Kåt efter separation

Ingen som provat Relate?
Jag är inte alls inne på dejtingmarknaden men läste om den och undrar om den är så annorlunda som den säger att den är.
Matchar tydligen mera på personlighet och intressen än att man tittar i en katolog på bilder som Tinder verkar vara mer som.
Det skulle bara vara intressant att höra - annars är jag ju tveksam till att det verkligen skulle fungera men då är jag ju tveksam överhuvudtaget till apparna… :rofl:

1 gillning

Ja idén är ju fin men jag är lite luttrad efter att ha provat olika sidor där man skulle ha mer text och mer plats att ange olika intressen osv. Grejen är ju att ett sånt upplägg funkar bara om du får en kritisk massa användare att faktiskt göra det på riktigt. I praktiken är det fullt med konton som inte fyller i någon information alls, eller som gör det på ett icke-genuint sätt för att de istället försöker lura system att ge dem fler bra matchningar. Dessutom måste ju de olika alternativen säga något intressant och användbart på riktigt om personen, och matchningen mellan dem måste också göra det. Annars blir det typ som att matcha ihop folk på angivna stjärntecken (som jag personligen inte tror på).

Men nej jag har inte testat så det kanske var en pessimistisk rant, vore intressant att höra om någon har.

1 gillning

En gång i forntiden testade jag en sida som hette MatchAffinity, vilka marknadsförde sig som en sida som med vetenskapligt beprövade metoder kunde hitta matchningar.

Det var helt åt helsike. I praktiken betalade jag mycket pengar för mestadels hopplösa matchingar. Dessutom var “genierna” bakom sidan så säkra på sin egen genialitet att de också begränsade förmågan att göra egna sökningar, utan de ville att man skulle förlita sig på deras förslag.

Sedan dess har jag varit lite skeptisk till sidor som anser sig kunna matcha stackars försökskaniner. Nog för att det kan bli fel ibland om man får välja helt själv, men det tycks bli än värre om vetenskapen ska välja åt en.

Ja - hur ska man med vetenskapliga metoder kunna matcha folk? Vad ligger till grund för algoritmerna som avgör vem som passar med vem? Hur har man bedömt det?
Jag ställer mig tvekande men som sagt - jag är inte emot att ändra mig.

2 gillningar

Känslan med den nya tidens techinnovatörer är väl rent allmänt att det är mycket fancy snack och hög svansföring, men den revolutionerande vetenskapen bakom känns inte så övertygande i praktiken…

1 gillning

Hur mycket kostar Tinder? Jag testade bara gratisversionen och den verkar man inte kunna göra så mycket med.

Tror jag betalade 275:- för en månad

1 gillning

Tycker man kan göra det mesta med den? Skillnaden med att betala är att du får svepa obegränsat antal per dag, kan se vilka som har gillat dig redan, och kan ställa in plats för att söka på andra ställen än där du är. Men vill du söka där du är och inte behöver jättemånga svep per dag funkar gratisversionen

1 gillning

Man får jobba lite på sin profil gällande bilder och bio, samt anstränga sig i eventuell chat - för att komma vidare till dejt och eventuellt sex. Tycker du att dina bilder och text är bra? Vara intressant i sin profil, MEN vara intresserad i chat. Det är en viktig och avgörande skillnad.

Jag anade det direkt men du formulerar det bättre, det finns förmodligen en förbättringspotential både vg bilder och textbeskrivning :+1:

Hur är det med dig förresten @Johan40, long time no seen…

3 gillningar

Först provade jag att skälv skriva en text vilket inte funkade alls sen tog jag hjälp men det funkade inte heller så jag lade ner sökandet efter 3 år o vad skönt.

1 gillning

Det var värst första halvåret då kroppen reagerade så konstigt nu efter 3.5år har man ju lugnat sej en del o sökt framförallt seriöst men det gick inte alls tuvärr så jag lade ner det o lägger energin på det jag kan påverka gården barnen o företaget.

Var nog bara en som var seriös av dom 2 o henne deitade jag strax för jul