Dejting - hur tänker ni? Seriöst, sambo, tidsfördriv..?

Jag träffade min nuvarande på HP

2 gillningar

Exakt. Att försöka framstå som bättre än man är slår bara tillbaka mångfalt när/om man väl träffas och den andre ser att det inte stämmer. Jag har lagt ned rätt mycket tid på att trimma till min presentation och fått en del cred för den men tyvärr bor de flesta som gillat den eller svarat i Långtbortistan, typ och det är knappast realistiskt att dejta då.
Tinder har jag aldrig vågat mig på ännu men jag funderade faktiskt att prova någon månad eller två på en betalsajt.

Man kan åka djurfinkan på Tindertåget.
Det gör jag.

Går skitdåligt, egentligen, men har inget bättre för mig.
Sist in på alla stationer dessutom.
Dålig runtmsikt och ingen aning om vem som sitter i vagnen framför.

Men ibland fladdrar det förbi någon utanför de fönsterlösa gluggarna😉
Då piggnar man till en liten stund​:joy::joy:

1 gillning

Nåja, det saknas säkert inte :unicorn:

1 gillning

Så här funkar jag angående Tinder. Alla utan ordentlig presentation, flera bilder (alla kan få till en turbild) går bort direkt. Har de dessutom plutmun, Snapchatgrafik (fast de är över 30) eller barnen med på bilder går de ännu mer bort.

Men det som gör att jag ens undersöker förekomsten av ovan nämnda saker, är så klart första intrycket av utseendet. Tilltalar det mig? Alla har väl en typ man dras till?

Är ni inte intresserade av ONS etc. skriv det då först i presentationen så är det problemet löst. Jag respekterar i alla fall det. Problemet är dock att många kvinnor skriver så, men sen inte har några problem att agera tvärtemot. De vill ha kul men inte verka billiga typ - blir svårnavigerat då.

1 gillning

Håller med! Så här tolkar jag det:

Ingen presentation = han är inte intresserad av att kommunicera/kan inte prata

Bara en bild = han lyckades ta EN bra bild. (Helst ska ögon och tänder synas, lyssna på mig, det låter som om jag ska köpa en häst :joy:).

Barn på bilder = varför, varför, varför? VAD tänkte de där?

Gnälliga texter om alla som borde svajpa åt vänster är rätt oattraktiva också.

Så följ Johans råd :blush:

(Snart ett år sedan skilsmässopappren skrevs på, alive and kickin’, uppenbarligen. :+1:)

Reagerar ni andra här någonsin, när ni läser, på hur otroligt utseendefixerade vi alla är… trots att de allra flesta av oss här är gott och väl någonstans i “medelåldern”?! Så vuxna, mogna och insiktsfulla som vi någonsin blir mao.

Jag (miss)tänker att kanske är det åtminstone delvis därför som vi nu sitter i den situation som vi tyvärr gör?! Och ändå så, på’t igen…

Men om jag talar strikt för mig själv så tvingas jag erkänna att jag ansåg mitt x vara den snyggaste man som jorden skådat… det ledde tyvärr till att jag översåg med så många saker som jag (sååå skämmigt nog) aldrig någonsin hade översett med hos en betydligt mindre attraktiv man.

Just saying… (och thinking) så när det kommer till det där med att starta om med ett högerswipe som grund :scream:

3 gillningar

Intressant tråd!

Jag provade Tinder ett tag men det gjorde mej bara deprimerad…så det har jag tagit bort.

Så nu har jag en profil på en betal-sajt. Med en väldigt kort text o ingen bild. Har skrivit i texten att jag självklart visar vem jag är när jag skrivit ett tag.

Skriver med några (både med o utan bild). Har skickat bild på mej t de som bett om det (varav ett par aldrig mer hörde av sig :scream:).

Tänker att utseendet inte är det viktigaste men naturligtvis måste det finnas en attraktion.

De jag känt absolut inte är nåt för mej efter att de skickat bild till har jag sagt nåt i stil med att ”du ser jättetrevlig ut men är inte min typ tyvärr)

Med x började förhållandet med en extremt stark attraktion då för länge sen så den här gången tänkte jag prova att göra tvärtom.

Får väl se hur det funkar :smile:

Tror iofs jag mer är typen som hookar upp med nåns brorsa - jobbar ff med mina tillitsissues o behöver nån som ”går i god för” ev dejter :smile:

3 gillningar

Hur utseendefixerade vi än är, så har vi ju olika smak…den som jag tycker är skitsnygg, kanske inte faller dig i smaken. Så, det ligger ju i betraktarens ögon vem som är "snygg"
Jag fortsätter swipa höger på de som jag tycker är snygga :blush::wink:

2 gillningar

Smart tjej är du @Lavve … det är väl det jag alltid har sagt eller hur :raised_hands: :hugs: :smiley:

1 gillning

Fortsätt med det du @Mascot06, alla blir saliga på sin tro :+1:

Det va det dummaste jag hört dig säga @Noomi

Det ju precis som i verkliga livet. Inte fasen går jag fram till en kvinna på en fest för att lära känna henne om hon är ful som stryk och inte min typ. Just saying :joy:

3 gillningar

Tack, det där lär du säkert få många likes för…

Men, det som är dummast för dig betyder inte att det är dummast för alla… men är det dummast, so be it!

Fattar inte vad du menar. Det finns bara så många ogrundade fördommar mot appar som Tinder. Som jag har en känsla grundas på rädsla och osäkerhet. Att man inte ska vara snygg nog. Gillar egentligen inte att prata snygghet. Det handlar om vilken typ man gillar. Och jag kan lova dig att alla är någons typ. Gäller bara att man hittar varandra.

2 gillningar

Om du inte ens fattar vad jag menar, så hur fattar du då att det jag skriver är det dummaste du hört…

Fattar inte ditt föregående inlägg. Det innan det fattar jag

Jag svarade på detta inlägg

Sorry otydlig. Inte illa ment på något sätt

Det fattade du alltså.

Men inte det här?!

Så du fattar inte när jag skriver att bara för att du tycker att det första jag skrev är det dummaste som du någonsin har hört så betyder det inte att det faktiskt är det dummaste som alla andra har hört eller tänkt/känt/upplevt/insett…

Hur kan du inte fatta det, det övergår mitt förstånd?!

.
[EDIT] Vi ger oss här, Godnatt @Johan40

1 gillning

Fattar inte det tyvärr, men men. Onödigt att vi slösar bort kvällen på det

Jaså det… nåja, bara vänta och se för det kommer att uppenbara sig :see_no_evil: :rofl:

Godnatt, och no hard feelings från min sida iaf.

1 gillning