Han vet inte vad han vill eller känner

Det blir gradvis bättre, jag lovar. Går inte att svara på hur lång tid det tar med plötsligt inser en att livet fått färger igen. Att fulgråten kommer mer och mer sällan. Att man klarar av att träffas UTAN att fulgråta efteråt. Trots att man älskar honom fortfarande. Efter ett tag inser man även att den personen man älskar inte längre finns kvar…

Promenera. Baka bröd. Träna. Få ilskan ur systemet på något sätt som gynnar dig. För ut måste den!

Men shit. Är det mitt liv som du beskriver? Maila mej gärna om du vill bolla, som sagt riktigt lika liv vi upplever just nu :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Kan livskriser gå i arv?!

Det tror inte jag. Men man kan upprepa mönster utan att vara medveten om det.

1 gillning

Har du vänner som du kan prata av dig med? Du behöver få ut dina känslor någon annanstans än runt din familj just nu, till någon som är utanför. :heartpulse:

Ja. Jag har vänner. Och min svärmor🙈
Jag pratar dagligen med någon. Snart tröttnar väl de oxå…:weary:

Vi planerade att renovera hemma, pratade med snickare och allt, 2 månader senare så spricker allt :frowning: Jag hade jättesvårt att förstå “hur kunde du planera för en så stor grej, när du ändå tänkte lämna mig?” Han har inget svar på det…kan väl säga att som de flesta är/var det en 3.e inblandad :pleading_face: :rage:
Frågade också de här frågorna kommer det bli vi igen? Och just det att de inte ens där och då stå upp som en man och svara ärligt NEJ, hur jävligt det svaret än är så är det något man kan förhålla sig till, ett “vet inte” är så fegt svar.
Det är nu 10 månader sedan allt kom upp, 4 månader som separerad, det är en tung tid du har framför dig, men dag för dag tar du dig framåt och lite bakåt.
Jag storgrät hela den här helgen, för allt, sveket, ensamheten, familjen som inte blev som man önskat, nu har det hunnit gått några dagar och det känns lite bättre igen :heart:
Kan bara säga kämpa och hejja hejja dig, DU ÄR STARKARE än du tror :heart:

1 gillning

Ja… Varför händer det här överhuvudtaget!? När man har kommit till den punkten att gifta sig med någon, då ska man väl för f-n va det?! Och hur f-n kan man prata framtid med någon man INTE ser en framtid med?! Oavsett 3 part! Grundlurad! Totalt!
Får nog försöka släppa taget om hoppet. Hur ogärna jag än vill…:tired_face:

3 gillningar

Min man föreslog att vi skulle ta ett lån för att byta några fönster på huset, och han drog också i gång en renovering av badrummet. Då hade han redan varit tillsammans med sin nya kvinna i flera månader. Den enda förklaring jag hittade, var att han ville ha något att göra under de helger när hon var upptagen av annat och han var hemma hos oss.

Tänk om jag inte upptäckt hans affär i tid! Då hade jag stått där med ett extra lån på 100.000!

Vilken tur att du märkte det innan!:grimacing:

Samma här!:raising_hand_woman:t3:

Nu har det varit två skapliga dagar. Har tänkt mycket hela tiden, men inte gråtit… Jo! I bilen på vägen hem när Veline Dion sjöng Courage…:cry: Han var hemma och åt mat med oss igår… Jag är tyst… Kan inte ens se honom i ögonen!:cry:Han pratar så glatt med barnen som om inget hänt…:pensive: Han har inte ens pratat om situationen själv med barnen! Han är som i trans verkar det som!
Jag har packat lite kartonger Oj vad mycket man har!:grimacing: Helt sjukt!
Får nog börja renovera lägenhet/parhuset snart oxå innan flytt…
Imorse fick jag dåligt samvete för äldsta dottern vill ha eget rum där, men det finns bara två sovrum…:cry: Får försöka övertala henne om skärmvägg eller om min pappa kan bygga en tillfällig vägg…:pensive: Såå jobbigt när hon säger att DU ville ju göra det bra för oss!:sob: O det vill jag!! Jag ville att vi skulle bo kvar där vi bor resten av våra liv!!:sob:

