Ett steg framåt och två steg bakåt

Bra där!

Har sen ca en vecka slutat tvätta mannens kläder. Sa till honom idag i förbigående. Bara så du vet så tvättar jag inte dina kläder mer. Mannen blev lite förvånad. Han undrade varför. Jag sa att jag inte är hans serviceinrättning. Sa att han gör ju ingenting för nån annan så jag tänker inte göra allt mer. Och att bara tvätta mina och tonåringens kläder är en lättnad.

4 gillningar

På ett sätt ska du nog vara tacksam att din man fortsätter att bets sej som en skitstövel. Hade han plötsligt förvandlats till Mr Perfect hade allt blivit så mycket svårare.

1 gillning

Ja @Tellix det är sant.

Så mkt svårare när han är snäll och normal @Tellix. Stänger av helt för jag måste för att överleva tror jag. Vill bara krypa in under en sten just nu

Nu har jag ansökt om lgh jag väntat på. Typ. Hoppas nu. Måste klara det. Måste klara det. Måste klara det.

1 gillning

Han är jätterolig, din snubbe! Jag förstår att det INTE är roligt för dig men det du skriver är rena filmmanuset.

Snart är du ute ur det här eländet. MÅNGA kramar till dig Glas!

(Mitt ex tvättade minst lika ofta som jag. Ja, han gjorde allt lika mycket, om inte mer. Ändå har jag fått otroligt mycket mindre hushållsarbete sedan han flyttade. Han stökade tydligen ner mer än jag. Men han fanns inte på samma karta som din late spegelfantast.)

2 gillningar

Solklart bevis på att han träffat ngn i en stad där jag känner många och sovit där inatt. Har bett honom sluta åtminstone hålla sig borta från de områden där jag har vänner och där jag jobbar eller bor. Men han bryr sig inte. Så ledsen och skäms. Tänk om det kommer ut. Fy en sån skam. För mig.

Nu sa han det. Han har träffat nån. Och jag fick världens ångest. Varför då?

Därför att det gör ont att bli bortvald. Alltid. Även om det är av någon man själv valt bort. Försök se det som att nu blir ditt beslut lättare att ta.

1 gillning

Tack @Tellix. Ska försöka. Varför är det så lätt för en del? Att byta ut en menar jag

Det har jag försökt fundera på sen jag blev bortvald. Jag har frågat dem som har lämnat och det enda jag har kommit fram till är att personen redan har lämnat dig/mig känslomässigt för länge sedan.

Ja. Så måste det var. Alltså har den känslomässiga relationen inte funnits för honom alls. Inte som för mig.

Snälla snälla @Glas

Det räcker nu - vet att så många sagt det så många gånger förut - gå.

3 gillningar

Jag ska @Lavve. Jag ska. Det har varit en lång resa med att inse vad jag sitter fast i och hur det kunde bli såhär. En lång lång resa. Det är svårt. Fått stor hjälp här och hos psykolog och i andra forum. När jag fått kontakt med andra i samma sits så förstod jag mer om hur jag kunnat bli så fast och vad som händer inom oss när man blir det. Tufft att inse att jag fastnade i nätet (är inte loss än) hos en sån person.
Nu försöker han få mej att behålla huset. Men nä. Det gör han bsra för att ha nån hållhake kvar. Jag ska lämna. Väntar på svar om lgh. Hoppas så på den. Kram

Jag ska @Lavve. Jag ska. Det har varit en lång resa med att inse vad jag sitter fast i och hur det kunde bli såhär. En lång lång resa. Det är svårt. Fått stor hjälp här och hos psykolog och i andra forum. När jag fått kontakt med andra i samma sits så förstod jag mer om hur jag kunnat bli så fast och vad som händer inom oss när man blir det. Tufft att inse att jag fastnade i nätet (är inte loss än) hos en sån person.
Nu försöker han få mej att behålla huset. Men nä. Det gör han bsra för att ha nån hållhake kvar. Jag ska lämna. Väntar på svar om lgh. Hoppas så på den. Kram

Fått lägenhet. Skriver på måndag. Flyttar senadt 1/6. Tjoho

18 gillningar

Gratulerer, så glad du fikk det til!! :muscle::ok_hand::clap: :dancer::dancer::champagne::pray::confetti_ball::tada::confetti_ball::tada::heart_eyes:

Ønsker deg lykke til i ny leilighet, og at du finner roen igjen så du kan puste jevnt :pray::pray:

:hugs::hugs:

Gud vad härligt @Glas, så glad jag blir för din skull!
Stort grattis! :blush::+1:t4::ok_hand:t4::muscle:t4: