Nätdejting. yej or ney and how?

Har bara erfarenhet av Badoo, men det jag kan säga är att de kvinnor som bara har en bild upplagd går bort direkt. En bild räcker inte för att man ska kunna se hur en person ser ut. Speciellt inte om den är 5 år gammal och alla kan få till en “turbild” :slight_smile: Pratar bara om utseendet här, jag är inte så ytlig men det är ju det som från första början skapar ett intresse. Sen gillar man ju olika typer. Har sett många kvinnor som nog skulle klassas som väldigt vackra men som helt enkelt inte är min typ.

jag får väl kolla upp det där badoo.

men fan vet att jag inte är redo för något nytt. snarare behov att försöka anpassa mig och kanske träffa nya vänner eller iaf få lite distans där man inte går omkring i gamla skor…

Just då var mitt enda mål med det att få ligga och det gick ju bra. Är inte redo att försöka hitta en partner

1 gillning

Just nu är jag helt ointresserad av sex men den dagen kommer väl :blush:

Jag har bara surfat anonymt på datingsidorna än så länge. Jag är för känslomässigt upptagen för att engagera mig i någon och tycker det är lite ojust att låtsas vara öppen för förslag. Vänner har jag gott om, så att träffa någon för att det är trevligt att umgås behövs liksom inte.
Men så småningom kanske det blir dags och jag har faktiskt funderat lite över ett ansikte från en datingsida som jag känner igen från många år tillbaka. Vi har många gemensamma bekanta och jag vill minnas att det var en trevlig person. Vad tror ni om att kontakta denne person bredvid, via facebook eller rent av på telefon?

2 gillningar

Gör det!!! Om du inte gör det kommer du kanske att ångra dig! Bjud på fika och säg att du vill prata gemensamma erfarenheter. Det är kul att prata dejting med män. Man får tips och perspektiv Och blir det nåt mer så är det ju bara bonus. :blush:

1 gillning

Gör det säger jag oxå! Du har inget att förlora bara allt att vinna :sunny:
Spännande :blush:

Ja gör det

Hm. Nu har jag letat upp personen ifråga på Facebook. Vi får väl se…

3 gillningar

Såg han snäll ut?

Ja, han ser snäll ut. Men av vännernas kommentarer att döma tycks profilbilden vara något förskönad. :slight_smile:

Så kan det vara men hoppas att Hans hjärta inte är det

2 gillningar

Jaha nu gjorde jag en enkel profil på en sida bara för att testa och spana lite :scream:

3 gillningar

Känns väl så efter ett stort svek att man är misstänksam :hushed:

Och nu har jag loggat ut!!! Tog bort appen. 5 besökare på 5 minuter från grannkommunen utan att jag hade bild.
Hu alldeles för jobbigt!

4 gillningar

jag undrar hur mycket förfrågningar ni tjejer får egentligen. man lär väl drunkna i bruset av alla andra män som bombarderar med inviter/frågor eller förslag.

vilken app var det du hade?

Mötesplatsen fick reklam via Facebopk

1 gillning

Intressant diskussion. Många beskriver på pricken det jag känner.
Jag vill träffa någon men är nog inte redo märkte jag när jag skulle gå på en dejt i lördags.
Samtidigt kändes inte den killen rätt, så jag vet inte om jag hade varit mer mogen om det känts bättre.
Honom träffade jag på krogen.
Men ut på krogen kan jag bara gå två månader i månaden (om jag har tur o någon följer med) o hur stor är chansen att jag träffar nån då?

Känner mig verkligen så rastlös o uttråkad o känner att en flirt inte skulle skada. Men vet inte om jag vågar mig ut i nätdejtingdjungeln😱
Är heller kanske inte ute efter nåt jätteseriöst, men mer än bara sex…
suck, vad fasen är det för konstig sits man hamnat i?

1 gillning

Jag är inte ute efter något förhållande just nu, alldeles för tidigt. Men det betyder väl inte att man måste sitta hemma ensam och ha tråkigt. Man kan väl få vara “mellanseriös” så länge man är ärlig om det. Hänga lite, prata och ha sex typ :slight_smile:

7 gillningar

Jag har provat en tid och har då varit ute på match och även 24h på tinder.
Jag träffade en man mycket oförhappandes på match i somras som jag hade en relation med under ett par månader. Tyvärr så var vi inte i synk…jag fick dock starka känslor och vi hade en fantastisk tid tillsammans. Han och mycket annat var starkt bidragande till att lyfta upp mig ur den värsta dyngan. Samtidigt så var jag verkligen inte redo för något förhållande med någon då nu när jag ser tillbaka även om jag verkligen ville ta det vidare med honom. Jag har fortfarande känslor kvar. Bara faktumet att jag ens kunde får såna känslor gjorde ju mig glad men jag föll hårt när vi inte kom vidare. Jag tror att det är viktigt att man är rädd om sig i dejtingvärlden men att man samtidigt vågar vara sårbar om man vill ha en seriös relation.
@TinCanMan som var aktiv här samtidigt som jag skrev just lite om typerna som man träffar i dejtingvärlden och att man måste försöka hitta någon som är på samma nivå och förväntan för det är väl ofta där det fallerar. Det är ju också sånt som jag upplever att jag blir klokare med själv i processen.

Svårigheten med nätet är att faktiskt veta vilken nivå man ska “gå in” i saker på. Beroende hur tydlig man är i sin profil med bild och presentation styr ju mycket vilken typ av män man kommer i kontakt med.
Tyvärr så får man räkna med mycket oseriösa personer med brist på omdöme. Man kan bli chockad ibland
Jag har haft bild och en mycket tydlig presentation och dom personerna som jag har träffat för en dejt har framstått som bra personer. Nu pratar vi 5-6 stycken på ett år.

Nu har jag inte dejtat någon mer man sedan den som jag kom att ha en längre kontakt med förrän nu och där är just svårigheten att veta vart man vill…
Den här mannen jag träffat nu uttrycker redan nu en svårighet i att “bara vara” och lära känna även om vi ha träffats bara 6 ggr p g a att jag har blivit sviken i min förra relation och att man är rädd att såra. Han vill veta vad han vill med mig redan nu vilket är svårt. Tyvärr så skrämmer min historia något då jag är en tjej som man ger allt eller inget vilket är en jättefin komplimang i sig men det lämnar lite utrymme till att bara låta saker få ta sin tid.
Jag vet inte själv vad jag vill men jag saknar tvåsamheten och jag får inte ut något av en ytlig relation med där man bara är “mellan seriös”…det kostar mer än vad det smakar.

Lite smått svamligt inlägg men…någon kanske får något ut av det.

3 gillningar