Livsdrömmen som blev en mardröm

Raderat

1 gillning

Raderat

5 gillningar

Det låter härligt! Själv ska jag efter min söndags eftermiddag gå och njuta av min sons sällskap. Jag brukar att gå in och lägga mig på hans säng och kolla på när han spelar tv-spel efter att han har varit hos sin pappa en helg. Tills slut brukar han köra ut mig :smile:

Hoppas att du hittar nån bra film att kolla på!

Raderat

1 gillning

Min är 18 år, så det här med idol, nja :wink:.

Men han är mindre i åldern då han har en utvecklingsstörning och autism, så han vill ha morsan med sig på ett annat sätt än min andra 18-åring. Det är jag lite tacksam för just nu. :slight_smile:

Raderat

Raderat

2 gillningar

Raderat

Hej,

Kan förstå att hennes resa triggar dig. Helt naturligt med tanke på omständigheterna. Jag tror också att det kan finnas en känsla av att “tappa kontrollen” när hon reser bort. Det skapar en distans som är jobbig. Försök att inte älta dom tankarna. Det handlar om en natt och sedan är hon hemma igen(?). Du ska stå ut några timmar och du har ju barnen att fokusera på. Ha det så trevligt ni kan!:+1::blush:

/Styrka​:muscle::muscle::muscle:

Raderat

Att hon säger att hon är ångerfull och har bett om ursäkt är ju, precis som du säger, positivt och tyder väl på en viss klarsyn antar jag. Nu är jag ju inte i riktigt samma situation som du men det jag känner igen mig i är den här ovilligheten som din fru visar till att kämpa. Jag tycker du uttrycker det bra med hon kanske väljer sitt eget spår där bara hon själv är viktig. Så känner jag också. Vi hade inte något uselt förhållande och hon mailade mig bara för några veckor sedan och skrev att hon saknade mig jättemycket. Det är så svårt att förstå. Varför vill hon inte kämpa?

Min slutsats blir på något sätt att hon tänker på sig själv och inte på oss. Och att göra slut och sedan skriva att hon saknar mig tyder på att hon nog inte fattar vilken smärta det orsakar. Hur förvirrad hon gör mig. Att det blir mycket svårare för mig att “släppa taget”. Att hon ger mig förhoppningar om något som kanske inte finns. Att hon också bara ser sig själv som viktig.

Fan vad livet suger ibland.:confounded::confounded:

1 gillning

Raderat

Johan, tänk på vad du skrev;

  • Är det här till nytta för mig?
  • Får det här mig att må bättre?

:wink::wink::wink:
/Styrka💪

2 gillningar

Raderat

Raderat

2 gillningar

Kul att det verkar gå åt ett bättre håll och att ni kan kommunicera bättre. Min önskan är att det är där vi hamnar också tillslut.

I dag hade jag inget inplanerat, funderade på om jag skulle gå och träna igen :muscle: men det plingade till i telefonen alldeles nyss och en kompis funderade om vi skulle fika på stan så det nappade jag på. Inget inplanerat i kväll.

Själv?

Förstår dej, men släpp tankarna på att ge honom stryk.

Låter trevligt med både middagen och en ljusare attityd hos din fru😊.

Idag blir det en “vilodag” i soffan, lite slösurfande och en kaffekopp. :coffee:️ Ska skriva lite på några projekt jag håller på med. Framåt aftonen gör jag nog ett besök på gymet för ett litet styrketräningspass, därefter duch och en kall, tjeckisk öl som belöning​:beer::blush:… eller två:beers:.

Kvällen blir således lugn. Hög mysfaktor med höstmörkret utanför och tända doftljus inne i värmen.:candle::candle:

/Önskar dig också en trevlig lördag!

1 gillning

Raderat

Raderat

1 gillning