En till!

Hej.

Du måste slå dig fri.Mitt x hörde av sig hela tiden ringde,sms,mail,ja allt låna saker,ha saker.Det gör att såret öppnas hela tiden.Vet inte hur många gånger jag bett om att jag bara vill va ifred.Blev förbannad och sen dess har jag fått va ifred.Det är så underbart mycket bättre man läker så mycket fortare.Du ska bestämma när och hur ni ska ha en relation.Hade dom gjort det schyst hade dom självklart fått vart med å bestämma.Men du måste som du skriver koncentrera dig på ditt.Annars kommer du aldrig komma vidare.

Har aldrig mått så bra som när jag har fått vara ifred.
Svara inte det finns sms och det funkar alldeles utmärkt(tråkigt men nödvändigt för din skull)
Gör det som du mår bäst av och sätt dina regler för eran relation
Rätten att vara med och påverka har dom redan förbrukat
Gör lister på ditt och vad du vill ,hur du vill ha det,du bestämmer.

Kram stb

1 gillning

Känner igen mig i mycket av det du skriver. Mitt x har också varit otrogen mot den nya. Hon vet om det men det verkar inte spela någon roll, mycket konstigt att man kan gå in i relation på de premisserna. Undrar om det kommer att bita henne i svansen någon gång?
Också så hade han oerhört svårt att släppa, han ville liksom ha de två olika världarna kvar. Det är jag som fått bryta kontakten med honom. Och den veckan han är med den nya kvinnan är han helt borta och när han har vår minsta tjej så hör han gärna av sig. Man måste stålsätta sig och inte ha någon kontakt. För din egen skull och barnens är det nog bra om du tar rodret över båten och styr själv :wink:

Ja man kommer till en pumkt när man måste slå sig fri, och det faktiskt för barnens skull. Dom mår inte bra om mamma utplånar hela sig själv. För att skilsmässan ska vara “smidig”, för att man ska vara vänner. Men hur kan man vara vän med någon som inte ser att man far illa?
Men gränsen är väldigt svår att dra. Och det är tufft att vara den som hela tiden måste dra en gräns när den andra bara klampar på.

Eller när exet vet om ens önskemål om att begränsa kontakten men vet väl vilka ens känsliga punkter är och inte bryr sig att allt blir svårare för mig. För han vill tydligen gärna ha tillgång till allt utan förpliktelser, girigt som tusan imo.

Kontakten blir knepig, den gamla samhörigheten flammar alltid upp och så kommer jag ihåg nuläget. Är avundsjuk på er som känner inget. Men det kommer väl.

Tiden tickar på! Det har varit en blandning av riktigt tuffa dagar som jag knappt kunnat förstå hur man ska ta sig igenom och riktigt roliga stunder med mycket socialt umgänge, allt om vartannat!

Mitt x (jag har så svårt att börja säga det…tänker fortfarande min man) har växlat hit och dit i sitt sätt att vara och känna också tror jag! För ett par veckor sedan hade han fått veta att jag hade en knöl i mitt bröst som behövde kollas upp! Han hade haft djup ångest under en natt, vilket också märktes genom att han hör av sig med ett innehåll som är väldigt upp och ner, men var också något han sa!

Han uttrycker att han ångrar allt som han gjort och som har hänt, men att det finns så många om och men i detta. Och det har han rätt i. Fast omen och menen står han ju helt och hållet själv för! Jag tycker han är så feeeeeeg! För det är hans rädsla att kanske bli själv som gjort att han inte vågade chansa och kämpa för oss. Han kunde inte få garantier från mig, samtidigt som hon den andra fanns att ramla tillbaka på! Jag kämpar mot impulsen att be honom komma! Men i det långa loppet hoppas jag han håller sig undan!

Jag tröstar mig med att hon verkar känna en osäkerhet i deras förhållande! Hon är svartsjuk på mig har jag både fått höra (från bl a mitt x) och förstått (lär ju bli lite jobbigt för henne). Det jag vet att han känner för mig gör ju att den svartsjukan är befogad! Dessutom har jag förstått att hon ställer en hel del krav och mitt x (!!!) verkar ha svårt att hantera det. Vilken tid man är var, mattider osv verkar vara väldigt viktigt…är ju inte riktigt hans melodi egentligen, men ingår nog i hans husliga matlagar-image som han lagt fram för henne! Han är duktig på att laga mat, men hallå! Haha! Kan han gött ha!

