:

8 gillningar

Hela dagen igår var fruktansvärt tung och grå trots att solen sken. På eftermiddagen var jag iväg och tränade två pass (2*30min) och där hittade jag äntligen positiv energi. Efter det bjöd min syster hem mig på ett glas vin och vilsamt ute på altanen och pratade och faktiskt skrattade ett bra tag in på kvällen. Gick och la mig med en bra känsla i kroppen :blush:

17 gillningar

Gott att höra! Det tunga kommer att finnas där - men viktigt att ta på motsvarande ”kantarellglasögonen” och leta efter ljuspunkterna i vardagen o livet - och lägga märke till dem aktivt, precis som @Trassel säger

4 gillningar

Detta var ju jättebra❤️.

2 gillningar

Gårdagen var i det stora hela en bra dag. Jag utmanade mig med att inhandla en baddräkt och tog mig till en strand vid en sjö och solade. Det var otroligt jobbigt för jag måste hela tiden ha koll runt omkring mig för att se om någon skrattade och kollade på mig med avsky, men vad jag fick uppleva var att de andra hade så fullt upp med sitt.
Jag hoppas att jag någon gång kommer vara mig själv och kunna vara stolt över vem jag är och hur jag ser ut.

14 gillningar

Det kommer du och du är på rätt väg! Du gör helt rätt, starkt av dig att utmana dig själv och göra det du tycker är svårt och jobbigt. Var stolt över dig själv, styrkan finns där inom dig och du är värd att älskas för precis den du är.:revolving_hearts:

2 gillningar

Wow! Vad modig du är som utmanar dig själv. Och hoppas du fick dig ett skönt bad!

1 gillning

Vilket samhälle vi har skapat, där somliga (de flesta?) är rädda att bli sedda på med avsky när de badar.

Jag är extremt blek, trots att jag är brunögd och har mörkblont hår. Men hyn är som marmor. Ibland känns det aningen motigt att bada av den anledningen. Jag är alltid vitast, och nog tusan tänker jag att folk glor lite.

Men precis som du säger så är de allra flesta strängt upptagna med att fokusera på sina egna brister. Jag var på stranden häromdagen och inte med bästa vilja i världen kan jag återge hur någon av de andra besökarna såg ut.

Jag brukar tänka att jag är en av de som bidrar till att motverka snäva normer. Vågar jag utmana solbrännenormen så vågar någon annan utmana smalhetsnormen och ytterligare någon annan vågar utmana ungdomsnormen. Vi är mångfaldsarbetare. :rainbow:

7 gillningar

Jag vågade inte resa mig upp och gå till badet så det blev bara att sola på filten :see_no_evil:

3 gillningar

Jag har helt slutat bry mig. Brukar cykla till stranden om somrarna och där ser man folk i alla åldrar och former som badar. Älskar att se äldre damer i 70-årsåldern hoppa i och njuta, klädda i bikini.
Själv har jag en badtopp och badshorts, så jag slipper tänka på bikinilinjen.

5 gillningar

Jag hör också till dem som är kritvit åter om och inte kan bli solbränd. Jag vågar knappt ha shorts i rädsa att någon ska stämma mig för snöblindhet, om de skulle råka titta på mig.

Ni har väl alla sett denna?

image

5 gillningar

:rofl::rofl::rofl:
Det gäller att se det roliga i det hela
:rofl::rofl::rofl:
Du är underbar @onedaymore

2 gillningar

Du badar snart, det känner jag på mig! :muscle::ok_hand:

1 gillning

:joy: Eller som i serien Bästis, där killen ska återhämta ögonen från tjejkompisens vita sken genom att titta in i solen ett tag…

3 gillningar

Det blev ett riktigt bakslag ikväll då x skickade ett sms (inget elakt eller konstigt) och det fick hela min värld att gå under.
Direkt kommer dödslängtan.
Jag ringde en vän och grät (fulgrinade) hon sa som alla andra jag pratar med att han inte är värd en så snäll och omtänksam kvinna som mig i sitt liv och att det är hans förlust. Men det är ju inte han som är ensam, han har ju gått vidare med en ny kvinna vid sin sida. Alltså är det nog som han och hans vänner säger.
JAG ÄR BEDRÖVLIG :sob::weary:

2 gillningar