Dejting - hur tänker ni? Seriöst, sambo, tidsfördriv..?

Som en ev nybörjare på dejtingsidor; är det inte på Badoo och Tinder mest yngre? Eller finns även vi medelålders där??

Nu är jag man så jag är nog inte så drabbad av dessa men singelkvinnor jag känner berättar hårresande historier om ljusskygga typer som krupit fram under sin sten och verkar häcka på gratissajterna. Sen kan över 90% av kontaktförsöken vara rena sexinvter - rak på sak, utan krusiduller. Dickpics förekommer också så man måste tyvärr ha garden uppe.

1 gillning

Alla åldrar. Man anger mellan vilket ålderspann man söker.

1 gillning

Tinder är definitivt yngre. 45+ är snabbt förbisvajpade. 30-åringarna tar aldrig slut. :roll_eyes:

2 gillningar

Jag har hört samma från män om kvinnors inviter, de kan vara nog så vulgära. Och om sexinviterna är direkta så är väl det sjystare än att förespegla någon sorts romans som man inte är ute efter.

Bilder kan man inte skicka på Tinder så får man Dick pics så har man slussat vidare till annat forum och då borde man kanske ana vad man ger sig in på?

1 gillning

Jag har bara testat Tinder men det vimlade av män 50-55 där. Väldigt mycket sökande av sex / lösa relationer dock…

1 gillning

Oj, det låter inte så seriöst…så Tinder blir det nog inte för min del :roll_eyes:

Enligt en kollega till mig började Tinder i Amerika som en app för homosexuella som sökte tillfälliga förbindelser på stört.

@Aa67 fast det finns många seriösa också på Tinder. En kollega träffade sin sambo via Tinder så där finns alla sorter.

2 gillningar

Mina 50 öre med förvisso rätt begränsad erfarenhet:

Tinder:
Mindre tidskrävande.
Like or no like, borta.
Match ok, då kan det vara idé att kolla noggrannare.
Skriva: Hej! = match borta.
Eller får hej tillbaka. Skriva mer = match borta.
Eller få hej, skriva hej tillbaka, visa sig att den andra inte alls har uppfattat vad man själv tycker bör vara begripligt gällande mina preferenser = Ta bort match själv…
Ibland Tja, tja… Tjat tjat, och ok vi testar en kaffe?

FET UPPSIDA: Komma in i Stockholmsregionen!
Går att göra slut på likes på nolltid. Behöver inte göra annat än stirra på telefonen första två tre timmarna.
Matcherna rullar in.
Heej snygging, var bor du? Inte här?
Bara på besök? Typiskt, synd!
Avmatchning.
Egen fundering: Måste man söka tjänst på HK?

Tinder är:
Som att gå på stan och se snyggingar, några tittar tillbaka någon vänder sig om, någon stannar till.
Sjuuukt sällan, händer det ens men ni fattar?

Happy Pancake:
Känns lurig. Alla verkar gå i vänstervarv?
Hela Sverige syns?
För att hitta intressant, riktat, utbud kan man jobba med urval.
Tar en djävla tid.
Gillar och flirtar, någon kikar in, ingen reaktion.
Ska man skriva då?
Ok testar några rader?
Några gånger till några olika.
Ibland ingen respons, ger upp på det stora hela.

Dessutom: samma människor dyker upp varje gång man loggar in.
Alla snygga verkar bo i Skåne? Måste nog åka dit igen. :slight_smile:

Jämför gå på krogen?
Se någon, söka ögonkontakt, de vänder sig bort.
Gå runt dem, säga HEJ! ( Vem fan gör det?)
Inget svar…Piiin

Nån behåller blicken, nån säger hej.
Kanske byter några ord, de vänder sig om och går utan ett enda ord till…
Kul, sjukt najs uppförande?
Som att vara på disco för loosers och ingen som inte hittar någon slipper ut?
Så jag har avreggat på HP.

Kollar Tinder någon gång per dygn och inser att det är som det är och det blir som det blir.

Kanske skulle jag tycka det var lite kul att få åtm ETT skamligt förslag, nån enda djälva gång?? :joy::joy::joy:

12 gillningar

@Rulle finns eller fanns en app som hette: Grinder, den var skapad i det syftet vill jag minnas.

Kanske Tinder också?

Jag tror att nyckeln är att jobba ganska mycket på sin presentation så att man dels framställer sig som den man faktiskt är på ett rättvisande sätt och också för att undvika att falla i t ex floskelfällor mm.

Jag googlade och läste på hur man kan göra, både det man skriver, visar på foto och hur man Jan tänka vid kontakt. Var väldigt bra.

Jag minns inte alla, men ett råd är att försöka visa foto på sig själv som man faktiskt ser ut. Ingen stajlad närbild som döljer skavanker. Samtidigt är det inte fel att på bilderna även visa vad man gillar att göra. Alltså ute på platser.

Läste massa om vad man signalerar med olika bilder. Misstag som jag kommer ihåg nämndes var att posera med alkohol, visa upp kukförlängare i form av bilar, motorcyklar, bilder där man till synes inte brytt sig, osv. Och jag kunde bara hålla med och insåg att man fick tänka till.

Dessutom fick jag massa tips på hur man kan formulera text. T ex ska man nog undvika typ ”längtar efter någon att sitta i soffan med”, ”gillar att resa”, gillar att träna” osv tjatiga klassiker. Och så ska man undvika kravlistor eller specifikationer på hur någon inte får vara (tidigare relationers tillkortakommanden vill ingen i ett nytt förhållande kompensera för).

Det man däremot kan göra är att presentera lite vad man själv har att komma med i ett förhållande. Vad har man provat på för kul? Vad är man sugen på att testa med någon annan, osv.

Sedan får man kasta sig ut. Man ska nog också fundera på på vilket sätt man behöver ha kommunicerat för att det ska kännas intressant att ses. T ex är det viktigast att nån är assnygg? Är det viktigast att någon är flirtig? Är det viktigast att någon är bra på att uttrycka sig? Är det viktigast att man känner sig bekräftad? Är det viktigast att en person gillar människor? Osv!

Och så får man själv sållra och själv ratas. Det är egentligen bra, för alla vill man inte ha förhållanden med.

Jag och mannen jag lever med idag träffades på H P. Det har varit lite kul att jämföra erfarenheter. Han hade lite längre erfarenhet av nätdejter, från extremt misslyckade försök till att flera var både fina och bra människor men som inte riktigt passade honom av olika anledningar.

2 gillningar

Jag träffade den jag haft en relation med ett år på Match, hade precis reggat mig där när vi ”träffades”. Nu gick det och sket sig men ambitionen och inställningen från oss båda var att hitta den vi ville ha en framtid med. Ni vet jag inte om jag ger nätdejtandet en chans till någon gång.

Just precis… eller vänta nu??
Menar du menar att alla bilderna från min gamla svensexa och listan på allt jag hatade med X inte känns attraktiva?

Fuck!

Inte heller profilbilden med rådjursanimeringen funkar???

:joy::joy::joy:

Sunt förnuft för de som har med andra ord.

Att skriva en humoristisk presentation är däremot rätt svårt. Så jag har ändrat några gånger.
Nu är den tre korta stycken med en gnutta humor.
Kan förbättras om jag hamnar i stämmning någon gång.

Utseende: Tycker jag inte att pesonen på bilden har något som väcker mitt intresse läser jag inte texten.
Har hon filtrerat sönder får det oxå vara.

PS många tjejer poserar på sin båge!:wink:

Visst är det konstigt!!! Vill inte alla få veta redan från början hur perfekt man måste vara för att duga? (Fast himla vanligt, i alla fall i många kvinnoprofiler enligt mannen jag lever med…) :joy:

Var humoristisk om du kan och vill, men det är inte nödvändigt! Kan ju också kännas krystat!

Klart det finns kvinnor som poosar på hoj! Både kvinnor och män gör nog lite samma, men läser man lite mer seriösa tips så förstår man att vissa grejer är vanligare hos kvinnor eller män.
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den variant av man med fordon mm som jag menar… Det handlar om nån slags fånig uppradning av tillgångar. En BMW, en hoj, närbild på armmuskel, bild på tatuering, bild på motorbåten, bild från palmstranden bakom droppvåta ölglaset (eller föresten…det skulle tydligen vara vanligare att kvinnor visar), osv… :slight_smile: :slight_smile:

Jag tycker att man ska skita i listor på vad man vill visa upp och inte och skriva precis det man vill. Om man visar bilder från gymet, fallskärmshoppet och listan över beteenden man betackar sig för så visar man ju rätt mycket vem man är. Det är ju bra för de andra att se.

Jag tänker så här: en presentation är ju egentligen som ett CV; en (inte helt objektiv) deklaration om en själv om vem man är och vilka egenskaper, förmågor och intressen man har.
Sen kan man också förklara vad man tycker är viktigt i en relation eller hos ens framtida partner och samtidigt krydda i lite humor i hela rasket. Jfr: söka ett jobb.

Att spänna sig med diverse skrytbilder tror jag däremot inte alls på. Däremot är det viktigt att bilden verkligen visar hur man ser ut nu, inte för kanske 5 år och 25 kg sen och inget retuscherat tjafs! Törs man inte stå för hur man ser ut ska man nog inte hålla på med dejting öht!

Meningen med presentationen är ju just att man ska slippa grisen-i-säcken upplevelsen som man får dras med om man träffar någon random på krogen där man initialt bara har första intrycket; alltså utseendet att gå på.

Kan bara hålla med @nizzehult
Lite därför jag tycker att man ska tänka till och till och med läsa på lite. Inte för att inte framställa sig i nån slags falsk dager, utan just hur att vara mer ärlig och därmed fånga intresset hos en person som man faktiskt kan trivas med.

Jag och min nya (snart sambo) träffades på Tinder. Så nog finns det seriösa där men man får ta det goda med det onda så att säga. :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Underbart! Grattis till dig Pappatill3 :blush: Då finns det hopp :blush: