Bedragen av min fru - har tankar på hämnd otrohet

Tack för ditt svar, polisen berättade att det är inte olagligt att ljuga. Skratt. Men hur kan en kvinna som är lärare vara så falsk i 30år. Jag hjälpte henne till Sverige för 30år sedan .hon gifte sej och fick två barn.Hon släppte aldrig mej och ringde ofta. Hon sa att hon var skild och ville träffa mej. Eftersom hon var skild träffades vi ibland. En dag ringde hon från BB och gratulerade mej för hon hade fått en dotter med mej. Hon var ofta på besök och jag var lycklig.
Sedan stack hon och hördes inte av på många år. En faderskapstest begärdes som gjordes två ggr ! Enligt test var inte flickan min. Det gick ytterlgare en tid och kvinnan sa att det hade fuskat med faderskapstest Erna.jag var fadern sa hon.!
När barnen var stora flyttade hon hem till mej och jobbade som lärare.vi hittade ett hus och flyttade dit .jag byggde två häststall . renoverade huset , skaffade sommarhagar och stängslade kilometervis , hon sa alltid att jag skulle tänka på min dotter som hade hästar och behövde hjälp.jag slet som ett djur för deras skull.
När orken tröt bad hon mej flytta för hon hade träffat en ny kar.
Jag fick gå från allt utan en krona och sambolagen gäller inte om ena partnern är gift . Hon var fortfarande gift. Alla pengar jag betalat för mina arbeten .godby. dottern vet inte att jag är hennes biologiska pappa. Jag har levt med henne och jobbat så ja är säker men har inte vågat berätta. Man kan säga att jag känner mej som en skit som gått på allt detta på grund av blåögdhet , dummhet. Kärleken är blind . Hur kan en lärare vara så falsk???

Ingen har besvarat min historia ännu men jag väntar på att någon skriver till mej. Det jag har upplevt är nog inte vanligt och svårt att bemöta . Jag behöver hjälp att komma vidare . Man tror man är stark men när händelser som dom jag har blir man lite funderande !

Lars, skapa en ny tråd istället för att ta över denna tråd. Jag lovar att folk kommer svara mkt mer!

Hej, brottsoffer jouren gav svaret att vända sej till advokat , civil domstol. Men kvinnan har obegränsat med pengar .
En kvinna utan samvete , moral .
Jag har inget av detta men ett stort hjärta .
Vad kommer man med det?

Tack för svar. Hur menar du ? Är lite villrådig. Ny tråd ?.

Ja. Du har skrivit om din historia i en tråd som jag startade som handlar om mig och har min titel.
Om du skapar en ny tråd(ämne) med rätt rubrik så kommer många fler att svara.

Gör så här, @Lars1:

Gå till den här startsidan: Forum för skilsmässa - 300 000+ inlägg

Uppe till höger hittar du en länk där det står Nytt ämne. Klicka där, och skapa en tråd med din egen historia! :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Hej. Nytt ämne går inte att hitta. Jag skrev ett långt stycke i dag med detta är inte med på forumet?

Jo. Det är med på forumet, jag svarade dig där.

Men man kanske kan leva lättare med det om man vet att man själv haft en fling?

1 gillning

Har du svårt att leva med det som hänt ännu, eller är det lockelsen att faktiskt få uppleva en fling som väger mera nu än förr? :relieved:

Det blir lättare och lättare att leva med. Tänker kanske på det ”bara” ca 5 ggr/ dag nu.
Känslan av att jag har en innestående finns kvar.

1 gillning

Jag tror inte att hämnas (vilket jag känner att ha “en innestående” är) är rätt väg att gå. Det finns andra sätt att få ut sina känslor på och få den som har skadat en att förstår hur illa det gjort en.

2 gillningar

Min sambo var otrogen. Jag hade exakt samma känsla av vrede som du har. Eftersom min dåvarande verkligen ångrade sig och på gråtande knän bad om förlåtelse så tog jag beslutet att jobba med mig själv för att lösa det här.
Det här är hur jag framgångsrikt löste problemet för mig själv men det kanske inte passar alla.

