Livsdrömmen som blev en mardröm

Raderat

Hej @Lova,

Du slår nog huvudet på spiken där. Jag tror också som du. Att om någon drabbas av den där plötsliga passionerade förälskelsen så kan det nog knaka rejält i fogarna oavsett hur bra förhållandet är. Tragiskt men det finns ju många exempel på det.

Det är väl antagligen så enkelt att den nyförälskade partnern “glömmer bort” allt som är bra i förhållandet och ser bara det som är dåligt. Plus den välkända skuldförskjutningen. Hur värdelös den nuvarande livskamraten är. Usch.

/Kram

2 gillningar

Så löste jag det. Efter min skilsmässa (tre barn i det äktenskapet) bestämde jag mig för att jag inte skulle ha barn med någon mer kvinna.

Så det blev liten tripp till sjukhuset😊

Har inte ångrat mig en sekund.

/Terra

Samma här fast i samma veva som ett akut kejsarsnitt. Efter 4 barn vill jag inte börja om. Har inte heller ångrat mig en sekund.

1 gillning

Raderat

Japp. Det gör det rent sannolikhetsmässigt. Men här prioriterade jag på ett annat sätt.

För mig var det viktigare att inte ha barn med flera kvinnor, inte för min skull utan för barnens skull. Jag kan ibland tycka att det finns tillräckligt många förvirrade barn som inte vet var dom hör hemma. Det är plastmammor och plastpappor och plastsyskon och plastmormor and you name it. Vi vuxna kan ju göra våra val men det kan inte barnen. De är tvungna att följa med i sina föräldrars turer i livet och får således finna sig i behöva förhålla sig till en massa människor som finns i mammas eller pappas nya relation.

Jag tyckte det räckte med att de tre barnen jag har skulle få uppleva det.

Men det är jag det😉

/Terra

2 gillningar

Raderat

Raderat

4 gillningar

Raderat

Det låter jävligt surt😬Har det aldrig kliat i fingrarna?

Raderat

2 gillningar

Raderat

Jo förstår det … Men tänkte på mannen där som du var bekant med. Hade blivit galen om en bekant gjorde så…
Men det bästa är väl att vara lugn och tiden läker . Börjar känna det nu efter ett halvår. Det är inte bra men bättre… Vi jobbar lite på att hitta tillbaka. Men nu vet jag inte längre vad jag vill själv längre!!

Jag läste denna tråd i början av min process också och jag bad min x-man att läsa den också, vilket han gjorde och kunde dessutom hålla med om att mycket stämde in på honom själv. Men jag tror att han ff var för förälskad i kollegan då så den tog inte riktigt som den skulle. Tyvärr …

Raderat

Raderat

Raderat

Precis det han skriver också, mannen som startade tråden. Det tog också tid för honom att kliva ur egobubblan och sänka garden. Förmodligen hade man kanske agerat likadant själv för inte kunde man väl tro att man skulle mötas av kärlek och förståelse om man erkände sitt misstag och sänkte sin gard …

1 gillning

Tja…?
Någon klok därute har redan konstaterat att:

“If you don´t know the difference between infatuation and love, you´ll destroy others´ lives and - your own”.

Intressant läsning finns att läsa om ni söker på Ifatuatin vs lv (välj siten “diffen”).
Blurrar söktemat ngt så att inte alltför många obehöriga/obehövliga landar i detta fina forum.

1*=n
2*=o
3*=o
4*=e

StyrkeKramar! :slight_smile:

Tack @johan för den delade artikeln. Vilken iinsiktsfull man. Hör nog tyvärr till ovanligheten med den klarsynen.