Dessutom verkar hon vilja ta nästa steg vad gäller inblandning och ihopblandning av barnen! Inte lika roligt kan jag känna! :frowning: Och mina barn ville gärna träffa henne, mycket av nyfikenhet, men de var nog inte lika sugna på att behöva bo och sova i samma hus däremot! Mitt x hade frågat på ett väldigt bra sätt om det var ok att de träffade henne några timmar en vardagskväll, vilket det hade varit. Båda barnen var nyfikna, så det ville! Men bara några kvällar senare var hon där igen och sov över! Det kom min son och pratade om att han inte tyckte känts så bra! Berättade för sonen att sådant måste han våga ta upp med sin pappa själv, att det är viktigt att han tar tag i att säga vad han vill och känner. Det kan ju inte jag göra! Bara några dagar senare hade frågan kommit från x:et om det var ok om den nya och hennes son kom några timmar! Båda mina barn hade direkt sagt NEJ i kör!

Mitt x säger att han inte riktigt vill driva på dessa händelser, men verkar inte kunna värja sig när hon vill. Att han vill vara en sån toffel förvånar mig! Eller vill? Det har nog bara blivit så! För vad ska han säga när hon föreslår? “Nej, det var helt ok att bo hos dig när jag var utan bostad och träffa din son, men mina barn ska vi inte blanda in!” Men varför ha så bråttom?

Generellt så har ju även vissa vänner, men också hans familj vänt sig ifrån honom pga att de är så osmidigt snabba med allt och dessutom visar upp det helt öppet! Min (x)svärmor har reagerat STARKT på detta! På ett sätt som fått droppen att rinna över bägaren. Hon har försökt att vädja till sin son att han ska bete sig mer ansvarsfullt och vuxet, men det har snarare fått motsatt effekt! När mitt x nya la ut en helt öppen statusuppdatering på facebook om att hennes älskling lagat mat till henne med min man taggad i inlägget strax innan han flyttade från mig och när status “är i ett förhållande med” ändrades på samma forum i samma veva i kombination med bilder på hans flytt, gick svärmor i taket. Hon har försökt prata med sin son om att det är en sak att detta hänt, en sak att han träffat en ny, det är illa nog, men måste man bete sig som 13 också?

Mitt x nya har inte gjort det enkelt för sig! Mitt x har inte gjort det enkelt för henne! Och av någon underlig anledning verkar mitt x få det till att det är mitt fel??? Att det är för att jag har så bra kontakt med hans familj, att det är anledningen till att de är emot honom och henne! Han vill få det till att jag baktalar honom! Hallå! Det sköter han så bra på egen hand! Om de blaffar ut hela sin otrohetshistoria helt öppet på sociala forum (folk är inte dumma…förhållandeststus, flyttbilder och gulligull med ny älskling gör väl att de flesta fattar hur gången varit i denna historia) så får de skylla sig själva och också stå för det! Inte komma och skylla på mig!?!

Och mitt i det här sörjer och saknar jag! :frowning:

Har innan haft svårt att hantera mina barns känslor för mitt x! Till skillnad från många andra här så har barnen en fin relation till sin pappa idag! Han är en bra och omtänksam pappa! Jag är mycket glad för det, men aj vad ont det också kan göra! :frowning: Har ibland känt en avundsjuka till dem av er som har barn som starkt visar att de är arga på den lämnande föräldern. Vet att det är dumma känslor! Men härom dagen pratade jag med sonen som tog upp just saker om detta. Han säger att hans pappa burit sig åt som ett as och att pappa är skulden till att allt detta händer, men att han tycker jättemycket om sin pappa och då mår bäst när jag uppmuntrar och bejakar det fina de har. Dottern har varit mycket arg och avig mot mig senaste tiden, men efter att jag vid ett tillfälle i ett sms skrev att jag tyckte att hennes pappa varit jätteomtänksam som ställt upp med en grej för henne samt att det kändes att han verkligen bryr sig, så mjuknade hon markant!

Jag tror att båda mina barn vill att jag släpper avoghet eller tendens till det mot mitt x inför barnen! När jag bröt ihop senast…när han “lämnade mig igen” sista gången för ca 2 månader så har det varit mycket svårt att resa sig igen! Såååå fruktansvärt smärtsamt, parallellt med att mitt x nya inte vetat något och vill ta förhållandet till nästa steg…i kombination med ett fegt x. Min kris har inte undgått barnen! Och de är trötta på detta nu! De vill att jag tänker mig för från nu! Men de vill även att mitt x ska skärpa sig! Jag tycker de har rätt i det de känner!

Oj, vad långt det blev! Tankarna börjar i ena ändan och slutar i en annan!

Ett sista familheterapisamtal senare och det är bekräftat! Hon är rätt korkad! :slight_smile:

Att inte fatta att det ser illa ut med otrohet och att människor reagerar och tar avstånd!? Håhå jaja! X:et tycker det är dålig stil när individer i hans familj öppet visar att de tar avstånd från henne! Men vad hade de trott efter att de öppet skyltat?! Hade jag varit hon (hade det iofs aldrig varit…man håller sig givetvis undan en upptagen man) så hade man ju legat lågt…lääääänge, om man nu hade tänkt att förhållandet ska vara och familj kanske kommer in i bilden! Såååå jädra naivt och riktigt riktigt korkat!

Och självklart var det mitt fel! Ja tjenare!

Hoppas terapeutens råd gick fram lite i vilket fall!

Vaknade på morgonen och känner mig helt livrädd och tårarna sprutar! Jag mådde bra igår kväll! Detta är vidrigt! Skriver här för att försöka inte vars helt ensam och själv när rädslan och sorgen väller över mig! :’(

Jag mår också som värst på morgnarna… Tråkig början av dagen:(

Tänkte på det…
Kan du inte gå via BVC när du har barn.
I Skåne där jag bor får jag gå gratis till BVC psykolog och prata.
Det är gratis.
Jag har gått via BVC sköterskan för att få denna hjälp.

Kram till dig!

Man känner sig ensam och livrädd och tänker att det var inte detta liv man önskats sig.
Undra när smärtan försvinner…???
Min man gav mig beskedet i november -12. Jag har haft det värre än vad jag har det nu.
Han blir mindre o mindre i mina ögon pga allt han gör…
Han har bråttom med den nya o vi är inte ens skilda och jag som dig är mammaledig…
Inte så här vi önskade vår mammaledighet. Det värsta är att vi har SÅ mycket tid att grubbla på:(

Hoppas vår män vaknar upp en dag då vi är starka och bara kan avvisa dem för allt ont de gjort.
Mitt x föräldrar visar sig inte vara bättre så ngn vidare kontakt med barnens föräldrar kommer jag inte att ha.

En sak till… BVC kan säkert ge dig fler timmar på förskolan till din 3 åring, om du vill.

Jag menar barnens farmor o farfar:)

Hej förkrossad tvåbarnsmamma! Tack för omtanken, men jag tror du blandar ihop mig med en annan ny medlem här på sidan! Jag har tinåringar och jobbar!

Men jag är livrädd ändå! Vaknade en timma för tidigt (som vanligt) och var så rädd!!!

Hej Hej_och_hå!

Ett sent välkommen hit!
Har följt dig och dina inlägg och måste bara få säga att jag är så djupt imponerad av dig!
Du verkar så fokuserad, klok och insiktsfull. Dina tonårsbarn vet hur det ligger till men som du redan vet så behöver de bägge föräldrarna och du gör allt för att låta dem ha en bra relation med bägge oavsett vad.

Jag är själv en försökare och om jag ens skulle ha haft tanken på att försöka om min man skulle ha gjort samma “andra sväng” mellan mig och den andra kvinnan så hoppas jag att någon skulle slagit en gjutjärnspanna i huvudet på mig (eller kanske ännu hellre honom). Nä, andas, var förbannad, skriv, vårda din relation med barnen, odla dina egna intressen och låt honom sitta där med sitt fjortisliv och sukta efter dig.
Fjortismänniskor (oavsett deras fysiska ålder) skriver ut hela sitt känsloregister på Facebook och fejkar sin lycka tills de tror på den själva. Jag är säker på att det kommer att gå max några månader efter att er skilsmässa/bodelning är helt klar tills det gnisslar.

Just nu finns du som en nagel i ögat på en osäker, bekräftelsekåt brud och när du inte längre är ett hot för henne så lär allt börja eskalera och då lär det komma nya märkliga uppdateringar från hennes håll tills det säger poff och statusen säger “In a complicated relationship”.

Kram på dig underbara kloka människa!

Jag märkte att jag blandat ihop er…

Allt är hemskt iaf!

Kram

Tack AII!
Jag har så svårt att se på mig själv på det sätt du skriver! Jag känner mig patetisk som inte förmår mig att bestämma mig innerst inne för att släppa allt hopp! Oftast finns hoppet där undermedvetet! Jag vet ju att det inte går, men när maken kommer och öser över mig komplimanger, säger hur oersättlig jag är, hur han längtar, hur han önskar att tiden gick att spola tillbaka, hur han önskar att det var vi, hur han tänkt på att släppa allt för mig, så väcks något där innerst inne. Något jag skäms över! Något jag vet är chanslöst!

Och så ska verkligheten levas! Och han låter henne komma hem till sig när barnen bor där! Lever vidare ett liv med henne! Ska träffa hennes familj! Hon börjar träffa vänner! Då tränger det jag känner och trängt undan så djupt jag kunnat fram! Då fattar jag att jag hoppats! På att han skulle kämpa! Hårt! Och länge! För mig! För det är vad han signalerat! Men han levererar inget! Allt det lilla hopp jag försökt begrava fanns där! Och jag gråter i fosterställning! Idag gör det ont!

[FONT=.Helvetica NeueUI][SIZE=3][COLOR=#000000]Hoppar in en snabbis så att du ska veta att jag läst det du skrivit och för att säga att jag (och många fler) tänker på dig med värme, omtanke och förståelse för det du går igenom just nu!

Massor av styrkekramar och kärlek!
AII[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[QUOTE=AbsolutIngenIdiot;45084][FONT=.Helvetica NeueUI][SIZE=3][COLOR=#000000]Hoppar in en snabbis så att du ska veta att jag läst det du skrivit och för att säga att jag (och många fler) tänker på dig med värme, omtanke och förståelse för det du går igenom just nu!

Massor av styrkekramar och kärlek!
AII[/COLOR][/SIZE][/FONT][/QUOTE]

Tack AII! Du förstår vikten av att bli sedd när det är som jävligast! Tänk vad lite som behövs! Hoppas jag kan orka vara lite mer av ett stöd för andra fram över!

:frowning:

Vill inte vara där jag är!!!

Han älskar mig, saknar mig, vill vara med mig, ångrar sig, önskar att allt han gjort mot mig vore ogjort…

…men har ett förhållande med henne!

Det gör så ont! Vägen tillbaka finns nog inte! Han vill troligen ha garantier för att jag ska förlåta och gå vidare, helst utan paus…och det går inte att ge! Chansen att jag ska kunna känna mig trygg och leva ett sunt liv med honom igen är minimal. Varje gång…och det är OFTA, som han talat om för mig hur mycket han vill ha mig och hur fel han har gjort, samtidigt som hon finns kvar, är ett nytt svek och en käftsmäll! Jag trasas sönder! Kommer inte loss! Är som en missbrukare! Jag vet att han skadar, men kan inte stå emot när allt jag velat är att detta aldrig hänt. Jag vill ha mitt liv tillbaka, men det kan jag aldrig få!

VILL INTE!

:’(

Hej! Det är så tufft att få sin framtida “mål” omskrivna. Vanor ska brytas & den man litat på är inte längre densamma. Det är svårt att finna tröst & mening med det sim händer. Jag kan bara råda dig att bli mer egoistisk & bara fokusera på vad som känns bra för dig. Jag själv lyckas inte hitta ett bra sätt att förhålla mig mot mitt x men jag är helt klar med att i backspegeln så finns nu möjligheten att hitta en omtänksam man. Jag försöker att leva mitt liv så som jag själv vill, en dag i taget.
Styrkekramar

Hej! Det är så tufft att få sin framtida “mål” omskrivna. Vanor ska brytas & den man litat på är inte längre densamma. Det är svårt att finna tröst & mening med det sim händer. Jag kan bara råda dig att bli mer egoistisk & bara fokusera på vad som känns bra för dig. Jag själv lyckas inte hitta ett bra sätt att förhålla mig mot mitt x men jag är helt klar med att i backspegeln så finns nu möjligheten att hitta en omtänksam man. Jag försöker att leva mitt liv så som jag själv vill, en dag i taget.
Styrkekramar