Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Ingen aning hur många vi blir på söndag! Erfarenhet från förra gången är att många tycker det är intressant i förväg och inte riktigt alla dyker upp när det väl gäller. C’est la vie! Jag kommer, dock!

Idag går det mesta fel när jag ska laga mat eller göra drink. Jag gjorde våfflor idag, våffeljärnet smällde till och kom ut eldflamma ur den och säkringen gick. Jag råkade grädda våfflor precis under eluttag på diskbänken. Ej att rekommendera. Jag blev lite paff

2 gillningar

Ja, ska nog försöka ta mig ner, bor ju i skövde så är ju faktiskt ganska nära.

1 gillning

Oj… jag har fått lära mig att en aldrig ska koppla in flera våffeljärn samtidigt i samma kök… för då går säkringarna! Men ett enda borde ju funka!

Förra gången samlade vi folk från Trollhättan i norr, till Varberg i söder och Huskvarna i öster. Bra upptagningsområde! Och så fanns det intresse från Oslo också! :slight_smile:

1 gillning

Haha, shit, gjort ngt liknande, när jag bodde på gotland. fast i ett smörgåsgrill när jag
pressade ihop den och tyckte att det var lite motstånd. Men vafan tog i lite då jag ändå lagt ganska mkt pålägg på smörgåsarna…

Efter ett tag började det ryka och så small det det, släckte hela byggnaden…
Hade lagt elsladden emellan… :sweat_smile: :scream:

1 gillning

Ah ja :slight_smile:
Har träffat några stycken dock mest i sthlm då jag jobbar där uppe en del.
Alltid intressant att träffas med alla de historier man har

Jag har respekt för elen. Vilken smäll det blev. Nästan så grannen borde ha hört det. Testade sista gräddningen med de sista våfflorna och stöd med ryggen emot i fall del blev en ny bomb :joy:

Men det gick bättre de sista två våfflorna i annat uttag. Inte bra med våffelånga rakt in i eluttaget insåg jag

Haha, ja är det något jag har respekt för så är det el, pillar sällan med sådant. Hände en del skit med det när man var ute i fält med tillfälliga elanläggningar.

Som sagt finns folk som är experter och har betalt för sådant :slight_smile:

Jag har bara ett våffeljärn men problemet var att eluutaget som satt under lysrörsarmaturen var ovanför diskbänken där jag hade våffeljärnet. Underskattade helt enkelt våffelångan. Skulle så klart ha hållt till på köksbordet ändå från första början i stället.

1 gillning

Oj, är det så känsligt? Jag brukar lägga ett underlag på spisen och våffla där. Och dra på fläkten till max.

samma här, hmm eller har nog inget underlägg… men får skura spisen som fasiken efter.

1 gillning

När jag steker pannkakor (jag har två tonåringar, bor i radhus) har jag fått lära mig att plocka ner brandvarnaren och lägga den utomhus. Plus dra på fläkten på max och öppna altandörren.

Ja, det hade varit önskvärt men sladden så kort så hade varit tvungen att hålla i våffeljärnet i luften om den ska räcka till uttaget. Så där går det när man ska köpa lågbudget från Classe

1 gillning

Skärbräda i tunn plast som går i diskmaskinen… använder jag. Fast spisen behöver ju torkas av oavsett.

blir förlängningssladd nästa gång då :wink:

What…? Jag köpte nytt våffeljärn hos Clas O förra sommaren… Superbra! Fast jag har gott om uttag runt spisen, ska erkännas.

Ja , jag har ju flera skarvsladdar men jag var väl gör ivrig, hungrig o för lat för att fixa till det o underskattade “bombincidenten”

1 gillning

haha, ja, jag känner igen det där :smiley:

Jag köpte iofs en Wilfa, funkar iofs fint och var inte den billigaste. Den kostade 400 kr och kör dubbelvåfflor. Dock så lite väl snålt tilltaget med sladd. Påminner o laddsladdar till telefonerna. Man får nästan ha telefonen hängande ner från väggen. Hur svårt kan det vara att gör iaf en meter sladd