Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Så. Det blev fredag.
En del av oss kanske har barnen hos den andre föräldern, andra har barn intill men är numera ensam ansvarig för dessa viss tid… oavsett hur det ser ut i ditt liv just nu, denna fredagskväll, så är du på detta forum för att du genomgår något som för alltid kommer att förändra dig. Dom gamla rävarna på detta forum vittnar om att det finns ett ljus i tunneln, en ny tid och många gånger en bättre sådan. Deras berättelser ger hopp!

I den här tråden tänkte jag att vi kunde samlas för lite fredagsmys. Jag höjer mitt glas till en skål för var och en av er. Du kanske också har hällt upp ett glas vin eller en kopp kaffe, anything goes! Era berättelser och ert mod har varit min livboj under dom månader jag kämpat med att trampa vatten. Jag är så in i bängen glad över att jag hittade hit den där natten då jag trodde att jag skulle dö.

Igen då. Det är fredag. Vad gör ni just precis nu och har ni skrattat någon gång denna vecka? Berätta!

22 gillningar

Jag dricker kaffe och väntar på att Fribingo ska börja. Det är ett av Bingolottos spel på nätet. Gratis.
Nej, jag har inte skrattat den här veckan. Jag har slutat med sådant.

3 gillningar

Då ska jag se om jag kan komma på något som åtminstone kan få dig att le @Leaf… ska bara hälla upp lite mer vin.
Å vet du? Du kommer att skratta igen. Jag lovar.

1 gillning

Fotboll är det här. Har skrattat med mina barn. Och just nu i ögonblicket känns det bättre. Ha en fin fredag. :cherry_blossom:

3 gillningar

Jag har städat som en furie denna dag och kväll. Med musik på maxvolym (jag fick be grannen om ursäkt). Nu luktar det såpa i hela lägenheten. Källarens fyra tvättmaskiner går nonstop och jag blev skitglad när jag hittade lite mer tvätt i tonåringens rum. Jag har tänt så många ljus att jag var tvungen att kolla batterierna i brandvarnaren och så har jag hällt upp ett glas vin (nåja, två då…). I morgon ska jag bli kidnappad av väninnan och jag har ingen aning om vad vi ska göra. Om jag skrattat denna vecka. Ja, jag har faktiskt det. Det är ovant. Lite som att skrattet sätter sig i halsen när jag kommer på det. Det kan verka trivialt men jag skrattade åt en filmsnutt på Facebook. En fiskarbåt som tömmer sitt nät och så är det ett stort jädra sjölejon som glider ut mellan tusentals fiskar. Ja, det var kanske inte så roligt MEN man måste börja i det lilla, tänker jag.

5 gillningar

Har inga barn hos mig i kväll…de är hos sin pappa.
Tittar på Idol just nu…:blush:
Fick ett fnitteranfall på jobbet tillsammans med en arbetskamrat för några dagar sedan(åt inget särskilt egentligen).Kände mig som en tonåring.
Det händer inte ofta…men jag kan bli sådan när jag är övertrött.Skrattade så att tårarna rann…det var så längesedan och SÅ befriande…:sweat_smile::joy::smiley:

12 gillningar

Jag sitter och ler åt ditt fnitteranfall @Bubbi. Så förlösande för dig! I somras, då trodde jag inte att det var möjligt att bli glad igen men det går. Jag tar två steg framåt och sen ett tillbaka. Jag får panik i dom tillbakastegen men men - sen vet jag ju att det går framåt igen.

3 gillningar

Sitter själv med hunden i knät och sipprar på 2:a glaset vin :slight_smile:
Avslutade fredagen efter jobbet med lite träning och sen tappade jag upp ett skumbad. Har skrattat idag på jobbet!

9 gillningar

X:et är förvånande nog hemma ikväll. Han som så sällan tillbringar tid med oss. Han har tom varit trevlig.
Jag satt med i soffan i 20 minuter sen tog myrorna i kroppen över. Jag har så svårt att vara i hans sällskap.
Har lagt mig i sängen. Har varit på kurs i Stockholm den här veckan och jobbat minst 10 övertidstimmar. Det känns i kroppen, jag är helt slut.

I dag har jag berättat för min närmsta kollega att vi ska skiljas oss. Jag klarade det… yey för mig!

6 gillningar

Häromdagen skulle jag och kollegan visa ett “Fem myror…” program för våra elever (är lärare). Det blev avsnittet med Igelkotten Ivar.
Fråga mig inte vad som hände- vi fick ett otroligt skrattanfall när Magnus Härenstam kom i bild utklädd till igelkott. Jag fick tom lämna klassrummet med skratt- tårar rinnande ner för kinderna.
Ni vet- när man känner sig så där galet slut att man bara förlorar det?
Det var faktiskt en av veckans höjdpunkter :+1::grin:

11 gillningar

Åååh, nu skrattar jag igen. Det där är mitt favoritavsnitt! “I ett hus och i en stad och i en liten stuuuuga…”

1 gillning

Bra att du berättat! Stå rak, var sann, var i alla känslor som kommer. Jag hoppas att du får sova gott i natt.

1 gillning

Vad glad jag blir över att du skrattat idag @Aqua och så blir jag lite avis på att du har en hund… Eller faktiskt ganska ordentligt avundsjuk.

2 gillningar

Jag har varit forcerad mest hela tiden på jobbet. Har inte skrattat på riktigt den här veckan. Sitter just nu i självömkansträsket

1 gillning

Jag har lagat middag och ätit med barnen, druckit rödvin, ätit ost, godis, glass, druckit kaffe. Öppnat en ytterligare flaska vin och ligger nu i soffan med datorn i knät, i färd med att skicka ett mail till någon jag bryr mig allt mer om.
Livet är verkligen fullt av överraskningar.

3 gillningar

@Luckepucke Jag har också perioder då jag är oerhört forcerad. Det är förvisso en del av min personlighet men efter skilsmässobeskedet så har dom där perioderna varit lite annorlunda. Jag tror att jag måste ha dom för att slippa tänka, är det så för dig? Vad kan jag säga, skriva eller göra för dig för att du ska släppa taget om självömkan för en stund?

Härligt @Cali!!!
Godis och glass? Varför välja bort om man kan välja till!? :laughing:
Livet ÄR verkligen fullt av överraskningar och det kanske är tur att vi inte vet om vad som väntar?

2 gillningar

Jag har faktiskt skrattat. Min dotter tyckte att jag såg ut som en man som är med i något barnprogram i min nya frisyr :-D. Min andra började gråta och sa att hon blev blyg för mig. Min tredje sa att jag var fin. Nåväl. Kanske inte blev årets frisyr, gick från långt blont hår till mörk page med lugg :-o. Men det kvittar. Förändringaras tid! Sitter med min svägerska och dricker vin. Barnen är med sin pappa över helgen så jag har återigen flyttat in här ;-).

1 gillning

Att läsa här hjälper faktiskt väldigt mycket, jag tom drar på smilbanden emellanåt. Tack för att ni finns! Forceringen är nog ett sätt att hålla ihop känslorna tror jag.

1 gillning

Härliga Mallan…vilken skön tråd du har startat!!
Jag skrattade senast nu ikväll när jag var över hos brorsan och hans fru och ältade kärleksbekymmer… min bror är ju som han är, så man skrattar mer än man gråter… typ… När jag kom hem blev jag faktiskt förvånad, mina barn kramade om mig som om jag varit borta i en vecka… jag var borta i 90 minuter… JAG ÄLSKAR DOM!!
Veckans, kanske årets skratt kom för några dagar sedan, då jag läste en konversation mellan min son och en kompis till han… jag lägger ut en del av den
Låt oss ha en underbar fredag tillsammans alla vänner!!
Imorgon kanske lördagstråden startas… vem vet :wink:

4 gillningar