Kåt efter separation

Jag har väll alltid varit aktiv vad det gäller sex o för 15år sen träffade jag en kvinna som var lika sugen som mej det visade sej att hon var sjuk men det löste sej vi har 2 fantastiska barn för 8 veckor sen kom vi fram till att vi ska separera efter att barnen kom så är hon inte speciellt sugen på sex o jag har gått åt andra hållet. Efter att vi bestämde o separera så är jag så extremt kåt måste onanera flera gånger varje kväll. Jag o mitt ex har en grymt bra kontakt vi är överens om barn o vi hjälps åt. Jag är ute på nätet o söker en kk men varför blev jag helt plötsligt så kåt iofs så har jag varit det förut ochså men inte så här mycket.
Är det flera som känner så här.
Hoppas på svar Hans

Det finns säkert folk som känner som du men jag vet inte om detta är rätt forum, det kommer säker andra att kommentera kring.

Däremot tror jag det finns många forum där du har möjlighet att diskutera saknaden av sex och ev även möjlighet att hitta ”likasinnade” dvs folk med mer fokus på sex än relation och ev sorg.

Mitt tips skulle annars vara familjeliv.se, de har ett forum som heter sex & samlevnad. Men det finns säkert många om du googlar lite.

3 gillningar

Jag har gjort det men kommer bara in på massa ungdoms sidor tro inte att jag försöker ragga någon kk för det var inte tanken jag vill bara försöka förstå vad som händer.

1 gillning

För mig gick det åt andra hållet.
Efter min senaste separation vill jag verkligen inte involvera mig på något sätt - vare sig sexuellt eller romantiskt - igen, ens om någon skulle hålla en pistol mot mitt huvud.

Och måste säga att det känns som en befrielse!

Men till skillnad från @Radhuskillen skulle jag nog säga att det är bättre att registrera dig på en dejtingsajt inriktad på sex om det är vad du är ute efter. Att använda de sajter som åtminstone från början var tänkta för mer seriösa relationer som sexhunting får massa mindre bra konsekvenser i längden.

4 gillningar

Jag kände mig så vilsen och förvirrad månaderna efter skilsmässan så jag minns inte ens åt vilket håll det gick åt gällande sexlust. Kan dock konstatera att efter 10 år med försök att få barn så var iaf under de åren sexlusten rätt låg så jag i princip trodde det var något fel på mig. Väl inne i en ny relation fyra månader senare så insåg jag att jag nog ändå var “normal”

Jag skulle inte bli helt överraskad om det kan vara så för många som för @onedaymore att om man befinner sig i sorg/stress så är det mer akut att få till de bitarna först innan man ens orkar tänka tanken på sex. Tänk Maslows behovspyramid med sömn, mat, tak över huvudet osv. De absolut mest grundläggande behoven. Där i kan det finnas en poäng med det @Lisa0987 skriver att det kanske leder till mer diskussioner på andra sajter och du kanske får napp där, vem vet!

@Radhuskillen, Jag har läst @Lisa0987 text flera ggr, jag hänger inte riktigt med var i hennes text du tolkar in att det för det andra könet skulle finnas några slags förbud. Så tolkar inte jag det och jag är ju ändå man precis som du.

2 gillningar

Nej, det är upp till var och en vad man söker för typ av relation, och det är verkligen en viktig lärdom att lämna destruktiva relationer i tid. Det hjälper sällan att vara tålmodig och förstående, har många av oss fått erfara.

Men det jag menar med olika typer av forum är helt enkelt det fenomen som har kommit upp i flertalet trådar här redan, nämligen situationen där många registrerar sig med seriösa intentioner och får mejlkorgen full av äckliga förslag istället. Det blir verkligen inte bra, och har som sagt lett till flertalet mindre bra konsekvenser i dejtingvärlden. Bättre då att söka sig till de forum som redan från början är anpassad efter ens önskemål!

3 gillningar

Jag är kvinna och den som lämnade förhållandet.
Jag var också jättekåt efter att jag äntligen kom loss. Det var några glada dagar där i början.
Nu i relation sedan drygt 4 år och vi är inte som kaniner längre, det orkar man inte i ~50-årsåldern något längre tag. Men tack vare att jag med min nye inte känner att det är tjatsex mm så har jag mer lust än jag hade med mina barns far, trots att han var en mycket bättre älskare.

5 gillningar

Jag är totalt tvärtom. Utan fast partner har jag noll lust. Jag bygger absolut inte upp ett ökat behov på något sätt bara för att jag är singel.

