Bedragen av min fru - har tankar på hämnd otrohet

Du måste ha varit en spännande mänska att leva med. Hur tog din fru det, var det nåt hon ställde upp på för din skull, eller slutade allting med att det var dig hon hittade tillbaka till oxå helt sexuellt?

Tills det gått tio år, då alltså.

1 gillning

Hon var skeptisk i början och jag tror hon gjorde det först för vår skulle som villkor för att vi skulle vara tillsammans. När vi väl börjat så tog hon dock snabbt egna initiativ. Det fungerade väldigt bra skulle jag vilja säga och det finns ingen tvekan om att hon haft supersex - bättre än de flesta någonsin skulle kunnat drömma om.

Att det tog slut tror jag har att göra med händelserna bara de två senaste åren som präglades av stress, pandemi, otur och karriärs-drömmar. Jag tror det var en tragedi att det tog slut. Jag är ledsen att det tog slut. Det förefaller dock för mig handla mer om yttre omständigheter än om vår historia.

2 gillningar

Låter som att hon haft det jo.

Är det därför du skrev in dig här på sidan oxå? För att det tog slut? Allt jag läst av det du skrivit har mest varit bra tips på hur man får relationer att funka.

Tror du ni kan hitta tillbaka till varann igen?

(Nej förlåt. Det här är nu andra trådkapningen på @Ttrottare s linje. Men kanske han oxå är intresserad av det här sidospåret.)

Ja, jag var förtvivlad över att det tog slut och letade råd på den här sidan. Det finns inget ovanligt med min berättelse: “Du städar ju inte”, “Jag städar visst”, “Vi gör aldrig något romantiskt tillsammans”, “Du jobbar ju hela tiden”, “Ekonomin går inte ihop om jag inte jobbar”, osv. Till saken hör också att min sambo kämpat pga yttre omständigheter (vill inte utelämna för mycket om just hennes situation). Ibland förefaller det som att kärleken tar en paus nästan oavsett hur man försöker. :frowning:

Kan vi hitta tillbaka igen? Kanske. Rent statistiskt så ser det inte helt mörkt ut. Många som genomgår sådana här skilsmässor hittar tillbaka. Jag orkar bara inte tänka på det nu. Jag har precis slutat gråta…

3 gillningar

Oj oj. Vilken grej.
Jag vet inte om jag vill testa detta, är livrädd för att hon ska gilla någon annan mer än vad hon gillar att vara med mig. Du vet, 15 år tillsammans så har man ju ätit den kakan förut. På samma sätt som jag troligtvis skulle bli otroligt kåt av att ha sex med en annan kvinna. Nyhetens behag. Spelar ingen roll hur snygg, trevlig, rolig jag är.
Du skriver bra och resonerar väldigt annorlunda. En riktigt frisk fläkt! Tack för att du delade med av dig @ikaros
@christina inga problem att prata om @ikaros detta är ju helt relevant.

1 gillning

Bedragen av min man. Fick reda på allt för 18 månader sedan, vi har fortsatt ihop men det går inte en dag utan att jag tänker på otrohet för egen del. Är världens lojalaste så det här är absolut inga tankar jag är bekväm med egentligen.
Är kräsen, attraheras sällan av andra män men när det väl händer så kommer jag nog slå till. Why not?
Du är nog inte ensam om dessa tankar…

1 gillning

Ett år för mig , vi är fortsatt ihop ,en tankar dagligen på att skiljas. Hämnas. Både mot honom att den han var otrogen med. Jag är väldigt lojal så detta har varit tufft för mig. Inte förlåtit eller accepterat vad som hänt. Gråter dagligen. Ska komma till beslut i början på året

1 gillning

För mig har det gått något liknande sedan jag fick reda på det. Tänker också på det dagligen. Men det blir mindre och mindre. Däremot så tänker jag oftare och oftare på mitt ”frikort”.