Bedragen av min fru - har tankar på hämnd otrohet

Men hon har lyckats vara otrogen under Corona?

Det började före Corona.

Min kompis sa samma sak. I 17 år hade han varit gift med sin fru och undvikit att spana efter andra brudar på stan av respekt för henne. Och nu då de skilt sig och han faktiskt skulle spana - då går alla med ansiktsmask.

1 gillning

Ha ha. Det kanske är ett omen, jag ska inte göra sak av tankarna det är ju ändå svårt att hitta en riktigt snygg och rolig kvinna bakom ansiktsmaskerna…

1 gillning

Ja vem vill inte få uppmärksamhet, heta kärleksförklaringar, pirrigt sex efter ett antal år med samma gubbe. Så eftersom min man tog sig friheten att få allt detta samtidigt som jag stod för markservicen hemma ( snacka om lyxliv) så vill jag ges samma möjlighet av honom. Jag har sagt att- vi har väl ett jämlikt äktenskap där du naturligtvis unnar mig samma sak som du fått/tagit :rofl: han är sådär halvnöjd :woozy_face:men säger självklart älskling​:dancer::dancer:

3 gillningar

@Pinglan1 varför har du inte gjort det 1-1 ännu? Är det något som skaver eller inte rätt tillfälle?

Jag har inte hittat någon som jag tänder på än… jag älskar min man… men även jag är väl värd det där pirret i magen som man bara har med nån ny.
Så händer det så händer det men jag letar inte aktivt. Och om det händer att jag väljer att älska med nån ny så kommer jag inte ha dåligt samvete, då mannen min tog sig den friheten under lång. Jämlikhet och min man valde fel kvinna att lura.

4 gillningar

@Pinglan1 du har hjälpt mig att formulera mina tankar. Tack! Tackade dig i ett PM, vet inte om du såg det.

Bara du själv kan avgöra om du vill hämnas eller få upprättelse.
Men jag kan av egen erfarenhet berätta att det är inte så enkelt som hämd eller upprättelse. Kan dra några meningar om min historia kort.

Jag har bedragit mitt livs kärlek mer en 1 gång. Hon vet bara om 1 av dem och det är fullt tillräckligt det pågick i 6 månader och jag älskade 2 personer samtidigt. Men stannade med min fru när hon fick reda på det. Hon sa att hon förlät mig vi gick i terapi och har kämpat i 5 år.

För ett par månader sen kom jag på henne att vara otrogen. Det första hon sa var: Jag förlät dig du måste förlåta mig jag älskar dig.

Så hur hanterade jag det jo jag lämnade henne omedelbart och hon bröt fullständigt ihop. Vad gjorde mest ont hos mig (jo vi är ihop igen) jo hon blev kär i en annan så nu ska vi ta oss igenom en ny affär ännu mera skadade än innan.

Och det finns alltid en 3e individ som man sårar när man fuckar upp. För risken finns att man blir kär i en annan. Då måste man välja.

Jag ska dra min historia någon dag när jag hinner den är lärorik och full av smuts, otrohet, missbruk och fantastisk kärlek mellan 2 individer som älskar varandra så mycket så vi inte kan lämna varandra, helt sjukt är det.

2 gillningar

Ser fram emot att läsa din story. Jag förstår vad du menar.

Finns en annan del i det hela med dina tankar om hämd osv. Jag som gått i mycket ångest terapi för missbruk osv. Kallar detta må bra tankar de är och skall alltid vara förbjudna när man har ångest över något. För de gör ångesten värre nästa gång.

Nu vet jag inte just din situation och hur mycket du lider och tänker på själva otroheten men om du har mycket ångest över den så försök tänka på något värre och skriv vad det värsta som hon kunde gjort dig på papper. Ångesten måste lidas igenom tyvärr.

Men du skall bara stanna hos henne om det är din livs kärlek annars är det inte värt det.

2 gillningar

Jag väntar oxå på att få läsa din story. Lägger Den Dumme på minnet. :green_heart:

Hämnas är ju det man tänker på när man blivit ekonomiskt som i mitt fall. Min kvinna o jag köpte hus tillsammans . Jag renoverade och byggde nya uthus . När allt var färdigt fick ja flytta för hon hade träffat en annan man. Jag sökte bodelning men kvinnan var gift sedan många år utan min vetskap.
Då gällde inte sambolagen och jag fick gå utan en krona med skulder .
Är inte detta bedrägeri och ett ärende för polisen?

Förlåt, men att inte veta att människan man lever med är gift är väldigt konstigt i min värld. Varje kreditupplysning och andra kontroller som görs, där framgår ens civilstånd. Så jag förstår inte hur du kunde ha missat det.
Det är väldigt bedrägligt beteende från hennes sida.

1 gillning

Jag vet åtminstone en klok och intelligent kollega som råkat ut för en ”sol-o-vårande” kvinna som visade sig vara någon helt annan än den han trodde.
Efter det har jag blivit betydligt mindre snabb på att döma och tänka ”hur kan man vara så naiv”….
Det är nog inte så ovanligt, men inget man skryter om direkt, lätt att vara klok efteråt och när man står bredvid.

2 gillningar

Hej, ja man tänker nu efter varför man inte kollade upp om kvinnan var gift. Man är uppfostrad med att tro på människans, speciellt den man är förlovad med, man kollar inte sin älskades papper. Man tror på allt. Jag har blivit varnad utav många att inte tro allt men kärleken är blind.
När jag blev uppmanad att flytta efter fem år skulle ju sambolagen gälla men eftersom hon var gift gällde inte detta och jag fick gå från gård o grund utan en krona.hon slängde ut lite verktyg och satte hänglås på alla dörrar , jag fick be om hjälp o hämta alla vagnar och ge bort en del.
Ja levde i tron att vår dotter var min biologiska dotter som hon sade ända sedan hon föddes.
Faderskapstest gjordes när hon var fyra år efter två provtagningar ???
Detta hände när hon lämnade mej första gången.
När vi efter några år blev tillsammans igen sa hon att hon hade fuskat med testet??? Det går att göra enligt läkaren jag hade då. Jag fick inte berätta för flickan sa hon för då skulle hennes man som hon var skild ifrån !! Begära skadestånd ??? Har nu förstått att jag har varit dum i huvudet som svalt alla lögner. Nu undrar jag om inte detta är bedrägeri . Att arbeta i fem år och bygga nya garage och reparationer har kostat mycket pengar. Kan man verkligen inte få hjälp med detta???

Jag har aldrig haft en tanke på att kolla hennes papper eller post.
Är man förlovad och älskar någon tror man blint att allt är ok.
Nu känner jag mej som ett dumhuvud.

Du ska inte känna dig dum.
Jag tror att få personer ens tycker att det är okej att gå igenom någon annans post, och jag tror heller inte att så många har som praxis att ringa Skatteverket och kolla sina dejters civilstånd det första de gör.

Förhållanden kräver en viss nivå av tillit och förtroende. tyvärr finns det människor som utnyttjar sådant skamlöst, vilket du har fått erfara. Men det är inte ditt fel. Det är hon som har gjort fel.

2 gillningar

Tack snälla men allt gnager i mej och ger ingen ro. Har inte bara förlorat en familj , ett hem och allt jag kämpat för , har även förlorat pengar som gått upp i rök. Måste prata med polisen om inte detta är bedrägeri jag råkat ut för. Är detta verkligen Sverige?

Det kan du absolut göra, och du kan även vända dig till Brottsofferjouren eller liknande instanser som är vana att ge råd och stöd till personer i din situation. Dock måste jag vara lite tråkig och säga att chansen att få igenom en anmälan rent generellt är låg, även om jag inte tycker att det ska avskräcka någon från att anmäla. Men det kan vara klokt att inte lägga för mycket hopp eller vikt vid en anmälan, utan det viktiga för dig tror jag är stöd och hjälp att kunna rensa upp i röran och hitta vägar framåt.

Och sluta skuldbelägga dig själv. Många, många människor därute har på olika sätt blivit lurade av personer som de har älskat. Och förvånansvärt många har också förlorat allt de äger och har på grund av dessa personer. (Jag har själv en bekant vars make var spelberoende och inte bara spelade upp alla deras gemensamma tillgångar utan lyckades även skuldsätta och blottlägga henne mer eller mindre för livet.) Så du är inte ensam om den erfarenheten.
Sammanfattningsvis kan vi inte alltid lita på våra närmaste, men vi kan heller inte ta ansvar över deras ageranden. Det är helt okej att vara arg, bitter och förtvivlad. Men jag hoppas att du ändå kan ta professionell hjälp för att kunna hantera situationen, så att du inte riskerar att fastna i dessa självdestruktiva tankar.