Det krävs helt enkelt en befintlig, intressant person för att jag ska få någon lust.

Det är himla bekvämt! :smile:

10 gillningar

Inga förbud från min sida för någon, det var inte min avsikt. Sex är en naturlig del av livet och relationer.

Kanske läste jag med fel fokus:

då tänkte jag att jag att jag skulle hänvisa till en sajt där det ibland diskuteras just hur man hittar en sådan.
Ser sedan att du skrev:

Inte min avsikt eller roll att avvisa någon.

2 gillningar

Sexlusten kanske har ökat för att fylla den tomhet som avsaknad av närhet ger.

7 gillningar

För mig kändes det mer som att sexlusten släpptes fri efter att ha varit instängd av gnäll och tjat och förväntan på att jag skulle vara på visst sätt.

3 gillningar

För mig var det också så efter skilsmässan jag sökte sex för att få någon slags bekräftelse ( jag blev lämnad ) det var inte så bra för mig kände mig bara tom efteråt . För mig var det bättre att ta itu med alla känslor efter skilsmässan först och nu såhär snart 2 år senare är inte den typen av bekräftelse viktig längre utan jag har valt att lägga kärlek på mig själv och mina närmaste istället

6 gillningar

Jag hade också brist på sex i mitt äktenskap och fick tillslut även noll lust, det var annars alltid mitt initiativ (han ville jämt, så det blev en tyst överenskommelse). Jag lämnade efter drygt 25 år, med nästan noll intimitet sista 4 åren.
När beslutet taget, såg jag män överallt och var extremt sugen. Nästan omättbar.
Men tror att det är kombinationen
Brist på kärlek
Brist på närhet
Brist på sex

1 gillning

Nu har det gått 3år o efter ett aktivt sökande inte hittat någon 2 deiter känns lite tunt hänger på hp dött tinder dött o fbappen dött vet inte riktigt vad jag ska hitta på.

Du verkar söka kk för frekventa möten, eller vad är det annars du söker egentligen mtp på dina val av arenor.

Söker du kk så borde det väl finnas speciella sidor/mötesplatser för sexutbyte…eller?

1 gillning

Lite samma här,tappar det och har inte behovet,fast jag egentligen är en väldigt sexuell person.

Väldigt bekvämt :blush:

Jo absolut men det finns inga seriösa sidor eller arenor. Har sökt seriöst i 3år men med 2 deiter så känns det inte som damerna söker en ärlig man o behov har man ju

1 gillning

Mtp. ditt initiala inlägg så verkar du ha stora behov. Det är inte så att du låter de behoven framskymta på ett eller annat sätt i det du skriver, eller på de dejter du är?

Vissa kvinnor kanske tycker det är väldigt intressant och lockande att veta att medelålders män runkar flera gånger varje kväll, men mig skulle det då inte attrahera :woman_shrugging:

2 gillningar

Jag tycker inte HappyPancake är så mycket köttmarknad faktiskt. Gäller ju att vara tydlig från början om vad man är ute efter. Sen är det ju ytterst sällan som det klickar på fler plan än det sexuella eller ens attraktionsmässigt. Träffar jag någon jag tänder på men inte mer än det, så passar jag på, annars går man kanske utan sex hur länge som helst. Som sagt, det är svårt att hitta någon som det klickar med på flera plan.

Tinder testade jag en gång men säger bara: fyfan.

Dejtingen på Facebook har jag inte testat. Hur är den?

1 gillning

Själva funktionen på facebook dejting är väl helt okej, och smidigt att det är knutet till en app man redan har ändå. Men jag skulle säga att utbudet är oerhört mycket sämre än Tinder.

Överlag så verkar det egentligen gälla de flesta sidor och appar tycker jag, nu har jag inte testat allt. Tinder äger helt enkelt marknaden så “alla” är på Tinder som är singlar och söker. På de andra sidorna och apparna finns 1. Folk som inte lyckats på Tinder och därför sökt sig vidare för att se om gräset är grönare på någon annanstans . 2. Folk som blivit utslängda från Tinder och inte kan använda det längre.

Såklart inte 100% och uppenbarligen har jag själv testat några av de andra, även om jag inte blev så långlivad där. Men generellt är ändå min känsla att det bästa utbudet finns på Tinder helt enkelt för att alla börjar där och de som är någorlunda framgångsrika där fortsätter med Tinder och inte så mycket annat. Sen tror jag för all del att det finns en viss skillnad på ålder, allt det här är nog mer sant för yngre och i ökande utsträckning inte sant desto äldre grupp man tittar på.

1 gillning