1 gillning

Nu har han varit hemma igen., Och vi har ”pratat” :cry: Jag gråter och försöker förstå. Han blir arg och förstår inte mig… :sob: Han säger att jag vrider allt fel. Och att jag ska prata tyst så inte barnen gör! De har redan fattat allt! De är inte dumma! Jag förklarar för barnen och är ärlig. MEN jag piängterar jämt att jag älskar pappa, och han inte är elak! Och jag pratar gott om honom, även fast jag inne i mig skriker att han är en jävla idiot!!:weary::weary::cry: Han pratar ju inte med dom som jag gör! Jag har att göra med en mini jag varje kväll! Hon är förstörd och ledsen precis som jag… Jag sa att jag kände mig lurad, på allt han sagt och gjort senaste tiden. När vi kramats, pussats haft sex etc… Han sa att såå mycket har det ju inte varit… :grimacing:Han sa att vi kommer längre ifrån varandra när jag ältar och frågar så mycket… Finns nog inget hopp överhuvudtaget… Men jag vill bort härifrån snarast! DÅ kanske jag kan släppa OSS… Även fast jag vet att det är kört… :pensive::pensive: Fan, om han kunde bli den som han var… Inte den här kyliga, kalla personen… Eller är det den personen som är min @man” numer? Då vill jag faktiskt inte ha tillbaka honom även om jag innerst inne älskar honom,

Detta är så likt situationer vi har haft också, just att han inte vill att man frågar mer, tjatar, ältar… ‘favoriten’ är ju också när han säger- slutar du inte skrika och börja prata normalt går jag härifrån… då har man höjt rösten i en diskussion för hela kroppen är på spänn och frustrationen rister i kroppen så man ändå tyglar sig så gott man kan…:sleepy::sleepy: när man igentligen inte har lust med annat än att skrika på honom…

4 gillningar

Usch, vad hemskt detta är, @Maria1979 och @Snoow! Ännu ett tecken på att någon annan väntar i kulissen. Så respektlöst det är att inte ens stå upp för sin vilja att gå och försöka ge sin fd partner de svar som behövs för att hen ska kunna släppa och gå vidare så småningom. Och det finns ju ingen annan som kan ge de svaren!

Mitt X har gjort och gör precis likadant. Om vi träffas och “pratar” finns det vissa samtalsämnen som är förbjudna och höjer jag rösten så stänger han öronen. Det är en skyddsmekanism för honom eftersom han inte klarar att stå för det han har gjort. Numera säger han att “det förgör honom” att det han gjort alltid kommer upp. Att det förgör mig att inte få prata om det med den ende som har svaren, tänker han inte så mycket på.

4 gillningar

Ja, det där skrikandet!:stuck_out_tongue_closed_eyes: Det räcker ju med att höja rösten lite! Nåja… Han ska från och med nu sova borta hos sin bror. Hoppas jag! Jag känner mig starkare och gladare utan vetskapen av hans närhet just nu. Men jag har lust att be honom fara åt helvete!! Men mina känslor säger ifrån där…:pensive: Och barnen…
Ikväll ska barnen o jag på taco-kväll hos en kompis till mig❤️ Hon som stöttar mig mest just nu…
Hoppas ni andra kan tillåta er att ha en kväll utan tankar på våra förbannade karlslokar! De är inte värda oss! ( det kändes bra att skriva det iallafall😂)

3 gillningar

Det där ‘Dra åt helvete’ har man ju velat häva ur sig några ggr… nästan så man väntar på att han ska göra en tabbe tillräckligt stor för att få chansen att häva ur sig ett riktigt syrligt och frätande- Du kan dra rakt åt helvete!..:speak_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

1 gillning

Åh… Jag sover såå dåligt…:weary::weary: Somnar utan problem, men vaknar efter 2-3 timmar och kan inte somna om…:weary::weary:

1 gillning

Precis så är det för mig fortfarande efter 9 månader, @Maria1979. Gå till vårdcentralen och få något att sova på, annars orkar du inte. Jag blir otroligt låg om jag inte sover, och det behövs kraft för att orka ha en vardag med barnen.

Tankarna tar kål på mig!!:grimacing::grimacing: Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur någon kan sluta älska utan att partnern inte märker det?! På nåt sätt??

Igår var en jävla skitdag igen!! :weary::cry:Tårarna kom flera gånger…
Men jag tog mina barn och åkte och köpte lite grejer till vårt nya hem. :slight_smile: Vi beställde möbler oxå. Som VI vill ha…:two_hearts:
Kändes bra för stunden.
Men hade en mardröm inatt om honom… :weary: Så jobbigt att vakna och torka tårar…
Min minsta har börjat visa lite känslor nu genom att vara arg hela tiden…:cry: Känns i mammahjärtat…

Vill skicka ett meddelande o fråga om han är klar med mig rent känslomässigt… Jag älskar honom men jag vill ha ett svar. Eller ska jag ignorera honom😩

1 gillning