Efter student-fest är det över

Jag bara måste skriva av mig.

Hon har klagat innan på att jag bara har två lägen och inget mellanläge eller normalläge.
Jag förklarade idag att i en kärleksrelation finns bara två lägen, antingen på eller av.
Hon förstod nog inte min symbolik.
Jag sade också att jag förstod nu och är vaken och att jag inte kan ändra på vad som varit. Jag kan bara förändra den person jag är nu och vill vara.
Jag har gjort mycket fel, haft fokus fel och inte på henne, men kan inte ändra något. Det största misstaget var nog att jag inte kommunicerade mer med henne, berättade hur jag ville ha det, vad jag tyckte och tänkte, hur hon kände inför saker, hur hon fungerade och ville ha det, vad som fick henne att ticka osv.
Jag hoppas på ett mirakel för det har hänt mig, sade jag (och med det menade jag hennes förändring, men det tolkade nog inte hon det som).
Fortsättning följer av dramat men först lite bakgrundsinfo.

Jag var jag på kör idag. Vi hade visning av huset och jag hann precis komma hem från bussen och byta om innan jag skulle iväg. Mäklaren snackade på som vanligt och vet inte hur läget är mellan oss. Hon jobbar på samma mäklarfirma som säljer den lägenhet jag reserverat (en 4:a på bottenvåningen i ett område som kommer stå inflyttningsklart november 2018) och började prata om det. Ja, mäklaren för denna lägenheten ringde och frågade hur det gick med försäljningen, osv…
Ja, tänkte jag, tog hon upp detta med mig har hon nog tagit det med min fru också. Undras hur hon tolkade det? Jag träffade min fru bara som hastigast vid uppfarten när hon skulle köra iväg en runda och jag skulle in och byta om.
Jag har lite pengar sedan tidigare och tänkte (tillsammans med husvinsten) köpa en lägenhet kontant (jag får ju inga lån av banken för att jag är arbetslös).
Jag har inte sagt något till min fru, för det spelar ju inte henne någon roll för pengarna är privat egendom. Dessutom är det så långt framåt i tiden att mycket kan hända innan dess (fast jobb, nytt eller gammalt förhållande osv.).

I alla fall är det kör mellan 18 och 21. Jag drog ut på det lite och kom nog inte hem förrän 21.45.
När jag kom hem hade hon nästan druckit upp en flaska vin (vilket jag iofs visste att hon skulle ha gjort, så förutsägbar är hon) och var ganska sluddrig. Hon var ganska ledsen och sade att de enda pengar hon får med sig är de som kommer in vid husförsäljningen, Det är klart att hon är intresserad och pratar om detta hela tiden för att dryfta sina tankar och funderingar. Du har ju dina pengar, men jag har inte det osv.
Jaha, tänkte jag. Anklagan (20 års förnedring, oförståelse, ointresse, nonchalans osv. bla bla bla. Du vill inte ha mig och när vi skilt oss kommer du att inse hur skönt det är… Osv. Tror aldrig jag kommer hitta tillbaka till dig för jag litar inte på dig… Det är bara ord… Det handlar inte om kärlek för jag har älskat dig oändligt, jag litar inte på dig efter hur du har behandlat mig… Jag har vänt på varenda sten och det skall gudarna veta att jag har försökt allt, det finns nog ingen människa i ett förhållande som försökt så mycket som jag har gjort och försökt förändra både dig och mig själv - där gick startskottet i mina tankar och funderingar. Det har bara handlat om dig och om makt. Du har agerat utifrån dina egna behov…).

Jag tänkte att hur mycket har du försökt? Du har kanske försökt på ditt sätt, men du har inte försökt nå fram till mig och frågat mig varför jag reagerat och agerat på ett visst sätt. DU har inte varit intresserad. Det känns som du ville ha en fasad att visa upp som titta vad jag är bra och vad jag har åstadkommit och jag måste vara värd hur mycket som helst, pilutta er. (Hon var inte en av de populäraste i klassen, det har nog skadat henne och hennes självbild ganska mycket).
Jag har förstått mitt eget agerande, men även hennes och jag kan se att hon inte förstår… Hon ser inte sin egen del och sitt agerande. Hon är totalt omedveten.

Hon kommenterade också något jag sagt vid familjeterapin om att jag fick stå där med skammen, och syftade på något i vår relation.

Jag sade att jag sade det i förhållande till min relation till mina föräldrar (som båda är borta nu), men hennes efterkonstruktion fick det till att handla om oss. Hon kunde dock inte förklara i vilket sammanhang det var.

Hon fortsatte och jag bara tog emot, böjde mig och bad om ursäkt för mitt beteende (tänkte att jag skall minsann inte ge henne något).
Hon sade också att hon fått skämmas för mig inför folk och på fester…

Va? Jag har visserligen blivit för full på vissa fester, men vadå (läs Gudrun Schyman och Anders Borg)??? Vad är det för något och var kommer det ifrån? Jag har ALDRIG hört detta och har svårt att se substansen i det hela. Kanske möjligtvis att jag suttit tyst och inte sagt något (för att min fru hållit låda hela tiden och inte släppt in någon annan eller mig?).

Sedan sade hon att jag var gränslös för att jag sökt jobb på hennes arbetsplats. Hon kan inte förstå att jag inte kan begränsa mig för detta. Är jag arbetslös och det dyker upp ett jobb som passar mig där hon jobbar kan jag inte låta bli att söka det. Jag har iofs frågat henne tidigare och hon tyckte inte det var en bra idé eftersom vi skall skiljas, men att vara arbetslös eller få ett jobb är en viss skillnad… Man bryts ned ganska ordentligt. Har talat med flera personer om detta och de säger att jag absolut inte kan eller har råd att låta bli att söka. Vilken planet kommer hon ifrån kan man tycka.

Hon sade en massa mer, och hon ville inte ha en kram när hon blev ledsen och hon ville inte ha sällskap när hon gick och lade sig (under tiden att jag fick stanna uppe och vänta in dottern som var ute).

Det är en del saker jag aldrig har kunnat leva upp till, känner jag.
Jag har inte kunnat “fixa” henne hur mycket hon än har velat det, det är bara något hon kunnat göra själv (det destruktiva beteendet och den ständiga jakten på lyckan, bara jag förändrar mig som hon vill…). Hon har nog inte insett det och hur snedvriden hennes verklighetsuppfattning och självbild varit och är.

Spelade ingen roll vad jag sade för hon var inte mottaglig för någonting och jag fick knappt en syl i vädret.
Tror hon har stora problem med sig själv och hon tror att det skall hjälpa henne att må bättre genom att skära av det som är “av ondo”. Tyvärr fungerar det inte så, men det får hon upptäcka själv. Finns jag kvar så finns jag.
Hon är inte precis kvinnans svar på mannen, men hon har något visst som påverkar mig.
Skönt att slippa hennes tokerier dock och att hon påverkar mig så (mest negativt med sin surhet, bitterhet, irritation, elakhet och besvikelse).
Försöker hon rättfärdiga sitt beslut?

