Nätdejting. yej or ney and how?

Det gav mig rätt mycket faktiskt.

Jag har fått lite napp, dvs chattar lite med 2 st. Jag känner också att jag inte vet vad jag vill. Men samtidigt vet jag att jag behöver komma vidare någongång. Min separation är fortfarande väldigt färsk. Den ene av dem vet allt om den, jag var helt ärlig från början med det. Det känns riktigt skönt.

Jag har inga förhoppningar eller förväntningar på att det kommer att leda till ett förhållande eller sex. Det är dock skönt att ha någon där som finns att messa med lite.

Tyvärr så vet jag inte hur schysst jag är i detta mot denne. Trots ärligheten. Jag känner mig lite som att jag kanske luras. Det känns också som att jag kanske undviker att komma nära pga oro att bli sårad och kanske framför allt att såra henne. Om hon vill mer etc.

1 gillning

… å andra sidan kanske jag inte ska vara så självgod och tro att alla vill ha mig heller :slight_smile:

mitt x ville ju det inte iaf! :slight_smile:

1 gillning

Å andra sidan fattade hon inte vad bra du var/är :slight_smile:

4 gillningar

Kvinnor verkar ha svårare att gå in i något kortare bara för sälskap och sex. Såga mig om jag har fel, men det känns så.

Vet inte om det är manligt och kvinnligt men jag är inte typen som behöver sånt sällskap som inte utvecklas.
Stimulerar inte alls så då är jag hellre själv.

1 gillning

Det var precis det jag försökte säga, att det verkar vara all or nothing.

Alla är olika…Jag är en relationsmänniska.

Du har rätt - iaf så är jag sån. Vi ser olika på sex i ett förhållande också, tjejer vill ha sex när vi mår bra och känner oss uppskattade, killar vill ha sex för att känna sig bra och uppskattade - ganska stor skillnad och vet man den så underlättar det.
Min åsikt :smile:

7 gillningar

Vad less jag blir - så många killar som är så folkuserade på att ha sex…
Om man skriver i sin text att man söker något seriöst så får man ändå en massa snack om sex. Vad är problemet??? Det finns säkert en massa tjejer på olika sajter som vill ha det - vänd er dit då för farao. Det kan verka lite intressant ibland … men - jaha då kommer de in på sex efter ett par mail, det vore kanske bra att träffas först och se om det finns kemi???
Suck :weary:

1 gillning

Håller med helt @Aqua om detta. Det är precis så jag uppfattar det med i när man är sugen på sex.
Nu försöker jag ju laga min relation, men jag engagerar mig rätt mkt i detta med vad en del (rätt många) män anser Är ok att göra? Som en kommentar “vill du ligga?” Eller en bild av attributen (vill inte se dem innan jag ens sett ansiktet och lärt känna personen. ) skulle göra mig upphetsad och villig att komma skuttande i galopp för en runda i sängen (eller liknade)?
Nu lade jag ut texten, blir lika frustrerad varje ggn jag hör om osmakligt provocerande beteende online som en del håller på med. Säg till om det blev för mycket dravel.
Kram

3 gillningar

@Alltarikras
Skönt att någon håller med och fattar vad jag menar :wink:
Kram

1 gillning

det var ju det jag försökte säga, även om inte alla killar är så rakt på sak. För tjejer verkar det vara ett behov väldigt kopplat till hur de mår och gärna i en relation, för killar är det nog mer ett konstant behov. Och om ens relation inte finns mer, vad ska man göra? Klart man kan vara lite smidigare än att säga “vill du ligga?” i första meddelandet. Jag vill också träffa personen för att se om det finns kemi och så kan ju en date vara ett grymt förspel.

2 gillningar

Jag tror som sagt att vi tänker olika där och att det finns olika sajter för olika saker. Vi har ju Tinder och liknande som, tycker jag, verkar vara ett mer ragg för stunden. Om man som tjej är ute efter att ligga så använder man sig av liknande, men om man är ute efter ett förhållande, så trodde jag att det var lite mer allvar menat om man anmäler sig för de sajter där man kan skriva vad man letar efter. Om jag skriver att jag gärna vill hitta någon som jag vill bli gammal med mm - då vill jag börja med att lära känna personen som han är - inte börja med att hoppa i säng. Det finns säkert både killar och tjejer som inte skriver vad de är ute efter - de kan man väl isåfall ragga på.

2 gillningar

Intressant diskussion , för mig är det fyra månader sedan jag blev lämnad… har inte kommit över sveket och har fortfarande känslor kvar för mitt x… men känner som många andra att jag vill inte vara själv, vill träffa någon och bli kär igen… men det är inte så lätt! Jag funderat på att göra en profil på deiting sidorna men rädd att mitt x ska se och dömma mig … :confused: Men det var han som lämnade mig, det är han som träffat ny tjeje !! Vill ju känns pirret i magen och längtan efter att ses!!! Men man måst ju prova :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ja tänk, jag har oxå varit superrädd att x ska döma mej - och det vet jag att han skulle oxå - trots att det egentligen är helt absurt. Det är ju han som stått för alla svek och “smutsigheter”

1 gillning

Det är väl vårt gissel @Floriana och @Karolina, att vi får skuldkänslor och dåligt samvete etc när vi gör sånt som de redan gjort (och de gjorde det dessutom inom relationen). Att känna sig typ dömd och sedd som “sämre” eller hur jag nu ska säga. Jag får nästan stelpanik-ångest när jag ska hålla om killar på min danskurs så knas är jag.
Gör det ni mår bra av vänner. Det är mitt råd. Kram

3 gillningar

Känns så svårt, vet att han kommer se ner på mig ännu mera om han fick reda på att jag nätdejtar… man måste våga för att kunna hitta kärleken igen, när tiden är inne så vågar vi och så hittar vi förhoppningsvis någon som kan ge pirret i magen tillbaka !

Har också funderat på att registrera en profil på någon sida typ Mötesplatsen. Mitt hinder är dels att jag ff har känslor för X men det främsta hindret är att jag får en känsla av att bli dömd och stämplas som desperat. Bor i en mindre stad där alla i princip känner alla och att registrera området till hemstaden gör bara den känslan starkare. Vill också känna pirret i magen igen men vågar inte :sweat:

Tips, regga i ett grannområde istället. När du sedan får kontakt med någon enskild och har en dialog kan du berätta

4 gillningar

@Johan40 Vi kan korthetsdejta :slight_smile: