En till!

Är så fruktansvärt ledsen att det inte går att välja honom! Han visar djup ånger! Han kommer och vill ställa saker till rätta och visar det med ord och fysiskt! Men som vanligt HÄNDER inget! Han är livrädd för precis allt! Att ta tag i något! Den andra kvinnan finns fortfarande intet ont anande kvar i bilden! Han är ju polygam för fasen! Helt sjukt!

Försöker formulera vad det skulle innebära att “falla tillbaka”! För när jag bara blir känslostyrd är det lätt att jag gör just det, faller tillbaka!
Vad vill jag, vad mår jag bra av, vad mår jag inte bra av, under vilka villkor vill jag ha mitt liv?
Tror jag skulle gå in i ett helvetesliv om jag tog tillbaka honom! Skulle aldrig känna mig trygg, veta att jag var sedd, aldrig vara säker på om han längtade till någon annan/något annat, alltid vara på min vakt, tolka varje tecken…! Jag skulle inte våga tro på det han säger och lovar! mer än för stunden…dagen efter kan det vara något helt annat! Ser ju med egna ögon hur mycket han lurar henne nu! Vet ju var hans känslor finns! Vill jag ha det så igen? Vill jag vara i de kläder hon är i nu? Kan däremot inte tycka särskilt synd om henne! Hon har fått vad hon velat efter att med öppna ögon gått in och rasat mitt och våra barns liv. Att hon nu står med en feg stackare som hon uppenbart inte känner, en stackare som kämpar för att hålla uppe spelet och masken han la fram om sig själv i början, en feg jävla stackare som går bakom hennes rygg. Hon förtjänar inget annat! Och det kommer nog ta ett tag innan hon får ihop alla pusselbitarna, om någonsin! Men den som sig i leken ger, den får leken tåla heter det väl…

Alla säger att jag förtjänar bättre! Jag vet att jag förtjänar bättre! Men jag lyckas inte ta mig ur känslan av sorg! Av saknad! Jag kan inte värja mig från bekräftelsen han ger, för den är just nu massiv. Jag sitter fast i hans nät!

Nu ser jag mönstret! Nu vet jag att hans löften och hans bekräftelser inte är värda något! Jag tror verkligen att han vill att de skulle vara det, men för i sjutsingen, för några månader sedan trodde jag att jag skulle kunnat arbeta med mig själv för att så småningom kanske kanske komma över detta…på ett avgörande villkor, ATT HAN KÄMPADE FÖR MIG! Men det har han inte gjort! Och det gör han inte! Han kommer och vill veta att jag finns kvar! Vill få garantier för att han är välkommen direkt från hennes famn till min! Försäkrar att han älskar mig och att den nya är det största misstaget han gjort! För han är rädd! Rädd att vara själv! Rädd för att gå emot henne tro det eller ej! Och jag tror dessutom att det stämmer det han säger att han känner! Men det går ju inte! Så vill jag absolut inte tillbaka till ovissheten det skulle innebära att börja lita på igen.

Och det gör ont igen!

Kramar till dig, dessa eländiga män vet inte vad de förlorar i sökande efter spänning och något nytt. De förlorar dem som älskade dem som de var

1 gillning

Vad är att älska någon? är min nya fråga till mig själv!
Och vad är det jag saknar? Vad är det jag inte kan släppa taget om? Var ligger problemet?

Känner att jag behöver fundera mycket över detta!

Jag trodde inte att han skulle kunna kränka mig mer, men det kunde han! Genom att vara oerhört tydlig med att han älskar mig, längtar…men nästa dimension av kränkning är att ta med sitt nya på sådant som varit “vårt”! Säga att han längtat hett efter att fått ha haft mig där istället…och han “ska bara” få ditt och datt som han lovat överstökat, sedan ska han ta tag i allt och börja jobba med sig själv… Han har beställt tid hos psykolog!

Men älskar jag honom något mer efter allt detta? Vad är det jag älskar i så fall? Vad är att älska någon! Idag känner jag mig mest kränkt! Skulle jag någonsin kunna känna annat? Är han man nog att kunna göra allt som krävs de närmsta åren för att kompensera för allt? (Nej, det tror jag helt ärligt inte!)

