Bipolär X har flyttat nu

Nu är papperna inskickade till tingsrätten. Fattar inte vad x håller på med?! Först så är det redan bestämt vilka dagar jag ska ha barnen för hon ska ut på alla möjliga saker. som idag tex så skulle hon ha dem men jag måste ta dem för att hon ska ut med sina gamla jobbarkompisar. HON borde ju vara tacksam för sådant men visar bara massa gnäll om jag inte gör det! Hur kan man vara sån? Och så säger hon att JAG är egoistisk!!!
Vägrar nu prata med henne om annat än när det gäller barnen. likaså tittar jag inte heller i ögonen på henne.

Varför tycker hon att jag är elak när hon inte får följa med mig längre till min släkt? Det är ju ändå hon som inte vill ha mig och släkten är min. Hon får ju gärna vara med sin släkt men att jag måste bjuda henne känns konstigt!!!

Har nog lite för mycket som skulle göras så är nog lite nere för stunden. Ett barn sjukt. hemma här. disk o tvätt o städ och en bil som gick sönder, + ska fixa husvagnen till helgen för hoppningsvis.

jag får väl göra det nödvändigaste.

2 gillningar

Usch förstår inte varför VÅRA ex blir så egoistiska ???

Hon verkar vara väldigt stabil, om hon varit normal skulle hon själv förstå om varför får hon inte följa med! En reaktion som påminner mig om mitt ex, du ska acceptera allt de gör mot en, fan ta dig om du reagerar likadant tillbaka, använda samma sårande ord, metoder som de… då blir det ett helvete mot dig!!!
Och i sådana tillfällen måste du stänga av totalt, att försöka resonera med sådana är skadligt för. Resorb dont absorb. Observe Don't Absorb Technique Neutralizes Narcissistic Abuse. Narcissists Can’t Hurt You with ODA - YouTube

4 gillningar

Hon brukar inte använda ordet stark och att hennes nya folk hon träffar är så starka?
Egoist och pekande med sitt finger att allt är mitt fel och har noll självinsikt…
De är ju så jävla elaka… och vi killar som faktiskt är godhjärtade blir så sårade… lider med dig…

Ibland undrar jag vad som får henne att flytta? Hon vill ha kvar detta huset som sitt också, sen när det inte passar kan hon åka till sin lägenhet och träffa vilka hon vill. Hon har varit mycket irriterad att jag var ute 1 april på träff men hon ska minsann få göra vad hon vill. Jag bryr mig inte vad hon gör och vill att hon ska göra likadant. Tröttnat på hennes elaka spel.

Livet1 skrev på andreasnoords sida: De vann inte, de förlorade den starka personen-oss. Så rätt som det kändes här i mitt förhållande. Jag som fixat allt som hon inte gjorde, disk-städ-tvätt-gräsklippning-bil mm. och så säger hon att jag är egoistisk då för jag gör dessa saker. Hon som inte ens orkar gå ut med soppåsen!

1 gillning

@skildkille81 - tror ditt x oavsett sjukdom även lider av ett klassiskt fall av att vilja ha kakan o äta den…hon ska få göra vad hon vill men trygga “pappa” ska stå kvar med ovillkorlig kärlek o ställa upp på allt. Försök stå stark i din självkänsla o ditt egenvärde o sätt ner foten (lättare sagt än gjort jag vet)

1 gillning

Har kommit på det. Efter många år. Hon är ju duktig på att lägga skulden på sin sjukdom också så hon får göra “vad hon vill” och inte behöver ta något ansvar. Det har ju bara varit jag som måste ändra mig mm. Så jag har sagt att hon inte får komma tillbaka förrän hon verkligen ber om ursäkt/förlåt på riktigt och inte bara som ett ord. Sen så börjar ju andra tjejer se vackra ut i mina ögon också :wink: de 305-40 åringar.

1 gillning

@skildkille81 - ett litet steg på väg mot läkning är att du tittar på andra, fortsätt med det! Småsmå steg framåt…

1 gillning

Men ändå känner man sig otrogen även att det inte är jag som lämnat.

1 gillning

@skildkille81 - bara så mycket kärlek till dej :heart:

Ojojoj. Hon blev visst skitsur för hon inte får vara med på barnens kalas som jag fixade med min släkt. De kommer med tårta mm. MEN det är ju HON som tjatat över att vi är elaka mot henne. NU så är det bara jag som är elak mot henne och hennes jobb är jättehemskt så hon måste byta jobb. För ett årsen var jag hemsk och jobbet det bästa. det ändrar sig hela tiden.
Nu vill hon flytta “hem” till sin släkt igen, 40 mil bort! För hon har inga vänner här. Men det finns faktiskt vänner bara att hon inte vill/gör något för att träffa dem. Usch vad jobbigt. Har hela tiden ställt upp för henne. måste jagdet nu igen?