Jag känner att jag är värd något annat. Om det skall fungera mellan oss i framtiden kommer jag att ställa helt andra krav. Jag har vaknat på både gott och ont. Hon är kanske rädd för vad det innebär?
Jag vet inte, bara att jag framtiden får utvisa.
Jag måste tänka på mig själv och må bra i mig själv.

3 gillningar

Nu är huset sålt.
Det gick ganska snabbt, men det är ganska skönt ändå.
Det är för stort och lånen blir för dyra nu med tanke på min arbetslöshet.
Får tänka så. Dessutom vill min partner inte ha en relation till mig.

Mellanbarnet, son 2, har flyttat hemifrån nu för att börja sina studier och övervåningen på huset står nu tomt.
Konstig känsla att han flyttat.
Man vill ju att de skall bli självständiga individer, flytta hemifrån och klara sig själva, men samtidigt inte… Buhu…
Nåja, det blir nog bra.

Jag har köpt en lägenhet med inflyttning november 2018. Får köpa den kontant eftersom jag inte får några lån just nu.
När jag tog upp det i onsdags möttes jag av en viss besvikelse.
Grattis sade hon lite halvsurt.
Hon har snackat om ett hus hon velat köpa och hur hon skulle inreda det, renovera, bygga om osv. Jag tänker, varför berättar du det för mig som om jag skulle vara intresserad (mer än för dotterns skull, som är under 18).
Kändes faktiskt som att hon minsann inte skulle vara sämre…
Vet inte vad hon tänker.
Vi hade ett djupare samtal om vårt förhållande, om vad som varit och om framtiden och hon sade att hon inte är attraherad av mig längre.
Kan det vara så att hon har förträngt sina känslor och attraktionen?
Känns så.

Får skaffa ett annat boende under tiden.
Tyvärr är inte inflyttning i detta hus förrän februari 2018.
Jag kan inte bo kvar här så länge… Vet inte hur jag skall göra.

I söndags ville hon laga mat och jag städade (som kompensation för att jag är arbetslös och vi tidigare hade städhjälp).
När jag sade att det nog inte var en så bra idé (hon hade redan tagit fram kött ur frysen dagen innan) för vi redan hade så många rester i kylen fick hon spel. Hon blev fullständigt sjötokig. Jaha, då får var och en fixa sin egen mat i fortsättningen och blablabla… Det är ju inte lönt att försöka hålla ihop familjen under denna tiden… Det slutade med att hon bestämde sig för att gå på bio själv ett par timmar. Jag tyckte sedan när hon kom hem att jag inte alls förbjudit henne att laga mat utan bara att det var onödigt. Det är för många rester. Hon var oresonlig tyckte jag…
Hon var sk_tsur hela resten av kvällen och tiden efter också.
Faktiskt är hon det hela tiden, bitter, arg och besviken, och hon missuppfattar gärna allt jag säger och gör.
Det kan vara så. En härskare kan inte få gå oemotsagd…

Idag har vi knappt träffats och det är ganska skönt för min del.

Det har varit en stor press på henne också för huset hon tittat på blev plötsligt för dyrt för henne…
Jag kan inte hjälpa henne (och hon låter mig inte heller).

Hennes nya favorituttryck är: - Där ser man.
Det bara andas negativism och jag hatar det.
Kan inte vara surare.
Oh, varför berör hon mig så? Tänk så enkelt det hade varit att bara släppa henne och tycka att det var skönt att slippa den 4-åriga flickan.

Det är svårt att koncentrera sig på dagarna på min utbildning med alla tankar som far runt i mitt huvud. Snacka om ojuste.

Jag försöker släppa allt och bara flyta med.
“Hold on” som Nano sjunger.

3 gillningar

Herregud, vad hände ikväll egentligen?

En uppdatering är på sin plats.
Huset var sålt, men köparna hade lagt till en klausul att de skulle ha sålt sin lägenhet innan 25 september. Många turer fram och tillbaka med en besiktningsman som hade typ 4 saker på hela huset att anmärka på som en möjlig risk och det tog naturligtvis “hus” i helvete… Nåväl, den pärsen passerades och allt var klart - trodde vi - då fick de kalla fötter. Många om och men, lånelöften hit och dit mm. I torsdags förra veckan när allt kändes ok och jag hade hittat en lägenhet (köpe igen, men känner att jag måste) och min “soon to be ex” fru hittat ett hus (i en håla vad jag tycker och vad katten skall hon med ett hus till när hon knappt har engagerat sig i typ gräsklippning här (mer än att hon klagat på mig att jag klippte fel och skulle gött först…)) ringde hon precis innan jag skulle ha skrivit på för lägenheten och sade att köparna var på väg att dra sig ur…
Många turer fram och tillbaka.

YES, tänkte jag, nu kanske hon förstår vad karma försöker säga, men icke… Husförsäljningen blev av ändå och i fredags skrev jag på för lägenheten (ja, jag vet att jag redan köpt en lägenhet, men den är under byggnation och jag behöver någonstans att bo under tiden. Behöver inte pengar till denna förrän november nästa år). Hyra en lägenhet var alternativet, men då stiger hyran drastiskt.

Nåväl, idag betalade jag handpenning på lägenheten och hon skrev på för sitt hus som var kvar under denna tid. Jag kan ju inte klaga för all denna väntan innebar i slutändan att jag fick lägenheten 100 000 kr billigare än vad jag tänkte ge från början.

Frågade henne hur det gick idag med husköpet och hon svarade bara bra…
Inte speciellt kommunikativ.

I vart fall bestämde vi att vi skulle se Det med dottern på bio.
Sagt och gjort. Innan vi körde iväg hade jag tagit fram en flyttkartong och börjat packa ned servisen jag skall ha med mig.
Jag tror detta skapade en snöbollseffekt hos henne.
På väg in till bion klagade hon på att jag inte satte på helljuset på bilen direkt efter att mötet kört förbi eller att det var mörkt runt omkring.

Sedan var det något annat, kommer inte ihåg.
Det som fick bägaren att rinna över var att jag inte valde den väg hon skulle ha valt in till stan med resultat att vi hade ett praktgräl inför dottern i bilen (eller mest hon att det var fel på mig). Jag var en “klydderöv” och gjorde exakt samma sak jag gjort för 5 år sedan som 15 år sedan och att hon var så trött på det. Det tog mycket längre tid och hon fick gå längre i slutändan och hon var minsann inte så sugen på det… Bla bla bla.
Jag sade att jag inte är rädd för att leva mitt liv längre och att jag inte är rädd för att säga ifrån längre. Det är slut med det att hon bara skall köra över mig, jag tar inte det längre och gör som jag vill och anser rätt och hävdar min åsikt (kommentar: du har ju alltid gjort som du velat, osv).
Hon gick på med personangrepp och jag försvarade mig (tänk om jag sagt något om hennes person, jag vågar inte ens tänka tanken på vad som hänt).
Efter det var hon skitsur och talade knappt med mig på vägen till bion.
Jag frågade om hon frös och erbjöd henne min jacka, och det gjorde hon men ville absolut inte ha min jacka.

Jag behöver inte ens låtsas att jag tycker om dig längre, jag skall bara gå här och hata dig osv. (Verbal misshandel och mobbing kan jag tycka så här i efterhand. Fruktansvärt elak).
Håll avstånd till mig, jag vill inte ha dig nära mig. Inne på bion när jag frågade om hon ville ha något snacks sade hon bara nej, jag vill inte ha något av dig.

Dottern fick choklad.
Inne på bion försökte jag bjuda på popcornen, men det togs inte alls emot av henne (dottern ville ha).
Efter bion när vi gick tillbaka till bilen gick hon 10 meter bredvid eller efter.
När vi stannade vid röd hen gick hon demonstrativt och ställde sig så långt bort ifrån mig som hon kunde.
Dottern och jag gick bredvid varandra.
Hon sade inte någonting. SKITSUR!!!
Låt henne vara det, tänkte jag. Hon beter sig som en 4-årig flicka.
Vad har hon för avsikt med detta?
Seriöst, vad spelar det för roll hur jag kör in till bion?
Väl i bilen och hon inte svarade på någonting och demonstrativt satte sig i baksätet tillsammans med dottern (slängde bak en vattenflaska som låg på golvet och som vi sedan fick plocka bort igen för den låg ivägen), fällde dottern en kommentar om vad sur man kan vara, jag orkar inte med detta. Inte ens detta ändrade hennes attityd.
Jag försökte berätta saker, vara positiv, fråga om bion, fråga saker utan något svar.
När vi kom hem tackade hon inte ens för skjutsen och gick och lade sig utan ett godnatt ens. Pilutta dig.

Vilken relation tror hon att jag vill ha till henne? Vill jag verkligen ha denna negativism i mitt liv? Jag vill ha glädje, värme, kärlek i mitt liv. Hon har på något sätt satt ribban, känner jag.

Hon har bjudit in sin mamma och barnen till “gåsamiddag” nästa helg (hon har tagit fel på datumen och det får bli typ kalkon istället). Eftersom vi delat på ekonomin får jag vara med och subventionera maten för hennes mamma. Det känns väl sådär. Hon kunde inte ens bjuda in sin mamma på min födelsedag… Surf_a.
Innan, precis när jag kommit hem började hon prata om att då får vi ta “gåsamiddagen” i november istället (glad i hågen). Då kan jag bjuda in dig (tror hon verkligen att jag öht vill komma som hon betett sig ikväll?).
Hon har pratat om att kanske fira jul och pynta tillsammans också för det ville dottern.
Jag flyttar 1 november och det känns inte snart nog just nu…

Vad håller hon på med? Man kan väl bara vara så besviken. Hon har ju köpt sitt hus nu och slipper mig.
Hon är bara skitsur. Var det servisen som ställde till allt?
Jag har ändrat nätägare till huset, försäkringar mm. (hon fick en försäkring som var nästan 3000 kr dyrare eftersom jag är medlem i Unionen) och det kanske var en urladdning över allt.

Jag vet inte. Börjar misstänka att hon har ett sjukdomstillstånd som påverkar henne. Jag har behandlat henne fel i alla år och insett det för ett tag sedan. Ger det henne rätt till att behandla mig som sk_t nu? Känns lite som att hon är elak och ger igen. Hon pratar om ett “snyggt avslut” som hon och hennes ex man gjorde som fortfarande är vänner, men hon gör det ganska omöjligt själv genom att spy galla över mig hela tiden. Vad är hennes idé om ett snyggt avslut? Ta hand om och värna om varandra som hon sade? Hur tycker hon att hon lever upp till det?

Frågan är om hon någonsin kan reflektera över sitt eget beteende och inse att hon gått över gränsen så många gånger nu. Kan hon inse sin del i det hela och komma tillbaka för att hon har känslor kvar?

Vet inte om jag vill ha detta längre i mitt liv. Tror hon kommer att inse vad hon gjort och få ett brutalt uppvaknande (som jag fått) men kanske inte. En härskare ser inte sina egna misstag…

Hon skall bo kvar i huset fram till januari när hon själv flyttar med dottern till sitt nya hus. Jag undrar hur hon skall kunna sköta detta själv. Tror inte hon tänkt på alla saker jag fixat utan att säga någonting. Hon tycker bara att jag “smoothar” på henne och inte gör något. Hon får väl se.

Vem vet vad som händer i framtiden. Jag hoppas ju på en fortsättning med henne, men inte under dessa premisserna. Hon får nog tänka om om hon skall bli “värdig” mig, tänker jag.

1 gillning

Vi hade en sammandrabbning nu igen.

Hade nog inte varit hemma mer än 10 minuter.
Det började med att jag hade köpt huvudsallad som salladsblad (hon sade att hon menat en påse med sallad) och fällde en besk kommentar om detta.
Jag ballade ur då och sade att man ju välja att vara ett svin och det är ju inget jag kan göra något åt, men det är inget jag vill ha eller behöver i mitt liv.

Då började hon med att vad menar du med det? Hade du varit förändrad som du säger att du är hade du inte fällt en sådan kommentar som bara är till för att såra och du hade inte agerat som du gjorde i fredags.
(Det är hennes syn på det hela känner jag.) Varför skulle jag vilja gå tillbaka till detta? Det är inget som förändrats på 20 år. Hade det kunnat vara annorlunda hade det varit det och detta hade inte hänt.
När du gör si och så får du mig att känna mig si och så… Jag blir irriterad hela tiden och det får mig att må dåligt osv.
Vi är bara inte bra för varandra osv.

Spelade inte någon roll vad jag sade. Du kommer kanske på att du har känslor kvar för mig-spåret, försökte jag, men det var totalt kört. Jag är bara irriterad och sur hela tiden, sade hon mm.

Hon håller mig gisslan känns det som. Jag får inte reagera, måste uppträda juste, vara en kompis och se hennes behov, vara snäll, intressera mig för henne och hennes förehavanden, vara smidig och inte bråka (samtidigt som hon kan kräka ur sig vad som helst och vara sur och irriterad). Känns inte som en rättvis deal.
Vad är det hon vill? Hon vill bara bli lämnad ifred och gå vildare med sitt liv, men jag kan ju inte gå till ett kompisförhållande (och ärligt talat varför skulle jag det?). Vi har aldrig haft en relation som byggt på gemensamt utbyte, livliga diskussioner, gemenskap. Är inte intresserad av att vara kompis med henne heller, vilket hon tycks vilja.

Jag är inte rädd för att leva mitt liv nu, sade jag.
Ja, det är bra. Ta det till nästa förhållande att du nu vet hur du skall uppträda, sade hon.
Allt är bara infekterat. Du kanske måste reflektera över ditt eget beteende, det är delvis för ditt beteende som vårt förhållande blivit som det blivit, sade jag surt.
Inte helt konstruktivt, men jag blev ganska upprörd.
Du vet inte hur du skall uppträda nu heller, sade hon. Du förstår ju inte.
Bla, bla, bla.
Hon vill inte men samtidigt skall jag uppträda? Känns som att det är kört ändå och då vill jag inte… Det är delvis därför jag är som jag är nu också. Kan och får inte lägga in några känslor och det känns inte bra.
F_n att hon skall vara en så bra retoriker och köra över mig hela tiden…

1 gillning

Ursäkta, men vad är det för en “deal” ni har egentligen? Hur ser er gemensamma plan ut egentligen när det gäller er relation? Fortsätta eller avsluta?

1 gillning

Hon vill skiljas och säger att hon varit väldigt tydlig på den punkten (och det har hon varit). Betänketiden går ut 20 december.

Jag däremot vill ju fortsätta, men inte som det varit heller.
Jag vill ha en annan typ av relation där jag blir uppskattad för det jag gör och den tiden jag lägger ned. Hon verkar dock inte kunnat släppa alla gamla oförrätter som hänt under årens lopp och vill ha något annat eller vara själv (som hon säger, hon har ändå varit ensam i en tvåsamhet.).
Hon litar inte på mig och vill inte släppa in mig igen.

Hon vill avsluta snyggt som hon säger och antar jag relaterar till sin “lyckliga” skilsmässa med sitt ex där de tog hand om varandra och fortfarande umgås på kompisnivå (han är omgift och har 2 barn numera).

Jag vill bara bort och inte bry mig om hennes känslor längre. Tycker inte hon har agerat juste mot mig och har varit direkt elak känner jag. Därav min bitterhet och surhet gentemot henne. Hon har utsatt mig för verbal misshandel och när jag påpekat detta har hon bara slagit detta ifrån sig och fått det till att vara mitt fel. Hon har aldrig bett om ursäkt för detta.
Jag frågade henne om hon upplevt det som om jag kränkt henne på samma sätt som hon gör med mig och då svarade hon att jag använde hennes Facebook-konto utan tillåtelse. Men, sade jag, det var ju 10 år sedan och jag har inte gjort det sedan dess. Ja, du är gränslös, sade hon… (va, vad har det med verbal misshandel att göra?!?).

Samtidigt kan jag inte låta bli att undra varför hon blir så upprörd, sur och irriterad. Hon slipper ju mig ganska snart och kan väl stå ut. Hon försöker fortfarande “uppfostra” mig. Därför undrar jag. Hon sänder ut dubbla budskap, tycker jag. Hon säger själv att hon är övertydlig och absolut säker på sitt beslut och att det känns bra för hennes del.
Det är väl den dealen vi har (eller hon tycker det) att vara reko mot varandra (tycker inte hon lever upp till det dock och undrar vilken relation hon tänker sig med mig i framtiden när hon beter sig så här).

Jag tror karma har en plan för mig, men om den inkluderar min “energitjuv” eller inte får framtiden utvisa.

Nu rök vi ihop igen (vet inte riktigt varför).

Jag flyttar till en egen lägenhet (får nycklarna på onsdag) och hon borde vara glad och tacksam för detta och att hon snart slipper mig.
Istället är det bråk hela tiden.
Hon har köpt en dyr robot-dammsugare som hon “gosar med och snackar om”, sade att hon är helt inne på lagerhyllor just nu eftersom det är en väldigt stor källare i hennes nya hus osv.
JAG BRYR MIG VÄL INTE!!! Varför tar hon upp detta med mig? Klart det sticker i ögonen på mig att hon köpt en robot-dammsugare när jag är arbetslös och nu är nere på nästan 1 tredjedel kvar av lönen ut jämfört med tidigare. Ingen kul situation och känns ganska dyster och hemsk. Inget kul att heta @Mr_Chickenman just nu.

Vi rök ihop ikväll eftersom hon skall bo kvar i huset och hemförsäkringen får skrivas över på henne (faktiskt enligt If:s inrådan). Då har jag Unionen-rabatt och försäkringen blir typ 3000 kr dyrare för henne. Jag får vara med och betala för husdelen på försäkringen. Hon klagade då på att jag faktiskt får vara med och betala sedan när hon skall flytta till sitt nya och detta huset står tomt… Vad håller hon på med? Allt är bara besvärligt precis som vårt förhållande varit i 20 år. Förhållandet med ex-maken och skilsmässan där var jättelätt och enkel…
Så var jag tvungen också att skriva över avtalet från Telia på henne när det kommer att gälla i 2 månader till?!? Varför och det är typiskt ditt beteende…
Kunde jag inte behållit dessa avtal tills efter hon flyttat om 2 månader…
Jag sade att för If:s räkning gick det inte för jag kunde inte ha Unionen-rabatten kvar på en adress jag inte var folkbokförd på och Telia (E-on mm. som nätägare) vill jag ju inte stå på eftersom jag inte vill riskera att hon struntar i att betala räkningarna (inte för att jag tror att hon kommer att göra det, hon har avsagt sin del av arvpengar som nu tillfallit mig på en större summa - för samvaron som hon säger). Jag vill inte stå kvar som ansvarig, det är faktiskt hela förklaringen. Jag vet ärligt talat inte vad hon håller på att bråka om och varför. Hon är sk_tsur på mig och besviken mm., men hon slipper ju snart mig.
Vi har redan bodelat tillgångarna och det slutade med att jag betalat 100+ till henne redan.
Vad bråkar hon om småsummor för att jag skall betala för ditten och datten.
Förstår ärligt talat inte varför hon är så upprörd. Kan det vara så att hon har känslor kvar för mig ändå? Varför skulle hon annars bråka. Jag är väl inte omöjlig att resonera med.

Tidigare har vi ex. rykt ihop när vi hade delat skivorna och jag höll på att sortera om. Då kommenterade hon en massa saker och när inte det tog skruv var det adaptorn till cd-skivorna för att spela cd-singlar som “var hennes” som hon tog med sig efter sin förra skilsmässa och ämne för bråket. Det hjälpte inte ens att visa från vilken skiva den faktiskt kom ifrån (som är min) och att hon hade fel. Jag lade ned.

Förra helgen delade vi upp sakerna i förrådet (vi blev inte klara och hon tycker bara att jag är jobbig och omständlig). Hon får det mesta, men mycket vill ha mer känner jag…

Oh, jag orkar inte… Det tar så mycket energi.
Sedan är det ju poolen som skall chockkloreras och hur blir det när du flyttat?
Jag vet inte, sade jag. Jag tänker ju inte komma hit och fixa poolen när jag flyttat efter nästa helg tänker jag (det får jag nog göra, men tycker att förslaget kan komma från henne typ att hon bjuder på middag eller något och att jag chockklorerar och fixar). Hon skulle i princip kunna byta lås efter att jag flyttat, vad vet jag.

Problemet är att vi inte delat upp alla sakerna i huset och jag känner att tiden rinner ut…
Hon verkar inte vilja driva något direkt heller.
Jag har plockat ned tallrikar mm. (idag tavlor) och det har bara mötts med en sur kommentar typ jasså, du har packat ned det och det… (och ibland: - Har vi kommit överens om det…).

Hon sade flera gånger igår att hon kommer att sakna pumporna som jag skär ut varje år för de är ganska dekorativa och fina utanför huset (dottern har också börjat med denna tradition nu, så hon får väl ta över). Kul att bli saknad för något, men seriöst?!? Hon kommer nog att sakna mer än pumporna, men det får hon komma på själv.

Jag är obegriplig enligt hennes senaste utfall, men det är faktiskt hon som är det och hennes reaktioner. Vet inte vad hon håller på med, hon är bara konstig (som en 4-årig flicka).
Undras om hon kommer reflektera över sitt eget beteende när jag flyttat och tänker om och vaknar upp? Kanske, kanske inte.

Jag älskar trots allt henne, men vill inte leva så här. Hon måste uppskatta mig och värdesätta mig på ett annat sätt än hon gjort på 20 år känner jag.

1 gillning

Vad bra att du fått din lägenhet och kan flytta nu.
Ni sitter fast i ett dödläge som inte går att komma ur och det bryter bara ner en i längden.
Känner igen mycket av det där meningslösa tjafset.som inget ger…Tvärtom…Bara suger energi.
När jag hade flyttat så kände jag en sådan lättnad att slippa just det.En ro i själen på något sätt.
Sedan så kommer ju vemodet och sorgen emellanåt också…men det handlar mest om hur det var förr när det var bra.Skulle inte vilja ha tillbaka dagens version av ex precis…Nej…Jag vill också ha någon som uppskattar mig och framförallt får mig att känna mig upplyft istället för sänkt.Nu är jag fri och har faktiskt chansen att hitta det.
Livet går fort och man kan inte slösa bort det på fel saker…Tänk vad många det är som säkert sitter fast i dåliga förhållanden…Så var glad över att du har kommit så här långt.
Lycka till med ditt nya boende nu.:+1:
Där kan du hämta andan och slicka dina sår i lugn och ro. Kram Bubbi

2 gillningar

Hon är helt inne på lagerhyllor :smile: Det var lite roligt faktiskt - och att hon har en ny relation med en robotdammsugare var nästan ännu bättre! Du måste döpa den!!! Fattar att du har det tufft nu men försök se vissa saker med humor, kommer ihåg första gången jag skrattade på riktigt efter all skit. Det var 12 månader senare och det var så härligt!

2 gillningar

Idag rök vi ihop igen… Köpte slemlösande till dottern och frun hade redan varit och köpt ett paket. Hon blev sjötokig när jag kritiserade det och ville dela kostnaden för kvittot innan jag visste att hon också köpt ett. Jag blev förbannad och sade att hon måste lyssna på vad jag säger - det kan väl inte vara så svårt. Hon var redan uppe i varv och sade att hon hatade mig och kunde jag inte flytta snart (väldigt konstuktivt). Tror hon bad mig dra åt h_e också innan jag smällde igen sovrumsdörren för att komma ut 3 sekunder senare och på nytt säga till henne att hon måste lyssna på vad jag säger och att hon kunde strunta i apoteket-kvittot och bara dela de andra kvittonas summor (skild ekonomi liksom snart allt annat).
Nu sover hon hos en väninna och dottern är hos en kompis.
Vet ärligt talat inte vad f_n hon sysslar med.
Låg en lapp efter att jag lämnat dottern att hon skulle sova över hos väninnan (visste att hon skulle dit men inte hur länge) och kommer imorgon.
Varför kan hon inte hålla ihop?
Det kan ju inte ha varit så farligt att vi råkade köpa bisolvon båda två? Seriöst?
Varför är hon så arg och upprörd på mig och har taggarna ut hela tiden?
Jag tolkar det som att hon har känslor kvar för mig och inte kan hantera det på ett konstruktivt sätt (vill kanske inte ha känslor kvar). Annars skulle hon väl ha varit glad och positiv att hon snart kommer att slippa mig. Jag kan ha fel, men tolkar det så.
Hon måste må urdåligt i sig själv, tänker jag.
Hon köper en massa grejor också för att komplettera det jag tar med.
Hon är bara konstig.

1 gillning

I förrgår frågade hon hur det var på utbildningen.
Jag berättade hur jag upplever det att det känns sådär kul osv.
Hennes kommentar var att jag brukade vara ganska entusiastisk för saker och nytt. Jag är kanske deprimerad och skall söka hjälp för det.
Är hon seriös? Vad tänker hon?

Jag börjar på allvar misstänka att hon är psykiskt sjuk. Hon plockar med håret och smeker/stryker sig själv på ett märkligt sätt.

Imorgon flyttar jag.

Nu har jag flyttat.
Flyttade lördagen den 4:e.
Det gick ganska smidigt ändå.
Barnen var med och hjälpte till (tyvärr kunde inte min bror hjälpa till, men å andra sidan förstår jag om han egentligen inte ville).
Fick ta det sista själv. Dock fick vi inte med det tunga specialbeställda fågelbadet i betong (väger nog runt 200 kg) för bärremmarna jag köpt på Biltema fungerade inte längdmässigt och stegen och loungemöblerna gick inte in i källarutrymmet för lägenheten. Crap… Vet inte riktigt hur jag skall göra nu. Står än så länge i carporten i huset.

Nåja, på söndagen skulle vi dela upp de sista sakerna och dotterns cykel skulle fixas.
Jag kom dit och vi började dela (sk_tjobbigt och det tyckte båda).
Efter att vi delat en del saker var det dags för lunch (stämningen var inte så god då längre). Då sade hon att jag tycker faktiskt att du kan åka iväg på lunch nu och komma tillbaka när du ätit.
Ja ja, jag gjorde som hon sade (faktiskt tacksam själv för att få ett litet break).

När jag kom tillbaka var stämningen ganska tryckt.
Vi skulle ta en del foton på barnen, böcker mm. Redan här kändes det som hon hade taggarna utåt och var irriterad.
När vi sedan skulle fortsätta med förrådet funkade det inte längre.
Vi gick ut och jag ville dela sakerna.
Då sade hon kan vi inte bara ta en låda och den som får det som är i får det.
Det tyckte jag inte var en bra idé, sade jag för vissa saker har jag fått i present (av barnen) och andra specialbeställt (pumpa-borren för kärnor mm.) osv. och skulle du få den lådan tycker jag inte det känns bra. Då blev hon sk_tförbannad och sprang iväg skrikandes.
Ja ja, plocka du bara ut det du vill ha, jag sk_ter i det. Sedan kan du dra åt h_e bara jag slipper se dig osv. Konstuktivt… Jag orkar inte, jag har inte tänkt stå här nästa helg också med dig och dela saker osv. Sur som ättika…
Jag fick lite lugn och ro, men det slutade med att jag blev förbannad när jag tänkte på situationen. Jag struntade i det mesta, tog 1 låda till mig och 2 till henne (förstår inte vad hon skall med alla sakerna, för hon vet inte ens vad de flesta sakerna är till för…). Jag lämnade de flesta sakerna (domkraft mm. också). Vet inte riktigt heller vad jag skall med sakerna till i en lägenhet. Nästa hus jag köper vill jag nog köpa nytt ändå…
Det är bara saker tänker jag och hon kan få sk_ten. F_ck her… Jag blev riktigt pissed.

När jag sedan kom in i huset (jag ringde faktiskt på) ville hon inte släppa in mig först.
Jaha, sade jag, men vi är inte klara med grovköket.
Ja, då kan du komma in det hållet sade hon och slog igen dörren. Jobbigt i sitt eget hus…
När jag kom in där var hon redan på väg att tömma hylla för hylla.
Bara ut med allt. Ta det bara.
Hoppas du blir lycklig med dina grejor, osv.
Stick sedan så jag slipper dig.
Men du lyssnar ju inte, försökte jag, och slog näven i bordet.
Hon bara fortsatte.

Jag gick in till dottern och sade hej och sedan körde jag.
Hon var på väg att dumpa allt i dynboxen till lounge-gruppen som är min och som också stod i carporten.
Vad som hände sedan vet jag inte.
Det gick inte att prata med henne. Roffroffroff, sade hon…

Jag skickade en fredstrevare på måndagen med att de flesta sakerna i grovköket som timers, reservnycklar mm. var hennes och att det var tråkigt att det blivit så mm.
Hon svarade inte på det bara på sina egna funderingar om underhållsbidrag för dottern.
Jag svarade inte.
Sedan hördes vi inte av på hela veckan.

I lördags var det föreställning på kören jag går på och då hade jag fixat biljetter till 2 av barnen och henne. De kom och såg på den. Jag valde dock att inte gå ut efter föreställningen och prata med dem (det skulle jag nog gjort). Tyckte det kändes lite pinsamt (vet egentligen inte riktigt varför).
Sedan var det gåsamiddag hemma hos henne i huset i söndags tillsammans med barnen och hennes mamma. Det enda hennes mamma tjatade om var att det är så skönt att ni inte bråkar osv. Hon skulle bara veta… Vi pratade inte så mycket.
Jag skulle vinterstänga poolen, men det gick inte att göra allt direkt.
Kom därför dit igår och fixade det (skickade ett SMS och frågade om det var ok).
När jag var klar ringde jag på och sade att jag var färdig (redan, sade hon).
Du kan väl kolla att flaskan vid bräddavloppet som skall ta upp isexpansionen sitter kvar osv.
Ja visst… Kall som en fisk… Jag blev inte inbjuden eller något postitivt (som ett tack eller vad bra för att du fixat… Jag uppskattar att du kört hit… Vill du inte komma in så kan jag bjuda på middag… Vi kan ju samtala lite och umgås… Kul att ses… Skall du inte hälsa på din dotter…).
Ja, jag skall köra igen. Hej sade jag och gick (såg att hon hade en ny tröja på sig, men kommenterade inte det).
Hon är sk_tsur och jag förstår inte varför…

Jag kan inte tvinga henne till några känslor.
Vill hon inte så vill hon inte och jag tänker inte ödsla någon tid på henne.
Tänker att hon måste lära sig att uppskatta (vilket hon aldrig har gjort).
Tråkigt bara att det inte finns någon ljusning just nu.
Det jag behöver i första hand är ett jobb så att min framtid är tryggad ekonomiskt i alla fall. Jag skall börja på praktik på måndag eftersom utbildningen tar slut på fredag, men det är ju ingen garanti för att jag kommer att trivas eller får ett jobb efteråt.
Nåja, det är en början.
En början på något.
Kanske en början på något nytt.

(Och det var väldans vad jag såg eländig ut på dansfilmerna från föreställningen. Vi var 4 st som dansade och sjöng och jag var 3:a på varje steg efter de andra och jag såg inte glad eller positiv ut. Jag såg mest ut som Bambi på hal is. Upp med hakan, tänk positivt och tänk att jag är värd något, nu kör vi…)

2 gillningar

Nu är det värsta julrushen.
Alla lampor lyser trevligt och man skall ha kul och mysa.
Jag känner mig bara ledsen och blir deprimerad av allt.
Bor i egen lägenhet nu. Jobbigt och ensamt…

Dottern är kvar i huset (har sovit över en gång hos mig på 1.5 månad) och förutom hon är det bara en elektriker som varit här. F_n vad ensam jag känner mig. Har inga direkta kontaktytor med andra personer heller (flyttade egentligen hit för att dotterns skola ligger här) och inget jobb…
Är på praktik dock (i 10 veckor till) och man kan ju hoppas att det skall leda till en anställning. Var på julbord med företaget i torsdags och det var väldigt trevligt.

Min fru och jag (snart ex.) har bråkat någon gång, men haft begränsad kontakt. Hämtade ett paket till hennes nya hus som hon skall flytta till i mellandagarna, för det hade kommit i mitt namn, igår och lämnade det idag, men fick inte ens ett tack.
Hon var sk_tsur och irriterad som tusan och ville knappt se på mig eller prata med mig.
Jag frågade om hon var sur på mig, men hon sade att hon inte var det. Irritationen byggdes dock upp mer och mer och till slut kunde hon inte hålla sig längre. Jag hade köpt bullar och vi åt frukost tillsammans (och dottern), men hon sade knappt något.
Förstår inte varför hon måste vara så sur, irriterad, bitter osv. Hon slipper ju allt nu och kan ju bara släppa allt.
Hon kan inte bjuda på något. Förstår som sagt inte varför hon inte kan hålla en god ton.
Jag kan bara tolka det som att hon har känslor kvar för mig och inte vet hur hon skall hantera dessa. Hon tar ut det i besvikelse mot mig och försöker rättfärdiga sitt beslut för sig själv. Hon har ju ingen anledning att vara sådan mot mig när allt jag gjort är att försöka hjälpa henne och göra henne en tjänst.
Till slut sade jag att jag tyckte det var tråkigt att komma när hon var så himla sur. Jag förstår inte varför. Nej du har väl aldrig förstått mig svarade hon surt och bittert.
Körde ganska snart efter detta för de skulle iväg.

Jag mår jättedåligt av detta. Mina barn tycks också dissa mig, så jag känner mig extra ensam.
Julafton skall vi tillbringa tillsammans (och hennes mamma) så jag undrar hur det skall gå.
Mellansonen skall komma till henne den 23:e och sova över.

När jag ville ha hjälp med att flytta ett bord och föreslog att jag kunde hämta honom så kunde han ju sova över och jag körde hem honom dan efter ville han inte alls. Han tycks inte förstå att jag blir ledsen och sårad. Känns faktiskt inte alls bra.
Nyår närmar sig och jag har inga planer alls…
Känner mig ensam, övergiven, gammal (och är arbetslös, vilket gnager mig alla vakna stunder på dagen, och snart nyskild). Det är inte kul just nu och jag har en ganska tuff period i mitt liv. Har inget direkt socialt liv heller eller möjlighet till det.

Det är bara att hänga med…

(Hon kallar förresten dammsugaren Robert)

4 gillningar

Helgen innan julen var hon i min lägenhet. Hon ballade dock ur och började med att hoppet är det sista som lämnar, osv… och sedan kom all besvikelse fram och hon började anklaga mig som vanligt i min lägenhet. Ja, jag vet att jag begått många misstag osv. sade jag (jätteledsen och båda började gråta)… Nej, nu måste jag gå, förlåt, jag är supertröttt…

Julen gick sådär.
Det var trevligt att träffa barnen och ex. svärmor (fast hon babblar bara på).
Ex. fick en borrmaskin av mig i julklapp (och sade att hon blev jätterörd av det) och jag fick en tygkasse…
Allt var jättegott allting och det var trevligt, faktiskt. Alla sov över i huset (jag på en extrasäng).

Hade erbjudit mig att hjälpa till att flytta i mellandagarna och sade det innan jag körde hem sönerna på juldagen.
Efter någon timme ringde hon och sade att hon accepterade mitt erbjudande.
Det blev ganska trevligt ändå att flytta saker till hennes nya hus (så fick jag ju se det och blev bjuden på middag efteråt).
Började som vanligt dock med att hon i bilen skulle byta kanal på radion.
Vill du vara snäll och inte byta kanal på radion, för jag vill faktiskt lyssna på detta (rock-klassiker)!!!
Jag bara väntade på det och visste att hon skulle göra det. Yes… där satt den. Hon blev sk_tsur, men kunde ju inte säga något. Tog upp lurarna till mobilen och demonstrativt lyssnade på mobilen. Jag försökte konversera utan något svar. Till slut tröttnade hon dock och tog av sig lurarna. Som jag har retat mig på att bli överkörd…

(Blev faktiskt ganska chockad över huset hon köpt, mer om det senare).
Hon var ganska tacksam dock för flytthjälpen.

Erbjöd mig sedan att fixa en taklampa som inte funkade.
Allt frid och fröjd…

2 gillningar

Ex. flyttade sedan i mellandagarna.

Hur kan man byta från ett lyxhus med pool i ett jättefint område till detta ruckel tänker jag. Något måste jag ju ha gjort rätt?!?

Fixade elen till taklampan (en dimmer hade gått sönder och skulle bytas till en brytare) för någon vecka sedan.
Elen i dotterns rum var livsfarlig också med trådar som hängde ned från taket oskyddade, så de täckte jag.
En elektriker skulle komma och fixa elen, så jag gjorde inte mer.

Hade varit ute med dottern och fixat gardinstång innan.
Vi ringde ex. från IKEA och undrade om vilken typ av hållare som fanns i huset för att få rätt stång (hittade inte vad jag misstänkte det skulle vara i affären) och då fick jag bara spydigheter tillbaka.
Det skall vara så besvärligt för dig. Det funkade ju för de som bodde här tidigare osv. Vi frågade sedan och det fanns faktiskt inte på IKEA, för de har sin egen standard (hatar IKEA). Körde till Jysk och fick rätt stång sedan.

Nåväl, efter att vi kommit till huset var ex. på lite bättre humör.
Efter elen hjälpte jag till med att bära ned lite lådor i källaren osv.

Under middagen sade ex. att hennes mamma varit på besök dagen innan. Mammans kommentar var att: - Här ser ju riktigt trevligt ut, varpå ex. kommentar var att du tror väl inte jag köper ett ruckel för de pengarna? (Jag sade inget, men det var precis vad jag tänkte att ex. har gjort).

Allt gick väl ganska ok sedan och jag åkte hem.
Allt fortfarande ganska frid och fröjd.

1 gillning

Saken är att hon aldrig varit speciellt intresserad av att renovera ett hus, det är mest jag som gjort arbetet och hon har klagat. Nu har hon köpt ett hus som (det är inte fallfärdigt men…) är i behov av en hel del åtgärder.
Taket måste bytas ut, hon har ett uterum som i princip är fallfärdigt, 2 växthus som bågnar på mitten, en rostig studsmatta, en stor trädgård som skall skötas, en stor gräsmatta som måste klippas (jag klippte förra 3 ggr i veckan för jag var arbetslös), en oinredd källare med elsladdar hängandes från taket.osv. Kan bli fint, men kräver fruktansvärt mycket tid, arbete och pengar (det var inte billigt heller).
Jag är mållös. Vet faktiskt inte hur hon skall reda ut det, men det är ju hennes problem. Tyvärr är det lite mitt också eftersom dottern bor där.
Nåja.

Varför måste du vara så gränslös? Försökte sälja pooldammsugarroboten till de nya ägarna av huset med denna sura kommentar i retur via mail när jag frågade om det jag tänkte skicka var ok (Sänkte priset sedan och fick sålt dammsugaren, men varför denna onödiga kommentar från hennes sida).

För någon vecka sedan ringde hon och frågade om jag kunde hjälpa henne att fixa 2 innerdörrrar (förra ägaren tog med sig 2 st av någon anledning) och ev. ett badkar.
Oh, det är så mycket nu, låsen måste bytas, tog ett beslut om att byta alla eftersom det är 4 olika nycklar som krävs och det är inte bra om det skulle börja brinna osv., mac:en gick sönder och jag måste fixa en ny dator… persiennen i sovrummet ramlade ner och slog sönder Georg Jensen-ljusstaken… (som om jag bryr mig…).
Visst kan jag det.
(SMS:ade sedan och föreslog att är det inte bättre att fixa elen till det badkar som redan finns i huset, det blir väl billigare än att köpa nytt…).

