Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Hej!
Är det någon här ikväll mer än jag ?

två gamla rävar…
Och en ballentines :tumbler_glass::hugs:

Välkommen @gittan6308

Ja du och jag har hängt här mycket. Men tack nej till whiskyn jobbar imorrn.

Jo, jag har väl fastnat på puben.

Vad har hänt för dig sistone? Eftersom det ändå gått några år, så är det stor skillnad för mig

Jag är ledig i morgon, har tänkt städa och sota skorstenen då.

Jo men så är det för mig också jag kämpar på med gym och simmar 3 ggr i veckan. Men tror/ hoppas att dom hittar ett botemedel för mitt handikapp. Som känns som det jag prioriterar/ kämpar med just nu. Själv då ?

eh, egentligen så är ju själva skilsmässan över, jag har varken bitterhet eller kärlek eller saknad efter just barnens mamma, och DET är skönt om något.

Är på sätt och vis glad över det helvete som denna sommaren var då jag behövde samla ihop mina känslor igen över vad jag vill ha mm. skrev ju det som tack i min tråd som jag avslutat.

Nu är det mer en undran över… om man kan träffa någon igen. Jag har en person som jag skulle vilja bjuda hem, men vet inte hur…

Och sen finns det en annan person, som jag faktikskt älskar högt, älskar på det sättet att jag vill allt gott till henne, och vågar inget skriva längre för jag skäms över mitt beteende hur jag kunde vara elak och bitter och konstig när jag träffade henne tidigare under åren jag mådde som sämst.

Ok spännande att du kan känna så :heart_eyes:. Har själv inte kommit så långt men tror att jag " tänker" att ingen inte vill ha någon som inte kan gå som andra

vet du. Det hänger nog på attityden. Det är nog det som gör att ingen vill ha någon som inte kan gå som andra…

Hade du en annan attityd över det att du är värdefull och kanske rolig över att kunna småprata på en fika och vågar ha egen vilja men även kunna förstå någon annans, så är det ju mycket bättre…

och, min granne lyckades ju, hon är förstås 63 år nu, men ändå… hon har rullator mm.

Så är det nog ! Men känslan att inte duga bär jag med mig. Men så kul att du har " 2" på gång

:see_no_evil:
SÅ menade jag inte…

Jag har ingen på gång. Bara vänner. alltså, en vän jag älskar högt. Jag tycker det är svårt att förklara när svenskan är ordfattig.

Och hon den andra, hennes dotter vill ju leka med min son, så tänkte bjuda över dem en dag, men känns lite konstigt denna veckan då jag inte har barnen.

Ok missuppfattade dig då :thinking:
Men du kan väl bjuda över på en fika ändå ?
Jag upplever att förr besökte man kompisar utan att bestämma tid för en fika. Det innan man la ut “allt som hände” på facebook

Jag lägger inte ut så mycket på fb.

Så oftast går jag bara till någon, eller ringer. Men kändes lite knepigt att höra av mig till henne som är skild utan att det ska märkas att det är en dejt precis. Lite kul hade det ju varit men eftersom hon bor bara 1 km från mitt så blir det knepigt om det skulle gå rykten känns det som.
Jag är nog lite för mesig angående barnen hur det skulle bli. Det är ju mina barn jag älskar mest, liksom lever för dem.

Förstår det och det värmer mitt hjärta :hugs: att du känner så. Men människor dricker kaffe/ te och varför inte då dricka tillsammans :thinking:. Ni går väl inte ut på en " romantisk dejt" för det ?

1 gillning

hmmmm…
Fast jag kanske skulle vilja det ändå, lite grann innerst inne, alltså gå ut på dejt.
Och det andra, hon har egentligen inte visat något särskilt intresse att träffas heller förutom igår fick jag lite mer kontakt då jag var ensam och sa det till henne att det är den svåraste stunden på veckorna, första kvällen efter att man lämnat bort sina barn.

Å andra sidan så har jag ju kollat upp lite, och hon är 41, mot mina 38, hon trodde jag var mycket yngre först så det kan ju göra sitt.

Ibland känns det lite svårt så man inte är för på, att det ska låta som man stalkar henne. Å andra sidan tror jag inte det är så farligt, lite hemskt hade det ju varit om man sett någon gå runt sitt hus och titta. men att bara skicka ett meddelande kanske skulle fungera?

1 gillning

Kikar in snabbt bara, är så himla trött ikväll.

1 gillning

välkommen in :hugs:

Har varit på kurs heeeela dagen lång.
Och jag kan ju inte vara tyst. Tror jag hade alldeles för många saker jag tycker.
Det var Yrkeskompetensutbildning inom buss. och då handlade det om säkerhet på vägar mm.

2 gillningar

Tack.
Var det en givande kurs?
Jag är på väg i säng, somnar nästan sittande i soffan…

Tja, jag vet inte.

Mest min attityd mot att alla bilar borde ha alkolås. Rattfulla kommer inte försvinna helt ändå men många dagen efter körare kommer inte iväg.

Räkna med att var femte en lördagsmorgon kör påverkad! Och hur skulle den personen må om den körde över ett barn!

Andra är väl att bilar borde vara spärrade på en viss hastighet. Eller att det går genom gps att bilar inte går fortare än vad som står på skyltar, och vid olyckor så kan räddningstjänsten sänka farten till 30.

Det borde finnas en “svart låda” som på flygplan, som registrerar fart och tid bilen rullat det senaste dygnet, som man kan kontrollera då en olycka varit framme och se om föraren ljuger.

Och att folk säger att det är för dyrt är ju bara trams. För en bil kostar ändå långt över 100.000 kronor. och ett alkolås kostar ca 5 000 om man skulle massproducera dem. Sedan blir ju kontrollen på denna samtidigt vid en besiktning, och då blir det inte många hundralappar extra.

Men hallå ! Jag är inte van vid att det är åldersskillnad :thinking: åt det hållet. :wink:. I hästvärden är det dryga 20 år yngre tjejer med äldre män​:thinking:. Så heder åt dig i min värd :boom: