Monumentalt svek

Tack @Noomi! :kissing_heart: Som sagt, jag håller mig från hot skällsord. Jag känner dom. Men jag skriver dom inte.

1 gillning

Jamen då har du onekligen också lyckats nå fram, du också, och skapa nya bättre tankar hos läsaren!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Kanske det är en sån dag bara?

Förlåt!

Det var bra gjort av dig att ge efter för energierna och grotta ner dig i elände.
Att dessutom skriva det til en som inte bryr sig var verkligen både modigt och klokt gjort av dig!

Å fint, på alla sätt!:wink::+1::+1::joy::joy::stuck_out_tongue_winking_eye::kissing_heart:

Som sagt. Jag har aldrig någonsin i mitt liv hotat nån. Det ligger liksom inte för mig. Jag har däremot tidigare kallat henne för hagga. Men inget sånt i dagens mejl.

:kissing_heart::kissing_heart:

Om du inte vill använda hagga kan sugga fungera nästan lika bra?

Du ser, jag backar dig järnet här!:joy::joy:

Jag är med på sarkasmen. Och jag delar ju delvis din uppfattning. Ibland får jag bara sån lust att få henne att fatta att jag och barnen är verkliga personer. Verkliga personer som lider.

Jag kämpar själv med liknande tankar - har många gånger försökt få en reaktion från exet, att han ska ”erkänna” fullt ut vad detta gör med hans familj. Att han ska känna sån j-la ångest över vad hans beslut innebär för oss. Men reaktionen uteblir, ivarjefall gentemot mig. Så det leder ju ingen vart. Och det vet ju både du och jag. Men logik och känslor samarbetar inte alltid. Och ibland behöver man få ge efter för sina känslor också!

1 gillning

Orm har också förekommit men insåg att det var för snällt. Så smart är hon inte.

Javisst, men, jag hade då gett upp den strävan.

Den här sorten förefaller inte vara så mottagliga, i bemärkelsen kunna göra saker ogjort, ens om de ville?:upside_down_face:

1 gillning

Djävla tarmhacka?

Låter inte snällt heller😬

2 gillningar

Exakt. Man får vara lite snäll mot sig själv. Man gör nåt man vet inte kanske var det mest genomtänkta men det blir ju inte bättre av att man slår en massa på sig själv också. Jag lovar er alla att jag inte ska skriva något mer imorrn eller inom den närmsta framtiden. :smirk:

Älskar! I nästa mejl. :wink:

Precis, det du inte skickar!:joy::joy:

Exakt. :joy:

Men kan kanske använda tarmhacka i tråden här, den om sms man inte ska skicka. Kanske kan bli underhållande för någon iaf.

1 gillning

retorisk fråga

@Noomi Oh ja!:wink:

Angst78, jag fick ett sånt samtal för 20 år sedan, av mitt nuvarande x dåvarande x, om du hänger med. Jag kan försäkra dig om att jag inte tyckte det var konstigt att hon gjorde det. Inte var jag opåverkad heller. Det fick mig att vakna till och bromsa mig själv en smula.

Så var snäll mot dig själv, du har inte gjort något fel.

Kram.

3 gillningar

Tack för att du skrev @Kristinaa. Jag antar att jag någonstans inom mig önskar att det skulle påverka så mkt att hon försvinner. Men jag vet att det är en utopi. Hon har ju bestämt sig för honom. Jag vill inte ha honom tillbaka men jag vill till varje pris bli av med henne. Jag vet att det säkert låter ologiskt men jag antar att det har med min sårad stolthet att göra. Jag blev dumpad för henne. Det skulle vara så skönt om hon dumpade honom och han fick känna lite av den ångest jag känner nu och kanske tänka ”hur fan kunde jag vara så dum som lämnade min familj för den där personen”. Sen är en annan del av min önskan att bli av med henne förstås att hon har bidragit till att skada mig och mina barn. Jag känner att jag skulle ha så mkt lättare att acceptera någon ny som inte hade en del i all den här smutsen. Det skulle också underlätta kontakten mellan mig och mitt ex om hon inte var med i bilden längre. Men som sagt. Jag vet egentligen att det jag skriver inte kommer att få någon avgörande betydelse. Hon har lämnat sin man. De har sålt sitt hus. Mitt ex har lämnat mig. Vi har sålt vårt hus. De satsar verkligen på ett liv tillsammans och det finns inget jag gör eller säger som någonsin kommer att kunna ändra på det. Tyvärr.

4 gillningar