Tinder

Just kiss är en annan dejtingsida

Ahaaa… :rofl:

Jag hann tänka för mig själv att… inte undra på att det inte blir så mkt napp :see_no_evil:

Inser att jag bör lämna ämnet, känner nog bara igen gamla trista och förmodligen helt utdaterade sidor.

Kul att du har samma nick som dotterns bästa kompis heter.

1 gillning

Hade troligen varit ännu roligare om jag haft hennes ålder oxå, vilket jag inte har som synes :sweat_smile:

Hur ung är du

@Hasse71
Jag förstår att det är frustrerande att inte få några dejter på flera år…

Men…

Bara baserat på de få inlägg du har skrivit blir jag också avskräckt å det starkaste. Och mina varningslampor blinkar.

Det här är ett smärtsamt vanligt fenomen, men ack så dysfunktionellt. Nämligen att först skylla på kvinnor ifall ni inte får de antal dejter ni önskar. Och dessutom hävda att kvinnor inte vill ha ärliga och schyssta män. Det är alltför vanligt att många män verkar tro eller åtminstone vill tro att anledningen till att de inte får ja och tack från varenda dam beror det på att de är alldeles för snälla och bra män.

Det är skitsnack, så klart. Ingen man har någonsin blivit ratad för att han är för bra.
Problemet ligger någon helt annanstans.

Och om ni slutar skylla allt på kvinnor och istället rannsakar er själva, går det nog lättare.
För @Hasse71 , även detta känns helt sjukt:

Det här känns gränslöst och ärligt talat rätt creepy

1 gillning

Ok men då kan ju kvinnorna sluta o beklaga sej över män som bara vill ha sex ochså o det hör man varje dag. Det är ju öndå dom som väljer. O det här är ju ett forum där man får gnälla lite o diskutera.

Klart du får gnälla lite, men vilken typ av svar är det du hoppas på? Vad tänker du dig att du vill att vi ska försöka svara på?

Tydlig sexuell frustration/desperation är förmodligen en av de allra minst attraktiva egenskaperna att visa upp i dejtingsammanhang.

Det tror och tycker iaf jag, men jag kan bara prata för mig själv och jag kan kaaaanske ha fel :woman_shrugging:

1 gillning

Framförallt så ger det ju väldigt lätt intrycket att mannen just “bara vill ha sex”, och att allt annat är ganska oviktigt…

Exakt… och att vilket hål som helst är good enough :cold_face:

Det är klart att du får gnälla och det är klart att du får “kontra” med att sura på kvinnor och det är klart att du får skylla ifrån dig på alla andra.

Men den hårda sanningen är att det troligen också är anledningen till dina misslyckanden. Kanske känns det som ett påhopp. Eller som feedback. Men oavsett vad, alla åsikter du hittills har fått i denna tråd och andra trådar har du reagerat väldigt starkt på

1 gillning

Det är ju så här, man kan bara förändra sig själv, eller skruva i hur man visar vem man är.Du kan inte ändra på ”alla kvinnor”. Nu är vi några kvinnor som försökt komma med tips till dig @Hasse71. Ja, det är nog sant att det är svårare för män att matcha. Vi är några som diskuterat det i en annan tråd, att kvinnor verkar få fler matchningar, men att det inte säkert leder till fler förhållanden. Med det sagt så är det också en massa andra saker som är sanna:

  • jag och flera andra kvinnor får INTE en massa oönskade sexinviter. Alla kvinnor klagar inte på alla män.
  • många män får matchningar och trevliga dejter.

Kanske kan man fokusera på vad dessa män gör rätt? framförallt behöver du vara genuint intresserad av att lära nytt, se andra perspektiv. Tjejkompisarna verkar ju inte ha tillfört dig något alls som hjälpte, men vill du bara ha medhåll så är det förstås dem du ska prata med.

Jag försöker o ta reda på vad som inte funkar lyssnar på poddar kring deiting bla happydating. Några förde fram att dysleksi kunde vara ett hinder låter konstigt tycker jag iofs o jag tog upp det i en fbgrupp ingen fatta någonting att man skulle vara en sämre potensiell partner för att man missat en pungt i en text.

Här var det inte enbart att det fattas några punkter utan ett antal felstavningar också.
När du skriver om dig själv på tex Tinder så har du gott om tid att kontrollera alla ord att de stavas rätt, även om du har dyslexi. Det känns ju då som du tar större ansvar och verkligen vill något än att du bara har skickat iväg något lite hipp som happ.

Btw. Själv så är jag inte alls på dejtingsidor. Det passar inte mig då jag får mycket bättre kontakt med människor i riktiga livet. Så de pengar spar jag och kan bjuda på fika istället med en dejt.

2 gillningar

Man kan naturligtvis vara in intressant och attraktiv person även om man har dyslexi. Men själva poängen är nog att om du har dyslexi så kanske inte skrift ska vara ditt förstaval just vid den här typen av kommunikation. Det är lite som att jag skulle välja att sjunga allt - och så undra varför folk inte lyssnar på vad jag vill förmedla. Så VAD vill du förmedla? Vad vill du berätta om? Hur är det att hänga med dig en ledig dag? De där frågorna som du säkert hört på happydejting också. Och hur kan du berätta om det, utan att din dyslexi kommer i vägen?

Jag tänker att man ska bygga på sina starka sidor, göra det man är bra på. Alla har vi styrkor och svagheter som man behöver hantera, men för att lyckas så kan man inte bara låtsas som att de där svagheterna inte spelar någon roll, eller är alla andras problem. Är du bra på att dansa bugg och gillar att dansa så är det där du ska hitta en partner. Om du letar bland folk som gillar att skriva till varandra… då får du ju själv också gilla att skriva.

3 gillningar

Ja, och mitt tips är motsatsen: vad funkar? Gör det som funkar!

Jag har iofs talets gåva men någon sådan sait finns inte

Jag träffar sällan folk mest på ica i byn. Det konstiga är att senast jag var singel så funkade nätet kanonbra o nu funkar det inte alls o jag funderar mycket på vad som har förändrats ja samhället har ju förändrats o folks väderingar.
Får kanche låta min kompis skriva min annons så det blir riktigt då konstigt att folk inte är mer tolleranta idag än förr. Att det skrina ordet (om än lite felstavat) skulle stå ivägen för möjligheten o träffa någon.

1 gillning

Appar och digitala möten i all ära men jag träffar och möter människor på jobb, föreningslivet, krogen, vänners vänner och barnens aktiviteter. Det är möten lite överallt och för mig är just det sättet att träffas mer rätt för mig.
Jag är för övrigt ingen person som är speciellt digital utan jag funkar bäst ”live” och hänger mer ”analogt” än digitalt!

2 gillningar