Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Ursäkta, men jag får sådana konstiga tankar hur det gick till?!
Var det månne kondis-träning? :rofl:
images

3 gillningar

Bästa bakverket alla kategorier! Om det räknas som motion att dra runt på såna så kan jag tänka mig att träna varje dag. :yum:

Nu är jag på väg till en pub som existerar i den fysiska verkligheten. Några kollegor övertalade tant Trassel att delta i lite AW.

Egentligen är jag så seg efter en helt fullproppad vecka att jag hade föredragit soffan - men den står nog kvar när jag är hemma igen. :wine_glass:

6 gillningar

Häller upp ett glas vitt efter en fysiskt ansträngande skogspromenad, och en psykiskt ansträngande sms-konversation med X. Som det får vara slut på nu.

2 gillningar

Har lagt mig i soffan och känner mig proppmätt efter pizza o öl på kvarterskrogen.

Blandade till en gin & tonic också och jag får sannolikt hälla ut det mesta. Inte alls gott ikväll

1 gillning

Jag fixade lite pulled pork härhemma. Pojkarna var nog hungriga för det mesta gick åt.

Startar upp Netflix och filmen “Eurovision”. Kanske är det min nya “Mamma Mia” dvs en film som det inte går att bli på dåligt humör av. Och man behöver inte ens titta på den, räcker att den går som bakgrund… :joy:

1 gillning

Sannolikt ett gott betyg!

Vi brukar variera med pulled pork/tacos och hemgjord pizza… Gott oavsett!

Funderade på att köpa en flaska gin när jag var på bolaget tidigare idag. GT är gott. En, iallafall.

Joinar in med ett glas rött, precis ätit stekt lax med sweet chili, lime, och vitlök med lite broccoli och parmesan

2 gillningar

Bra grejer att välja på. Har sett halvfabrikat pulled pork affären eller är den helt hemmagjord?
Händer att jag gör pizza hemma jag med, men senaste gångerna med att rulla ut färdig köpdeg från affären men förut gjorde jag på bakpulver. Har dock inte blivit så avancerad så jag gör pizza på jäst. Behövs ordentligt med framförhållning då.

Min GT blev lite för stark så kanske få hälla bort lite o fylla på med mera tonic water. Överskattade min förmåga att blanda utan snapsglas/mått :joy:

Jag brukar köpa färdig pulled pork som man värmer i ugnen. Och göra helt hemmagjord pizza. Förra veckan ville 17-åringen att pizzadegen skulle vara långjäst så han fixade degen och den stod i kylen över natten (och det blev faktiskt skillnad!).

Fyllde på mitt vinglas, för det är jag värd.

1 gillning

Haha, öser i is i min GT och ganska mycket pressad citron, får säga att jag har återupptäckt GTn

2 gillningar

Ja, det är du värd. Jäkla Gratis vad jobbig han är mot dig.

Klokt av dig! Kanske behöver jag köpa en flaska gin imorgon… på bolaget… brukade bordershoppa sånt!

Men ja, kommer nog hädanefter alltid ha en flaska Gin hemma samt alltid iskuber redo :joy: :joy:

1 gillning

Tycker jag absolut :smiley:

Hoppas att du fick en skön långpromenad?

Ja justja, glömde bort både is och citron men kanske inte för sent att komplettera

Förresten ngn aning om hur många det blir på söndag?

Det blev en mycket bra, lugnande vandring i skogarna här bakom!

Absolut inte!
haha mins att det nog var hos min far som gjorde att jag tappade sugen på GT, han la ofta bara en eller två isbitar sedan en skiva citron…

Jag pressar ner en halv citron, en skiva skuren citron och 6-10 isbitar beroende på glas.

Ja, det är märkligt vilken lugnande effekt promenader har :slight_smile:
Är lite inte på att ta en nu, lite rastlös och många tankar som snurrar i huvudet.

Blev dock ett riktigt bra och skönt gympass förrut :slight_smile:

1 gillning