Livsdrömmen som blev en mardröm

Raderat

2 gillningar

Så sant. Förhoppningsvis kommer vi att vara på någorlunda samma väglängd igen när det gäller barnen
Ha en fin lördag.

Ska titta på Jägarforum, har varit/är dunderförkyld, hostar och lever om så älgarna har gått till passgrannar.
Alltid är det nåt…

1 gillning

Bra idé med “Det gjorde jag idag” - tråd! Kan ju vara kul att se vad forummedlemmarna egentligen har för sig😉. Skapa på😊

Raderat

Raderat

6 gillningar

Vad otroligt sorgligt att läsa ditt senaste inlägg i din tråd. Jag känner så med dig. Det är så läskigt och skrämmande när ens liv förändras pga att en annan människa vill ha förändring.

Du verkar ha gjort allt i din makt för att ni ska kunna hitta tillbaka till varandra men den dystra sanningen är att hon verkar redan gått vidare. Jag är verkligen ledsen för din skull.

Försök, även fast det gör så satans jävla ont, att släppa taget och låta den göra så där förbannat ont som det gör att förlora någon man håller kär. Jag är i samma fas som du och jag måste påminna mig själv dagligen att: Nej, det kommer aldrig bli vi igen så släpp taget nu…

2 gillningar

Beklagar!
Har hon skaffat fram papperna om skilsmässa och har du/hon skrivit på
Kanske kan vara ett sätt att verkligen gå vidare utan att drömmar o förhoppningar “stör” på vägen.

Hoppas verkligen att du tar dej igenom utan att ungarna blir lidande.

Tyvärr så är det nog så att hon fortfarande träffar killen hon var otrogen med…

Skickar styrkekramar!!! @Johan40 :heart:

Raderat

@Johan40
Just nu ligger hon kanske före i just denna processen (skilsmässan). Men i den stooora processen, dvs livet, tror jag du redan kommit så mkt längre. Mitt intryck är att du är en reflekterande, inkännande, ödmjuk och prestigelös person. Jag är övertygad om att hon kommer ångra sig. Huruvida hon kommer låta dig veta det har jag ingen aning om, kanske är hon allt för prestigedriven för att erkänna det.
Grejen är ju också att när hon inser att hon ångrar sig, om nåt år eller så, så har du hunnit så långt på din resa. Tror inte du kommer vilja gå tillbaka då.

4 gillningar

Gud vad bra skrivet! Jag skriver under på ditt inlägg också :slight_smile:

Syftar till @Cali

Menar hon dom orden eller säger hon dom för att komma undan? Anledningen till att jag frågar är att mitt ex var/är väldigt beräknande. Han visste precis vilka knappar han skulle trycka på för att jag skulle tycka synd om honom istället för att bli rasande osv.

Jag är så innerligt glad och tacksam att jag inte pratat med eller träffat mitt ex sen han åkte ut med huvudet före, för de få mailkontakter vi har haft har gjort mig så förbannad på honom och hans agerande. Han känner sig stark nu med ny kärlek vid sin sida och då struntar han fullständigt i om jag såras (ännu mer) av hans agerande.

Det bästa både du och jag kan göra är att gå vidare, bygga upp oss själva på nytt och upptäcka vem vi är som singlar. Vem vet, livet kanske blir kanon framöver :tulip::sunflower::tulip:

Raderat

Raderat

4 gillningar

[quote=“Johan40, post:107, topic:4216”]
Jag är så ledsen och besviken på henne. Inte arg, det orkar jag inte vara. Jag har gått på högvarv alldeles för länge, kämpat ensam för att rädda min familj från att splittras. Försökt se till så mina barns barndom skulle bli så bra den bara kunde bli. Men jag ska klara detta. Jag har en uppgift kvar i livet. Finnas där för mina barn och se till så de blir bra människor.[/quote]

Jag minns exakt samma dag. Dagen då jag gav upp på allvar. Jag tog ner skilsmässopappren - de sista som bekräftar skilsmässan efter betänketiden - från översta hyllan i sovrummet, skrev under och bad henne att göra detsamma. Sen sa jag att nu går vi och postar dem tillsammans, nu gör vi slut på det här, och vi gör det så snyggt vi bara kan för våra barns skull. X grät floder, men gick med. Och sen köpte hon en lägenhet 1 vecka senare.

Just där och då fanns inte mer energi. Inga av de nycklar vi hade till varandra passade längre, och även om de gjorde det så skulle vi inte ens orkat försöka få in dem i låset.

Men allt kan ändra sig. Jag behövde hjälp av en beteendestödjare och det här forumet för att komma ur min bubbla. X behövde se världen utan mitt beskydd. Har lärt mig nu att vara mindre rädd för beslut, och ett beslut om skilsmässa är mer ett steg framåt än ett bakslag - för det är ju iallafall konstruktivt. Ett sätt att rädda två människor när inget annat fungerar i deras liv. En mening jag tänkte mycket på i det skedet var “Om man älskar någon, släpp den fri”. Visste att jag älskade X djupt därinne, men också att jag inte kunde göra mer för henne nu.

Och jag behövde där och då släppa både henne och mig fria. Tror det är det du också behöver här och nu. Sen får ni se vad som händer i framtiden, men det kan ni aldrig veta just nu.

Stort lycka till. Du kommer att klara detta bra.

4 gillningar

Om du älskar någon släpp den fri.

Ja det är kärlek- den ovillkorade.
Vilken resa du gjort @TinCanMan.
Blir alltid lika glad att se dig här.
Kram

1 gillning

Raderat

5 gillningar

@Johan40, Bra jobbat med dottern o discoförberedelser! Plussidan med att leva sjölv är
nya utmaningar som bockas av. Jag har mera praktiska saker att bocka av. Man växer, eller hur? Kram

1 gillning

Ska tänka på dej när jag sitter på älgpass i det förmodade regnet, skitjakt på dej