Förrförra helgen skulle jag först hämta en dubbelsäng jag köpt på annons (brorsan skulle hjälpa mig) och eftersom jag redan hyrt ett släp passade det bra då att komma och hjälpa till med dörrarna.
Mitt i bärandet av sängen till lägenheten skickar hon ett SMS. Var blir du av, Bygg-Max stänger om 1 timme.

Väl framme hos henne var hon sk_tsur och satte sig i baksätet och dottern i framsätet.
Vi kom fram till Bygg-Max och ex. och dottern gick in för att leta dörrar.
Badkaret kom på tal och jag frågade om fixande av det gamla.
Mitt badkar, mitt hus snäste hon.
Ja ja, sade jag och lät det vara.
Vi hittade inga dörrar och beslöt (på min inrådan) att köra till Bauhaus istället.
Väl där fick jag ringa och förlänga hyrandet av släpet med 1+ timme.
Vi fick efter många om och men köpt dörrarna.
Det fanns inget badkar de gillade, så det blev inget.
I bilen hem försökte jag igen med badkaret.
Jag tänker inte diskutera det med dig, jag gör som jag vill. Vill du ha trevligt med mig eller bråka, du väljer…
Ok, tänkte jag, jag släpper det (kom inte till mig och klaga på att du har så många utgifter när du inte vill spara pengar…).

Vid frågan om planer för kvällen var det ingen som hade något bestämt.

Bar in dörrarna och körde och lämnade släpet.
Kom sedan tillbaka igen.

Vi bar sedan upp dörrarna och satte i dem. Hon var ganska sur och irriterad och spydigheter som nu klämde du mitt finger, ja samarbeta har du ju aldrig varit bra på osv. kom fram. (Förlåt tänkte jag jag hjälper faktiskt dig med dörrarna och gör dig en tjänst… Är det tacken… Jag sade inget dock.)
Dörrarna blev ditsatta i alla fall.
Sedan drog hon in mig på toaletten där hon skulle visa vasken och kommoden under. Ja, den läcker och ditten och datten. Ja, du behöver inte titta på det nu (nej, vad sägs om aldrig tänkte jag…). Började pilla med låset som var kasst och åh nej, och jag som hade satt fast det och vad jobbig du är för det satt ju bra osv… Ah, förlåt sade jag. Jag har en tång i kommoden om man skulle bli inlåst… (Ok, tänkte jag…).

Sedan åt vi och avslutade med en film. Trevligt, ända tills jag skulle gå.
Ja, skulle vi dela på släphyran förresten som vi sagt? Du lade inte ut för att jag skulle transportera hit dina loungemöbler och fågelbad… Jag tycker du kan ta den kostnaden… Ok, tänkte jag, först hjälper jag dig genom att köra hit med släpet jag hyrt (bor inte i samma städer), kör till Bygg-Max och sedan till Bauhaus (i en annan stad), förlänger släphyran, hjälper dig med dörrarna och tryckena, kör tillbaka, bär in dörrarna, kör och lämnar släpet, kör tillbaka till ditt hus och sätter i dörrarna (TACKSAMHET!?!)? Jag blir bara mållös och ger upp.

Tack och hej.

Förra helgen fyllde hon 50 år.
Grattis. Försökte bjuda henne på middag (imorgon), men hon ville inte.
Ok, slipp tänker jag. Du får inget av mig då.

Ja, Mr X var här, sade hon i en kommentar, och fixade vasken (ja, tänkte jag, han fixar ju redan din mammas hus, varför skall han inte fixa ditt också…).

I tisdags hade jag vägarna förbi och lämnade lite post från gamla huset.

I förrgår skulle vi prata om dottern och efter att jag fikat med henne någon timme lämnade jag henne i ex. hus.
Hon var sk_tsur och sade knappt något.
Hade varit och hämtat post i gamla huset (och en del kvarglömda saker), men hon bara snäste. Det är ju inte till mig utan till dottern och sonen och varför tar du hit denna (pekandes på en reklamtidning)… Du lämnade en burk och post i brevlådan också och sade inget… (Ja, klockan 22 på kvällen, tänkte jag.) Ok, förlåt så mycket att jag lämnar din/er post…
Innan vi skulle prata om dottern svarade jag på ett SMS jag fått (precis som hon brukar/brukat göra eller surfa oftast på fejan eller aftonbladet för att slippa umgås med mig). Måste du hålla på med mobilen nu? Det är ganska otrevligt och irriterande (hallå, förlåt, det är precis vad du brukar göra). Vi väntar faktiskt på dottern, eller du vill prata lite innan!?!
Pratade sedan om dottern och efteråt gick jag. Ex. var väldigt sur och irriterad och sade knappt hej till mig när jag avvek.
Varför är hon så irriterad, arg, besviken, frustrerad osv. Hon har ju ingen kontakt med mig längre. Förstår inte. Hon klagar på att vi inte kan vara vänner (som hon är med sin förra man), men det är ju hon som inte kan det. Varför är hon så sur? Hon är arg på marken där jag går, känns det som.

Jag orkar inte med henne.
Hon måste radikalt ändra sitt beteende, visa uppskattning och tacksamhet, men jag tvivlar…
Fy, gå och lägg dig i korgen…
Ut i kylan…

Ja, jag vet, jag är för snäll…

Jaja men det är du! Hon är inte värd dig. Försök att ta en paus från henne.

2 gillningar

Du är för snäll ! Och detta kalla sura beteendet har mitt ex och fler här.Vet inte vad det beror på för det är dom som lämnat men kanske dom velar lite i beslutet och inte mår så bra och det går ut över oss :thinking::thinking::thinking:/kram

3 gillningar

Ja, jag är för snäll…
Igår gick skilsmässan igenom (om jag inte överklagar…) btw.
Tänker att hon inte mår speciellt bra i sig själv och är missnöjd med sin kropp och sin framtoning. Hon vet att det inte är vad hon vill- eller velat ha, och är missnöjd med detta. Samtidigt vet hon egentligen inte vad hon vill ha (hon har flera gånger sagt att hon lämnat ett fungerande förhållande för detta och för att hon var så kär i mig och då tänker jag att om det nu var ett så bra förhållande, varför lämnade du det då?). Hon säger att hon lärt sig så mycket av mig (den starka, tysta typen) och att hon verkligen lärt sig att lägga band på sig själv och släppa fram andra också (rent spontant känns det som om hon kanske har gjort det, men glömt allt igen, för hon tar över varje situation och pratar oavbrutet precis som sin mor, vilket hon egentligen strävat mot).
Hon har kanske velat i sitt beslut ändå (fast att hon sagt att hon varit väldigt tydlig), men antar att det är all besvikelse om vad som kunde varit som kommer upp till ytan varje gång hon ser mig. Samtidigt är det ju hennes beslut…
Hon har givits alldeles för mycket utrymme i mitt liv och nu är det dags att tänka på mig själv.
Uppskattar verkligen alla goda råd och kommentarer jag får här.
Kärlek <3.

2 gillningar