Lider med dig och känner igen så mycket!!
Fast mitt har ju brutit helt för tre veckor sen…
Och hör inte av sig… på ett sätt är det jobbigt för man älskar och vill att det ska vara vi…
Men hon är helt blockerad och fast i islam nu…

Jag börjar släppa mitt x mer och mer, men det blir ju svårt helt när man har barn tillsammans. Och än är det lite jobbigt med alla jul och födelsedagar man ska planera, hur gör man där?
Om man inte hade barn tillsammans hade jag ju inte bott här ens. Det konstiga är att det var hon som krävde av mig att köpa huset som nu jag ska bo i själv med barnen (och kommer göra det också då de ska ha en fast punkt kvar). Jag klarar mig men det är ju inte många kronor extra man kan unna sig saker med.

Du kan väl operera om dig till tjej så kan vi gifta oss. Skulle väl vara bra :joy: (dåligt skämt där)

Tänk vad knäpp mitt x igentligen är. Är alla tjejer så? Jag menar, om hon är arg och ger sig på mig så ursäktas det bara med att det är hennes hormoner och jag ska stå ut. Vad händer om det är en kille som ger sig på tjejen? Får vi bara skylla på “testosteronet är lite för högt så jag kan inte rå för det”.

Hmm jag kände av vad jag trodde skulle vara bäst för barnen vart de skulle vara… oftast hos mamma. För hon har större roligare släkt så på julen har vi det så…
Födelsedagar tar den som har barnen på och så får den andre fira när de kommer dit.
Det har funkat för oss… men de första åren var det skit jobbigt…

Ja fasen man kanske skulle gå mot samma kön…
Haha.

Hmm tror de flesta tjejer eller kvinnor är sådana?
Det är mer legitimt att de får hålla på…
Känner igen det där.
Hormonerna liksom…
sen när en annan blir förbannad står väskorna redan vid dörren…
Och då har man ändå jobbat stenhårt med sitt humör… för att bli mer sansad.
Vad man än gör så duger det inte är min känsla…
De vill ha något det inte kan få typ?

@Andreasnoord @skildkille81
Nej, alla tejer är inte sådana. Har diskuterat detta mig dig förut @Andreasnoord :joy:. Se er om efter lugna, kloka, stabila kvinnor. Kanske är de inte så spännande, men jag lovar er att förhållandet kommer att bli så mycket mer behagligt.

Själv har jag en förställning/fördom om att de flesta män fastnar för de “svagare” kvinnorna som de kan ta hand om. Det får dem att känna sig som riktigt manliga hjältar. Dessa “svagare” kvinnor har (enligt mig) ofta utvecklat en manipulativ sida för att få igenom sina behov, dvs de spelar på kvinnlig underlägsenhet/svaghet. Egentligen är det bara för dem att skärpa till sig, men varför göra det när man kan få en man som servar, bekräftar och alltid står redo?

3 gillningar

Jo, håller nog med att ALLA inte är sådana. Hade ett 3 år långt förhållande en gång i tonåren. Jag gick fordonsprogrammet med smuts under naglarna. Hon gick Naturvetenskap, världens sötaste tjej. Så hon gjorde slut sen. Men mest på grund av våra olikheter i det praktiska, och aldrig massa knasiga kommentarer eller prat bakom ryggen för hennes del. Vi satt och diskuterade, även att jag var ledsen, i en halv dag hur/varför vi inte kunde vara ett par. Sen fick jag middag hos hennes föräldrar (hon bodde hemma då) innan jag åkte.
Det tråkiga är ju att mitt x nu, är väldigt lik mig i mycket som rör hushållet. Vi gillar att ut och åka men inte resa långt bort. Är husvagnsmänniskor. Så allt praktiskt är bra, bara hennes psyke är åt skogen.

Har haft lite födelsedagskalas för barnen här idag. Och grannas barn kom också hit så det har varit fullt ös. Nu är det dödstyst då barnen är hos HENNE. usch vad tråkigt. Tänk om man hade en HEL familj och kunde samtala normalt. men icke. nej allt är konstigt mitt fel.

Förstår att det känns konstigt när barnen försvinner. Klart det inte är ditt fel, få bort dom tankarna. Hoppas du har en bra lördagskväll trots allt.

Jag är så glad att min pöjk ligger med en kompis och sover i soffan nu :slight_smile:
Fast känns så ensamt i sängen…
vi alla önskar nog en hel familj.
Är så ledsen på mitt x… så besviken på henne…
Men vi grabbar tänker oss nog för vad vi ska akta oss för i framtiden?