  1. Problemet är inte sex. Sex är inte kärlek och alla kommer någon gång i en relation känna fysisk attraktion till någon annan - det är naturligt och oundvikligt.
  2. Att moralen sviker kan bero på yttre omständigheter. Min sambo jobbade natt, kände isolerad med små barn och saknade vänner i en ny stad. Begrunda vad som hade hänt om situationen hade varit omvänd? Hade du riskerat att vara otrogen? Kanske.
  3. Finns äkta ånger? Hur vet man? Ingen aning. Helt klart måste det kännas som att hon vill ha dig kvar. Känn efter utan att provocera eller kräva.
  4. Hur kan du bli av med den obehagliga känslan att en annan man går bakom din rygg? En svartsjuka som får dig att vilja mörda? Svårt. Svaret är oväntat och kanske chockerande för dig själv: Hitta en ny man och ha en trekant tillsammans med din fru. Bemästra situationen. Du kommer aldrig igen tänka på mannen som bedrog dig och du vet med säkerhet att hans betydelse i din frus liv är fullständigt förminskad. Fanns där någon som helst intimitet så har den bleknat i jämförelse med det förtroende du och din fru nu förnyat med varandra. Och den nye mannen? Who the fuck cares. Nästa gång är den en extra kvinna. Sex har aldrig varit bättre.
1 gillning

Det låter bra, @ikaros - men du kallar henne ”dåvarande”. Det tog ändå alltså slut till sist?

@ikaros du har verkligen öppnat upp med en tredje part. Jag förstår hur du menar.
Men visst vore det bättre med en 3:e kvinna, dessutom mer ”rättvist”. Haha

Det stämmer att det tog slut men det gick mer än 10 år innan andra helt orelaterade problem gjorde det svårt att fortsätta. Från mitt perspektiv, som offer för otroheten, så var det en framgångssaga att göra som jag beskrev. Jag tror det i allmänhet är väldigt svårt för barnfamiljer att orka med när karriär och vardagskrav tar sitt skålpund fläsk direkt från hjärtat. Det ska till lite tur också.

1 gillning

@Ttrottare Det var hur jag tänkte först, men den mänskliga biologin fungerar inte riktigt som man tror. Jag är ska tillägga att jag är en hetrosexuell man som inte dras till män på något sätt, men jag tror att män är biologiskt byggda för att tävla mot varandra, och åtrån till min kvinna blir aldrig så stor som när en annan man tar på henne. Svårt att förklara. Säkert svårt att övertyga. Jag kan bara säga att om man befinner sig i en situation där svartsjukan äter upp dig och du inte kan sluta tänka på hämnd, pröva att göra som jag skriver.

2 gillningar

Jag tror jag förstår vad du menar, men vill ändå höra lite mera. Vad var det t ex som gjorde att du inte blev svartsjuk i den situationen med tanke på allt som tidigare hänt? Du skrev att man ska bemästra situationen, men tänk om det hade varit den inbjudna mannen som bemästrat den, kändes det aldrig som att för mycket stod på spel?

Ok, bra frågor. Jag tror inte det finns några garantier och att det här är en lösning som automatiskt alltid fungerar hela tiden. Däremot så ska den ställas mot känslan att kvävas av svartsjukvrede. Med det sagt så var det inte svårt att känna ett övertag mot en helt ny främling. Tvärt om. Fast om vi nu leker med tanken att den nye tillfällige älskaren också skulle förefalla vara ett bättre alternativ än du är? Tja, då kan ju inte de första premisserna hålla - att hon ångrar sig och vill vara kvar. Är hon så ombytlig så är det ju mer hennes problem än ditt tänker jag.

Vidare är det ju inte sexet utan förräderiet mot din kärlek som är kränkande (eller det var det för mig). Genom att ta in en främling så förminskar du den tidigare relationen till att bara vara ännu en temporär relation utan betydelse och för varje ny tillfällig bekantskap så bleknar minnet av din tidigare rivalen lite till.

Skulle det å andra sida visa sig att den nye tillfällige bekantskapen kan det här med sex, så har du dessutom en chans att lära dig. Har ni fler möten så har du plötsligt en unik förmåga att uppskatta din egen prestation i jämförelse med vad andra män kan erbjuda. Även detta bygger ditt självförtroende enormt.

Den biologiska reaktionen fanns också. Den var helt oväntad. Rent konkret innebar det att jag blev oerhört mycket mer kåt i min sambo än jag varit tidigare när vi deltog i en trekant. Hon njöt också intensivt och hennes känsla höll i sig i dagar efteråt som ledde till att vi hade mer sex tillsammans bara hon och jag. Vi kom närmre varandra och kunde prata mer öppet om sex.

Slutligen, var det inte för mycket som stod på spel? Nja, allt började på botten. Hon hade redan bedragit mig och jag var krossad. Det var för att ge förhållandet någon som helst chans att fortsätta som dessa åtgärder togs.

2 gillningar