Bipolär X har flyttat nu

Jag kommer nog säga ifrån rätt fort om jag skulle träffa någon ny. Alltså, att OM vi skulle flytta ihop så skulle vi ha ett långt snack om vad man förväntar sig, och vad man förväntar sig den andra gör. Vad man har för känslor mm. och hur man ska bygga vidare på relationen. Vad man gör när något händer, första grälet mm.

Tänk ett förhållande som man FÅR säga vad man tycker utan att det kommer upp “då ska jag skiljas om du inte gör som jag säger”.

3 gillningar

Ja fy fasen vad härligt att slippa alla hoten…
Tror du det finns sånna kvinnor.?
Eller att de använder en som dasspapper och bara slänger iväg alla år av kämpande ner i toan…

1 gillning

Måndag igen. 50 mil bakom ratten på taxin. På så vis är det rätt skönt att komma hem till huset och det är tyst. Men visst saknar man barnen i alla fall. Och den största sorgen är just nu att man har en husvagn och har älskat husvagnslivet, men det känns så konstigt och svårt ekonomiskt att åka iväg. Blir ju inte till legoland eller så detta året men har lovat visingsö i varje fall.

1 gillning

Och så kommer den där konstiga diskussionen upp i huvudet som hon hade med mig;

“Du får fixa allt till husvagnen själv för det är du som vill ha en”
“Ja då får jag väl sälja den, för jag orkar inte med allt i hushållet och jobba och husvagnen”.
“Ska du vara så elak mot mig att du säljer husvagnen, det enda jag tycker är roligt”.

Så började de konstiga diskussionerna hemma hos mig. Vad gör man för fel?

eller:

“Du är jättedum mot mig”
“Jaså, vad har jag gjort nu?”
“Måste du ha gjort något. Du bara ÄR det. Kan du inte fatta någon gång hur jag har det”

1 gillning

@skildkille81 - dessa diskussioner man spelar upp på repeat i sitt huvud…och man VET att det inte tjänar nåt till…så sjukt jobbigt. Mitt enda råd är att försöka få stopp på hjärnan, träna, läsa, kolla film, ringa nån - vad som helst som kan distrahera en är bra.

Jag har vissa tider jag vet jag ältar om och om igen. Men för det mesta så gör jag det inte. Har forumet som bollplank så det blir ju mycket negativt här inne.
Det var att jag hade en rätt tung dag på jobbet som jag varvar ner just nu i ett par timmar med att göra ingenting.

Hatade natten. Hatade att jag ska ligga och snurra i sängen utan någon att krypa intill. Hatar att inte kunna hålla i handen. Varför ska man bli så ledsen igen nu när man mått bra i en hel vecka! Blörk. Tänk om hon kan ta in vad hon gjort och verkligen vill förändra sig. Om man ser så blir de bra dagarna bara fler och fler. Jag gläds åt varje sak jag gjort under dagen. Jobbat. fixat barnens cyklar. diskat. lekt. spelat tv spel m. barnen. Idag har faktiskt varit en bra dag om BARA hon hade kunnat förstå vad hon hållit på med!!!

Känner med dig!
Förstår dina tankar med…
nätterna… vill inte äns sova för jag vill inte ligga ensam utan min fru…
Någon att hålla handen med när man kollar film eller är ute och går… usch!

Vad jobbigt allt är. Ska man fortsätta skriva snälla saker eller inte. Hon har ju valt att bo utan oss men nu så vill hon vara med, var i stan hela familjen och åt pizza. det var ju vetlandadagen. så skrev hon ikväll att hon hade det trevligt tilllsammans med oss.
Det känns ibland som…är det jag som bara “hittar på” allt? Har jag fel som är avståndstagande nu när hon är som vanligt? Vad ska man göra? Ska jag börja prata med henne om tillsammanssaker eller inte.
Åh, känner mig kluven.
Tänk om hon kunde vara elak för jämnan, nu så är det som bortblåst det som hände runt julas.

Skumt… men ändå kul att hon vill umgås?
Eller jobbigt?
Jag önskar mitt ex visade att hon levde men jag är helt död för henne…
det är en svår sits du är i.
Tycker du ska prata med henne… kanske blir hon sur och då blir ditt val lättare?

Ja det är det jag saknar mest att ha någon saknar mest att ligga nära och att få en puss på ryggen innan man somnar

Ja. Sur var det visst inte så svårt att få henne till att bli. Tror hon kan känna sig lite ensam när jag är på kalas på min släkt utan att hon är bjuden. Men DET ÄR FORTFARANDE HENNES VAL ALLTIHOP!

Ja det är ju det som är grejen… en del verkar vilja äta kakan och ha kvar den…
Ju mer ensamma de blir ju mer de kanske måste ta itu med sina egna problem?
Men blir hon sur är det bara att bita ihop och gå ifrån henne… så hon blir ensam.?

1 gillning

Trött…
varför ska jag vara den som har valt en tjej som vägrar prata.
nu så går man ju mest som runt het gröt när man träffar henne och vill helst inte se henne i ögonen. Kanske rädd att hon ska börja igen. Visserligen tycker jag hon har blivit rätt normal igen men jag vet ju inte helt säker…

och alla dessa drömmar man har på natten. Min terapeut sa en gång att hon inte är drömtydare så, men att drömmar säger oftast hur man mår.
Nu drömmer jag om alla tjejer som man hade på g i gymnasieåldern och man inte tog det riktiga klivet. Undrar vad dom gör. Vad hade hänt om man försökt då?

Vill nog på ett sätt ha tillbaka mitt x men undrar om det kommer vara som vanligt igen. Har man tillit till henne eller är det bara något hon kommer säga.
Tycker att hon ska ta tag i sitt eget liv och inte skylla en massa på andra hela tiden…

Jag undrar vad det är med henne, och vad jag ska göra nu?
Idag så vill hon bara “kallprata” en del. Kom också hit med barnen en stund och tittade in i huset som om hon ville se att det var som vanligt. Sen blir hon så utfrågande om VAR jag är när jag bara säger att jag är hos en granne. Som om jag har stuckit? NÄ. Det kanske inte var så bra att flytta som hon tyckte för några månader sedan. När man bott tillsammans i 15 år så börjar man se saker hos henne som är konstiga.
Ska jag säga att hon är välkommen tillbaka? Tycker innerst inne det är hon som ska fråga om hon får det, om hon nu vill, än att jag ska säga det? Vad tycker ni andra?

Åh, vad jag önskar hon hade förstått vad hon gjort och verkligen bett om förlåtelse…då hade allt varit enklare.

2 gillningar

@skildkille81
Det känns som att du skrivit mina ord… min sambo har hotat med ord många gånger. “Om inte vi köper huset så flyttar jag” , och jag köpte huset med honom. “Om inte jag får göra som jag vill”, så är det slut! Han får göra nästan som han vill… fattar inte varför jag låtit honom vara kvar så länge. Han vägrar att diskutera och lösa saker och ting. Han menar att det inte finns något att ändra från hans sida, det är andra som måste ändra på sig! Nu har han dessutom haft kontakt med en tjej bakom ryggen bakom mig…
Jag känner mig värdelös och oälskad, som att jag inte existerar. Jag hoppas du förstår att det inte är dig det är fel på… det är ditt ex som troligen saknsr något från sin uppväxt. Bra att du har stöttning runtom. Jag har läst mycket böcker och på nätet om människor med olika problematiker och jag har kommit fram till att min sambo är en narcissist… Finns en bok som heter “Men jag då?”… väldigt intressant! Styrkekram till dig.

4 gillningar

Jag fattar inte vad mitt x har skrivit alla gånger.Hon har haft ett skrivhäfte hon skriver massa negativa saker som jag inte ska få se, men nu har jag tagit och gömt den… måste bara skriva av mig.

år 2010
" Jag är lessen…Han frågar om HAN kan jobba i helgen och detta frågar han på torsdagen. Men han tänker inte på att jag ska jobba på fredagen, han tänker bara på sig själv."

  1. “Han stod i köket och diskade, jag satt i soffan. jag: Vet du var det finns en penna. han:Titta i lådan där de brukar vara. Kan inte ens hämta en penna till mig!”

“Han var ute i bilen o stoppade in påsar och grejer. han:Kan du hämta kylväskan? GER ORDER!”

“Ger många order, till mig och andra. Mycket order”

“ringer och säger att jag ska göra en grej och inte kommer hem på kvällen.
han:vad ska du göra?
jag:En grej bara, spelar det någon roll eller? Jag kommer hem sent
han:får man inte veta?
jag: Minns inte vad jag svarade. Sa knappt hej när jag kom hem ens.”

“Bilen står på honom för försäkringen blir billigare. MIN bil!”

“Dörr ner till källaren står öppen. RISK BARNEN!”

“Jag diskade och han skulle till affären med barnen. Han hade just satt på kläder (vinterkläder) Han säger Kan du ge mig en plastpåse? Jag fortsätter diska och är tyst. -nähäpp sa han. Då gick han själv och hämtade. Känns som jag ska vara hans slavinna och dansa efter hans pipa.”

“säger att han ofta är trött. Är han sjuk eller?”

“Det känns som jag gör fel hela tiden när han vänder på det och säger att det är mitt fel”

“Man vill väl sina nära och kära väl. Man struntar väl i hur långt eller hur trött man är!”
(hon var hos sin pappa, 40 mil bort och krävde att jag skulle komma för dottern hade feber. Skulle jobba dagen efter, och detta var kl. 18 på kvällen)

Ja, det var visst lite bara. Undra vad andra tycker, ni som är tjejer, är det normalt för er? Jag har mer än dubbelt så mycket som hon skrivit, men det är det ingen som förstår om man inte varit med om just den händelsen. Tex det jag skrev i en annan tråd om de 80 äggen.

1 gillning

Det verkar inte riktigt klokt? Nu är det ju ryckt ur sitt sammanhang, men menar du att hon har en bok där hon skriver upp negativa saker om dig??

Jag kan förstå henne för hon är redan irriterad på dig och analyserar varje sak. Istället för att se det som att hon hjälper dig när du ber om en påse, vänder hon på det hela och ser det som att hon är din slav.

Det är inte rätt, men jag tror när man är osäker så börjar man analysera det mesta som händer i ett förhållande och när man bara antar en massa, istället för att kommunicera (tex jag diskar nu, det är svårt för mig att hämta en påse), så tolkar man det som man vill. Tillslut blir det ett berg av onödiga irritationer.

@Sais Kanske hon är osäker, men vad?. Men jag tycker det är rätt konstigt att hon kan skriva att hon vill ha en penna och frågar vad de finns (på nummer 1, som jag råkade få dit). Vad är det för skillnad när hon frågar och jag svarar men att jag inte hämtar någon penna är det mitt fel. hämtar hon ingen påse är det mitt fel? Får inte ihop sånt tänkande.

@Malvina Jo, hon har en bok som hon skriver i. som hennes syster ska få läsa för att se hur elak jag är. men jag får inget veta vad jag gjort för fel enligt henne. hon vägrar prata med mig och säger att det är mitt fel bara. En kommentar jag hört “kan du inte bara fatta att du är dum, måste du ha gjort något”.
Men, det är bara i hennes skov (uppåtfaser) i sitt bipolära tillstånd hon har varit sådan. Lite jobbigt att hennes släkt bor 40 mil bort så fattar de inte riktigt vad som händer. Hon verkar ju vara så stark då mm.
Nu är jag faktiskt lugnare när hon flyttat. Känner att “mitt hem är min borg” men ändå så faller man ner någon gång i månaden fortfarande och undrar VARFÖR DETTA?