Läser ju om flera som dras tillbaka, trots grova svek, trots att löften om förändring, bättring och försök inte alltid innehåller så mycket substans!
Vad är det man dras tillbaka till? Varför är det så svårt att köra ner hälarna i jorden och säga stopp? Varför verkar hopp vara det sista som lämnar?

[QUOTE=Hej_och_hå;45373]Läser ju om flera som dras tillbaka, trots grova svek, trots att löften om förändring, bättring och försök inte alltid innehåller så mycket substans!
Vad är det man dras tillbaka till? Varför är det så svårt att köra ner hälarna i jorden och säga stopp? Varför verkar hopp vara det sista som lämnar?[/QUOTE]

Detta är intressant! Jag tror för egen del att det inte är så mycket hopp som att man kanske i vissa fall hade en kärlek av ovanlig styrka men att man misskötte den och schabblade bort något värdefullt och sällsynt. Bara för att det är omöjligt att gå tillbaka så verkar det inte betyda att de fördömda känslorna försvinner för det :frowning: Med hjärnan så vet man att en svinpäls är inget värd men säg det till resten av kroppen, budskapet verkar inte gå fram trots att det verkligen borde det. Jag är ju en tjej vars levebröd är mitt logiska tänkande, med bra självkänsla som är hur vettig och klartänkt som helst på jobbet men kan tydligen sörja och sakna någon som knappast förtjänar det även efter 1.5 år. Ledsamt.

— Begin quote from Brittis;45375

Detta är intressant! Jag tror för egen del att det inte är så mycket hopp som att man kanske i vissa fall hade en kärlek av ovanlig styrka men att man misskötte den och schabblade bort något värdefullt och sällsynt. Bara för att det är omöjligt att gå tillbaka så verkar det inte betyda att de fördömda känslorna försvinner för det :frowning: Med hjärnan så vet man att en svinpäls är inget värd men säg det till resten av kroppen, budskapet verkar inte gå fram trots att det verkligen borde det. Jag är ju en tjej vars levebröd är mitt logiska tänkande, med bra självkänsla som är hur vettig och klartänkt som helst på jobbet men kan tydligen sörja och sakna någon som knappast förtjänar det även efter 1.5 år. Ledsamt.

— End quote

Har funderat en del på ditt svar! Om hur man professionellt i sitt arbete har flera förmågor där mognad, klarsynthet och insikter är ett krav för att kunna göra ett bra jobb! …och så blir jag sådan här!!! Sättet att reagera och känna går inte ihop!
Men så känns allt så jädra onödigt också!!! Där jag är en sådan “one of a kinde”, speciell och så bra! Där hon helt klart och uppenbart inte betyder särskilt mycket sedan länge! Där hans livskris har tagit över hela honom och gjort honom helt handlingsförlamad! Va fasen! Allt är ju så fruktansvärt förstört! Han fortsätter att förstöra! Och av någon anledning som jag inte förstår, som han inte förstår så tar han sig inte ur! Och det omöjliggör allt! Aaaaaa!
Och på ett sätt är det också bra! För ärligt talat! Vad kommer det bli för luv om jag bara faller tillbaka rakt i armarna så fort de är lediga? Vill och kan inte leva i den ångesten!

Jag undrar verkligen vart allt kommer sluta?! Men oavsett har jag nu äntligen fått det erkännande jag så väl behöver! Och kanske en möjlighet att tala ut och reda upp alla delar!
Tack vare några trådar här på detta forum de senaste veckorna har hjälpt mig att börja förstå de mänskliga reaktioner och känsloyttringar som ingått i vår skilsmässa/separation! Det har faktiskt även hjälpt min snart exman när jag ställt frågor i dessa riktningar! Han såg helt chockad ut när det var som att jag satte fingret på exakt det han känner…att djupa skuldkänslor för vad han gjort mot mig försätter honom i handlingsförlamning. Trots att han vill ha mig och verkligen vill göra allt rätt, så klarar han inte att förmå sig! Han ser berget av ansträngning och arbete för att gottgöra och förstår innerst inne hur svårt, troligen omöjligt det är att laga efter hur långt han drivit allt. Därför har han gjort inget och låtit sitt nya rulla på parallellt med stark längtan efter mig!
Men nu verkar det ha rullat på för mycket och för fort! Han säger att allt han gjort har varit helt utan utrymme för konsekvensanalys. Han har bett om distans till sitt nya och chansen att passa på och vara själv! Jag lider inte heller när han berättar att han, utan känslorna för mig nog hade “stått ut” lite till med den nya, men att det aldrig skulle hålla! Hon har ett sätt som han inte mår bra av, som får honom att hela tiden känna sig osäker och på sin vakt! Och hon driver på…vill ta nästa och nästa steg! Dessutom är hon märkligt nog fruktansvärt svartsjuk på mig! Som om jag är en överraskning!!! Hon har ju känt till mig, hela deras start handlade ju om hur jag sveks! Hon verkar helt klart dras med väldigt dåligt självförtroende, för att ständigt bli bekräftad och vara nr 1 verkar vara hennes grej! Det funkar ju inte när man inlett allt så klumpigt och helt öppet som de gjort! Men det verkar hon inte fatta!

Men allt är ju så förstört! Så söndertrasat! Jag känner ingen tillit! Känner mig inte alls säker på att detta är linjen han kommer orka hålla sig till! Allt påminner om alla has svek! Allt! Tanken på vad han gett henne! Vad han förvägrat mig! Hans tank- och taktlöshet! Det är ju en sak att längta till varandra och få varandra! Det är en helt annan att försöka hitta ett liv med dessa vetskaper och att bygga upp ny tillit! Tillit förtjänar man! Han har byggt upp min tillit under många år, men det är HELT rasat och trasigt!

Hej_och_hå! Känner igen mig i mycket av det du skriver! Vad har förändrats nu i hans sätt närma sig dig och er? Du har fått det erkännande du velat ha, skriver du. Det kan i sig vara läkande för dig men behöver inte alls betyda att du nu kastar dig i hans (lediga?) armar igen! Baserat på det du skrivit tidigare så verkar han inte förstå allvaret, eller inte sin roll i det hela, eller kanske inte hur viktigt det är att han nu gör allt så rätt han kan! Dvs avslutar den andra relationen och satsar stenhårt enbart på er! Och inser att det inte kommer att vara lätt, det är en kamp i motvind men han måste ändå kämpa. Förstår han det? Vad vill han? Kan du ställa ett ultimatum? Men du kanske egentligen inte vill det?

Det är så hemskt när den ena parten är seriös och kämpar med sig själv, medan den andre inte ens kan avsluta det förhållande som svek ert. Det gör mig både bedrövad och skitförbannad!

Tack Maxima för att du engagerar dig! Det är trots allt lite tröstande när någon man inte ens känner bryr sig!

Skillnaden nu är att han bättre inser att det är en hård kamp! Han har tagit kontakt med psykolog, men det startar först efter semestrarna! Han har med andra ord börjat ta steg, men i den takt han klarar! Att han bett henne om distans är ett stort steg för honom! Första gången han “vågar” signalera om att de inte är ok. Innan har han bara kämpat med att vara inställsam och att parera hennes lynniga humör! Hans “nya” image blev för tuff att upprätthålla! Men det hade nog kunnat fortsätta ett tag om det inte vore för att jag är den han tänker på precis hela tiden!
Men! Jag tror inte jag kan släppa tillbaka honom så där utan vidare! Om jag ens någonsin kan det! Eller vill det?! Visst, det är ensamt, jag sörjer, jag saknar! Men varje gång jag föreställer mig ångesten jag upplevde tidigare gång vi försökte så undrar jag om jag vill igenom det helvetet?! För att bygga upp tillit, när han trasat sönder det ännu mer, kommer vara svårt och göra väldigt ont! Och jag vet ärligt inte om jag kommer kunna, eller ens vilja kämpa med detta! Jag undrar om det ens kommer gå även om vi båda ville och försökte!

Man ska aldrig säga aldrig kanske! Jag tror inte att nu är tiden för mig att göra dessa överväganden! Jag kan suga åt mig av den bekräftelse han ger, riktat mot mig och för att jag hade rätt i min känsla för hur deras förhållande verkade vara. Men jag kan inte bestämma att det är vi! Vi behöver också distans! Både jag och han av olika anledningar! Han behöver hitta sig själv! Tar han tag i detta är jag ärligt mycket glad för hans skull! Han är mina barns pappa och jag bryr mig oerhört mycket om honom! Men det är också allt jag känner tror jag! Jag vill betrakta hans framsteg (förhoppningsvis) lite från håll! Om det kan göra att mina känslor ändras eller inte har jag absolut ingen aning om idag! Och kanske måste jag inte veta det! Tar han kampen kan ju kanske min tillit, mina känslor och min önskan ändras?! Eller så hjälper det inte! Vi får se! Jag tvivlat på att han har kraften, men vem vet!

Idag är jag en svag liten skit! Så ledsen! Så sårbar! Känner mig så oerhört lämnad! Så ensam! Minnen, underbara och härliga minnen känns liksom skändade av allt han gjort! Hur hon, i och med att han släppt in henne i sitt liv, förstört allt! En jävla mes som inte klarar att ta ställning åt något håll! Hur han vill hålla kvar mig! Men inte vill eller kan hantera att min sorg blir djupare av att han inte släpper mig!

Idag vill jag bara gråta!

En känsla som funnits en kort liten tid är att jag faktiskt inte känner att jag älskar honom på samma sätt längre har börjar smyga sig på!
För mig går det långsamt! Det har jag fattat nu! Inga snabba vändningar och beslut här inte!
Han vill som vanligt ha mig kvar! Lite mer sedan en tid tillbaka…hela sommaren närmare bestämt!
Men fortfarande händer inget från hans sida! Jo, han försöker mer än innan att övertyga mig om hur fantastisk och speciell jag är och att han längtar efter mig! Nu mer får jag allt som oftast höra hur mycket han älskar mig!
Men hon är inte bortrensad! Pausad är vad hon fått höra, enligt honom betyder hon inget och är hon ute ur leken! Men det är hon inte! Inte helt!
Mitt hjärta sögs in i ett hopp igen! Jag trodde han skulle börja kämpa igen! Förändra och jobba med sig själv! Men nä! Inget är annorlunda! Det jag skulle få tillbaka är inte bearbetat och jobbat med! Jag skulle få tillbaka en sorglig figur som, om möjligt ännu mindre skulle klara att bekräfta mig och hjälpa mig att arbeta mig igenom det JAG tvingats vara med om. Istället är det uppenbart att det skulle bli jag som tvingades hjälpa och ge stöd till honom för att ta mig igenom detta samtidigt som jag tränger bort det jag känner!
Jag behöver en bättre och bearbetad version av min man, som stärkts efter att ha jobbat med dig själv! Detta kommer jag inte få av honom! Allt oftare känns han än mindre intressant! Och det är så himla skönt!
Hoppas detta är känslan som kommit för att stanna! I alla fall mer ofta!

Dessa sömnlösa nätter…
Är ändå glad att jag låter mig själv använda sömntabletter! Kan man inte sova så kan man inte! Med allt för många nätter av det slaget under lång tid skulle annars göra att man skulle sluta fungera! Efter ett tag är det en fungerande vardag med jobb, träning, osv, som håller en uppe! Och då måste sömn till!

Ja, de är inga roliga nätter. Jag lyckas aldrig sova en hel natt fast att jag tar något att sova på, kan undra hur länge kroppen ska orka. Jag har inte vågat börja träna då hela jag går på sparlåga med för lite mat och sömn. Det kanske är fel. Hoppas att du fick lite sömn i alla fall.
Kram

Jag valde att vända mig bort…gå! Jag orkade inte längre hoppas på att orden skulle bli handling! När jag blir bekräftad, när jag är det finaste och viktigaste, och när hon ändå finns kvar och de är nåt slags par! Där gick till slut även min gräns! Äntligen! Kontakten vi har, hoppet han gav…det fick vara över! För det kommer aldrig sluta!

Två dygn senare har han gjort upp med henne och “gjort slut ordentligt”. Hämtat sista grejer och sina nycklar och pratat ut! Han säger att två ton ramlat av honom när han äntligen klarat det! …och så börjar han höra av sig igen! Skickar hjärtan, pussmunnar och rapporteringar!

Han är allt annat än klar! Han inledde detta för ett år sedan och började på allvar försöka avsluta det för drygt ett halvår sedan!

Den här bruden har förväntat sig massa uppvaktning, fina ord, gullegull osv som hon också fått! Något jag längtat efter i så många år på att han skulle bli bättre på! Det fick hon! Fast å andra sidan så var det allt hon fick! Att vara tvungen att stå på tå för henne och vara den perfekta man hon föreställt sig att hon fått tog på krafterna, minst sagt!

Jag vill inte gå in i ett förhållande med min man igen som om inget hänt! Då kommer inget vara annorlunda! Jag får samma gamla okänsliga man tillbaka i ett värre tilltufsat format! Han måste arbeta med sig själv! För sin skull! För barnens skull! Utan mig! Och utan någon annan Donna!!!

Jaa, dessa nätter. Jag vet.
Har också använt insomningstabletter lite nu som då.
Väldigt rädd för preparat som dessa men vad fasen skall man göra?
Nu har det på nåt vis svängt, säkert på grund av en massa olika faktorer, och jag sover rätt så ok.
Ni har alla barn tycks det, och måste inte bara för egen del vara utvilade och fungerande.
Så är ju inte fallet för mig, så nu kan jag faktiskt bara gå och “dra nåt gammalt över mig” närhelst jag vill. Har sovit bort många timmar, även på dagen.

Ditt ex släpper dig inte.
Mitt ex släppte allt i och med att han flyttade.
Inte ett enda samtal eller sms har skett på hans initiativ sedan dess.
Hade inte jag tagit nödvändig kontakt så hade väl alla hans saker och bohag fortfarande stått här.
Det är också ett konstigt beteende. Från dagliga samtal och sms, från att finnas i någons tillvaro och liv, till att vara helt utraderad.
Helt!
Hur är det möjligt??
Undrar hur det skall bli när vi någongång stöter på varandra i vårt lilla samhälle. Skall vi då titta bort och låtsas att det regnar, att inte “vi” har funnits. Eller vad?

Nej, vilket märkligt år detta blev…
Djä-----re kan det i alla fall inte bli - man får tänka så.
Hoppas det.

Kram!

Ja, ettjävligt år har det minst sagt varit! Ungefär nu var det ett år sedan min man bestämde sig på riktigt att det skulle bli skilsmässa! Men han avvaktade min jämna födelsedag! Han säger idag att han önskar att han hade haft en aning då! Han var så naiv vad gäller hur det skulle bli! Den nya “kärleken” förblindade. Senare förlamade den pga skuld.

Jag slits i bitar just nu! Jag är så himla trött på ångesten! På att detta tagit så lång tid! På att det inte går att resa sig och gå vidare/framåt! Han är så svag! Så oförmögen att ta tag i sig själv! Har djupa svåra skuldkänslor och är livrädd för framtiden. Han klamrar sig fast vid mig och tror att det är vägen mot styrka! Men när han inte ens klarar att hantera mina frågor. När hans sorg är det enda som får plats?!

Och just nu mår jag skit! Hur länge till?

Jag är ett jädra mähä, svag, en idiot! Vad får mig att låta mig själv bli behandlad så här? Vad? Jag menar, jag vet ju att han är en svikare! Vet ju att han är svag, förvirrad, “messed up” som han själv säger och framför allt, inget all luta sig mot längre när det blåser!

Hejochhå - vad händer? Det är så svårt att ta sig upp och ur och stå upp för sig själv, fast man känner att allt är fel och att det inte går. Jag vet exakt hur det är!!! Kanske han manipulerar dig också? Har du någon att prata med och bena ut vad som händer, dina reaktioner, hur du ska hantera det hela, vad DU VILL?
Kram!

Tack Maxima!
När jag för fullt försökte reda upp i vilken ände jag ens skulle kunna svara på din fråga, rullades så oerhört mycket upp…som jag aldrig i mitt liv hade kunnat föreställa mig. Jag är helt förvirrad! Jag har så svårt för att veta riktigt säkert hur jag ska göra.

Jag har haft min syster! Min underbara syster! Hon orkar! Hon engagerar sig! Hon ringer! Hon kommer hit med jämna mellanrum trots att hon bor 45 mil bort! Hon har dessutom växt något helt otroligt i mina ögon denna tid! Åldersskillnaden oss emellan är ganska stor. Det har gjort att vi inte riktigt har haft ett jämlikt förhållande till varandra tidigare. Jag har varit storasyster och varit den som dal, lyssnar, haft råd, osv. Nu kliver hon in och är VUXEN! Hon är underbar!

Jag har fler syskon! Även de har funnits där! I det första krischockläget! Praktiskt! Ställer upp utan att blinka? Osv! Men vad hade jag gjort utan min syster? , jag bestämmer mig igen för att se sanningen i vitögat! På riktigt! Det läskiga är! Han MENAR verkligen orden, men handlingen har signalerat motsatsen.

