Ett steg framåt och två steg bakåt

:sparkling_heart:

Låter bra. Det kommer ordna sej för dej också :blush:Vad säger exet/ maken om saken?

Grattis @Glas
Nu börjar ditt nya liv! :muscle::muscle::muscle:

2 gillningar

Då bara hallelulja. Nu är bara resten kvar. Men snart xet (skönt) har skaffat en ny tjej och är så fokuserad på henne så jag har all tid i världen. Ja det är jobbigt men jag gjorde det. Tjoho. Jag gjorde det. :cherry_blossom::cherry_blossom:

14 gillningar

Ja du gjorde det faktiskt!
Du är STARK! Heja dej! :star2::green_heart:

Det innebär tydligen inte att jag slipper den jävla ångesten. Fy fan. Blir så frustrerad och arg på mig själv och på x och på allt. Jag orkar inte vara där han är. Är i en väns lgh. Har varit här hela helgen. Måste dock hem idag. Får sån ångest av den tanken att jag ska hem om han r där. Fy

Måste skriva av mig. Det är så kluvna känslor som jag har. Har fått lgh. Skriver kontrakt på måndag. Det känns ändå bra. Har hemsk ångest. Känner mig helt utbytt. X går all in på sin nya och skiter i allt som har med våra barn att göra. De är stora men ändå. Ni som läst i min tråd vet ju hur mkt som har hänt. Ändå så gör det så ont. Så jäkla ont. Och så fort han märker att jag mår dåligt så verkar han som om det ger honom nån form av bekräftelse på att jag ff känner för honom. Han drog sista april. Bara sådär. Till nån som bara lät honom flytta in. Jag är seg ledsen har ångest och samtidigt är det ju bra att han har henne så jag kommer loss. Så jävla kluvet.

Så är det skitobbigt men det kommer att bli bättre med tiden. För det är inte bra att ha det som du har haft det heller. Du kommer att fixa detta också / kram

1 gillning

Tiden från det man tagit beslutet om flytt tills man verkligen flyttat är den värsta. Än så länge finns tusen andra alternativ som du kan välja. Även om alla är sämre så kan du ändå väga för och nackdelar fortfarande. Gissar att hela din tillvaro är ungefär som att leva i en torktumlare just nu.

Tricket nu är att härda ut tills dagen du flyttar kommer. Inte gå på hjärnans försök att få dej att sticka huvudet i sanden och låtsas som om inget hänt. Den dagen du stänger dörren till ditt gamla liv lär antagligen vara en av dom värsta i ditt liv, men tro mej, känslan när man fallit och är längst ner i helvetesgropen är ändå ok. Det är rätt skönt att veta att man inte kommer längre ner. Enda valen man har från och med då är att antingen stanna där eller kravla sej en bit uppåt. Längre ner kommer man inte. Så håll ut. Planera din flytt, och för guds skull skriv på kontraktet.

5 gillningar

Skrivit på kontraktet nu. Kändes skrämmande och bra på samma ggn. Nu har jag gjort det.

12 gillningar

Äntligen!

Så bra, vær stolt av deg selv nå!! :muscle::muscle::muscle:

Hej!
Bra att du har skrivit på! Nu är det ’bara’ som flera andra här har sagt, att hålla ut tills flytten är gjord. Först då kommer ångesten att börja lägga sig.

Att din fd man redan har hittat en ny är ju inte någon jätteöverraskning, eller hur? Han är ju en bekräftelsekrävare av rang, och nu när du har satt ner foten ordentligt och inte låter dig hunsas längre är det ett helt väntat drag av honom att vända sig till (mot?) någon annan.

Han är inte så vidare värst snäll. Och inte direkt empatisk heller…

Stackars nya kvinnan…

2 gillningar

Glas!

För ett år sedan var jag så förtvivlad över att bli lämnad. Idag är jag såååå lättad. Tacksam över att han gjorde det när jag inte kunde.

Det kommer att bli så för dig med. Fast du kommer att vara tacksam över vad DU gjorde. :pray:

2 gillningar

Hur går det med allt?

Det går. Jobbigt ibland och skönt ibland. Känner mig väldigt ensam idag. Xet annonserar gladeligen ut att han ska fira mors dag med sin nya pch hennes barn ovh barnbarn. Han har bytt ut sin familj som han viljat så många ggr. Han är överlycklig. Jag är tom. Nästa vecka med. Sen är det klart.

2 gillningar

Nu har jag flyttat. Tror detta är det mest psykiskt jobbiga jag gjort. En vecka i nya lgh på lördag.
Xet hade tydligen inte firat mors dag med sin nya. Han hade hjälp med en flytt för en av hennes släktingar. Jag misstolkade det. Vilket ledde till en stor scen och att K skällde ut båda barna och mig och det blev väldigt mkt bråk. Måste lära mig att inte dra förhastade slutsatser.
Nu sa x att han gjort slut med nya.
Jag har haft ett bryt idag. Har så dåligt samvete och känner mig elak dum och självisk när jag vet att han är så ensam. Jättesvårt att inte anta inbjudan om fika och så. Men jag måste stå pall.

6 gillningar

Nå har du flyttet, første skritt mot uavhengighet :muscle::muscle:

Gjenstår å bli kvitt de irrasjonelle tankene om at du er slem, dum, og egoistisk når eksen er alene, etter alt han har gjort mot deg. Bryr han seg om du er alene, om hva du føler?, nettopp, tenkte meg det, han gir fullstendig faen i deg. Du gir deg selv så mye mental juling at det er skremmende å lese.

Det er et liv for deg også, uten å hele tiden kjenne på negative følelser. Du er verdt så mye bedre enn det du tror. Men det må du fine ut selv, det hjelper ikke hva andre sier, for innerst inne vet du det jo. Vær stolt av deg selv at du nå har flyttet! Sett på Cher “Strong enough” på full guffe og dans i stua di!!

Hold deg til planen din nå; ikke be ham til deg. :pray::pray:

Styrkeklemmer :hugs::hugs:

2 gillningar

Jag har följt dig ganska länge och jag måste säga att jag är oerhört glad att du både fått en lägenhet och att du flyttat.
Jag förstår att det är tufft och att tankarna virvlar.
Jag tycker att du är oerhört stark, och att du fattat helt rätt beslut.
När det känns tungt och du darrar på beslutet så ber jag dig att läsa din tråd, läsa dina inlägg. Den kvinnan som beskrivs där och hennes situation är inget jag ens skulle önska min bittraste fiende…

Ganska väntat att ditt ex gjort slut med sin nya. Ett smart drag av honom för att kunna ta kontroll över dej igen. Akta dej. Gå inte på det.

1 gillning