Så jag gör ett nytt försök att bryta! Strax innan det skrev jag mitt förra inlägg här!

Sedan kom chocken!

Jag fick äntligen veta vad allt handlade om!

I försomrars när han på allvar bestämt sig för att verkligen avsluta henne och kämpa på alla sätt för oss…fick han Enskede att hon var gravid!

Hon gjorde abort i somras!

Han har ställt upp som stöd…och haft gräääääsligt dåligt samvete för vad han gjort mot henne! Hon är ännu sjukskrivet eftersom hon knäckte ihop efter aborten! Och så har han längtat efter migM velat att det skulle vara vi!

Bröt ihop! Fattade inget! Fosterställninggråt några timmar (det var trots allt ett tag sedan)!

En känsla har därefter kommit över mig! Jag känner mig så lurad! Så jävla dum! Jag hade velat ha sanningen! Jag hade velat veta! Jag har inte förstått något! Varför hon varit så svår att avveckla! Varför känslorna från honom känts så äkta för mig, men att ändå något stått i vägen! Har inte fattat något!

Att han stöttade henne i detta är inte det minsta konstigt…eller fel! Men jag hade inte velat ingå! Jag vill ALDRIG ALDRIG ALDRIG finnas samtidigt som henne för honom! Hur behjärtansvärda anledningarna än varit eller är! Idag har han dåligt samvete över att hon mår dåligt! Det gör hon säkert också! Men om han vill avsluta henne, så är ju inte han rätta stödet! Idag om man går in på hennes fb-sida är det som en utställning av deras kärlek! Förr skrev hon ALLT heeeelt öppet! Helt ocensurerat för hela värden att läsa! Plötsligt försvann ALLT (nu fattar jag ju varför), men några inlägg fortsatte att vara offentliga! Dem med deras kärleksmiddagar, hjärtan osv! Några få noga utvalda! Fattar ju vem de var menade för att se! Och vem de skulle såra! Utnyttjar hon situationen? (inte för att jag misstror sorgen osv, men den sluga bruden tror jag vad som helst om)

Fasen vilken soppa!

Jag har i alla fall sagt att det enda jag ver säkert är att jag inte vill vara samtidigt som henne på något sätt! Inte ens av denna anledning! Och jag ville i te vara det! För övrigt har jag ingen aning! Innan denna bomb droppades för mig hade jag bestämt mig för att börja sätta mål för vart jag ville, vad jag ville! Och sedan ta små steg i den riktningen! Inte barka hän med stora gester! Det håller inte för mig…men jag kände att jag behövde ett slut! Ett mål! Men nu är jag helt vilsen igen! Fast jag är glad att jag i alla fall är säker på en sak!

Långt svammel! Men ångesten kommer överdådig så himla mycket! S himla ofta! Det börjar bli riktigt länge sedan allt detta började! Hade han släppt taget hade jag kommit mycket längre vid detta laget i min process! Det har banne mig gått ett år sedan jag fick veta hans planer och jag rasade…grät dygnet runt, droppa 10 kilo och var sjukskriven några veckor! Ångesten har ärligt talat hållit sig borta rätt mycket, men nu är den här igen! Ingen välkommen kompis!

Herregud HoH, vilken soppa!!! Å så gamle gode herr Ågren därtill…
Ångest är något jag lite slarvigt uttryckte mig om innan jag var med omn detta, “jag har ångest över…” Kan säga att det gör jag inte längre, uttrycker mig slarvigt kring det begreppet. Idag VET jag vad ångest innebär! Jag har även med tiden lärt mig hantera den lite bättre. I början sveptes man fullständigt med i ångestskovet - för mig kommer det som skov. Det slog luften ur med och sparkade undan benen för mig - rasade bokstavligen ihop. Idag kan jag genom att andas i fyrkanten, och resonera rationellt med mig själv, s a s vänta och låta ångestskovet “blåsa förbi” Jag andas, tänker att ok nu känns det som om jag ska dö, jag kommer inte att göra det, jag har varit med om detta förut, jag vet att det går över, att det inte är farligt, jag ska bara andas och vänta - det går över.
Inte vet jag om du är hjälpt av mina råd, men jag ville bara delge mitt sätt att hantera den vedervärdige herr Ågren…
KRAM
ingela