BÄSTA - SÄMSTA denna dag

Men har de lovat att den skulle saneras så måste de väl stå för det?
Föressten…Hur gick det med bostadsbidrag och hur mycket kommer du att få?

Jag har bara gjort den preliminära kollen på försäkringskassans sida. Minst 750:- verkar det som.
Verkar krångligt att söka innan bodelning och allt är klart- äger ju ett halvt hus just nu (och lån m förstås).
Försöker trycka på att vi fixar ekonomin (bodelning, huset och skilsmässan), men det går segt. Samtidigt har vi gemensam ekonomi fortfarande så jag ska nog klara det. Men jag längtar efter självständighet nu! (Samtidigt fasar jag den)

Hoppas att de gör en ny besiktning i morrn med löfte om ommålning. Har så mycket jobbiga känslor inom mig just nu. Det är som att dra ut en tand långsamt, jag behöver komma ut huset innan jag blir knäpp på riktigt. Är så känslosam och nostalgisk att jag knappt håller ihop… :cry:

BÄSTA - Jag har lyckats låta bli att smsa exet i tre hela dagar nu! Inte ens en onödig fråga av praktisk natur :blush:
SÄMSTA - Nästa vecka måste jag lämna huset och flytta till den lilla lägenheten efter fem veckor med barnen. Kommer bli så tomt…

sorry sent svar, skulle gissa på vildsvin :slight_smile:

1 gillning

:heart:️:rose:

Sämsta var när jag råkade se X-et och den “nya” vid deras kollonilott. 1:a ggr på 8 mån.
Bästa var att karln stog med bar överkropp o det var en riktigt fet jävel…fick en smärre chock.
Kände inget… absolut inget. Haha själv börjar jag må fantastiskt bra. efter detta ännu bättre haha

12 gillningar

Bästa: att jag tagit tag i tråkiga “måsten” idag
Sämsta: att ingenting är roligt längre. Har fortfarande ångest som trycker i bröstet efter 7 månader. Idag har tankarna kretsat kring honom och jag kommer inte vidare.

5 gillningar

Bästa idag: bodelningen är äntligen klar
Sämsta idag: min dotter saknar mig💔

3 gillningar

Bästa ska resa en lång period… träna, skriva, dyka…bara vara💕
Sämsta jag lever med hemska bilder sen april när jag hittade en tjej i vår säng och när pappa dog i mina armar i juni

3 gillningar

Lilla gumman :two_hearts:

Sämsta: får inte skiten ur huvudet, hatar falskt ex, hatar lögnerna och sveket, hatar idioter som har det bra, hatar att allt gått fel, hatar att sanningen inte har något värde.

Bäst: har bestämt mig för att inte ta självmord. Det vore att låta psykisk misshandlare vinna, det ska hon inte få göra. Ska försöka. Igen o igen.

8 gillningar

BÄSTA - Jag och hunden gick en härlig långpromenad efter jobbet och hittade en vacker utsiktsplats.
SÄMSTA- Ångesten av att inte ha eget boende.

1 gillning

BÄSTA: Kul och kreativt på jobbet.

SÄMSTA: Osäkerheten om mitt X kommer att köpa ut mig från huset.

Styrkekramar till dig.

Styrkekram !!

BÄSTA: Att det är fredag och jag har vin.
SÄMSTA: Att jag var hos psykologen idag som sa en massa jobbiga sanningar jag behöver men inte vill höra.

Raderat…

2 gillningar

Bästa: Vackert väder och har varit ute mycket.

Sämsta: Ångest. Känner mig ensam och rastlös.

Sämsta: Jag lyckades välta ut en målarburk med vit färg i bagaget på den bil som mitt X ska ta över när vi har bodelat - allvarligt, hur klantig får man vara och det var VERKLIGEN inte med flit! Det tog säkert en timme att sanera hjälpligt.
Bästa: Han var väldigt förstående för mitt missöde och vi hade faktiskt ett par OK timmar när vi gick igenom allt vi ska dela upp i samband med bodelningen

4 gillningar

Bästa: Har i stort sett fått ordning i lägenheten, med en tavlor och gardiner också nu. Blir ännu mer hemtrevligt och roligt när jag hämtar barnen efter jobbet i morgon.

Sämsta 1: vet att exet umgås med sin nye idag, att de varit och badat med våra och hans barn, och att de ska sova över där till i morgon. Får mig att känna mig än mer ensam framför eurovision.

Sämsta 2: exet var hos läkaren i går, eftersom hon är rädd att hon är allvarligt sjuk. Läkaren sa att det såg oroväckande ut, och på måndag ska hon genomgå en massa prover. Och för barnens skull känns plötsligt mina ynkliga problem så otroligt futtiga. Vaknade i morse och hoppades att det skulle vara en mardröm, men det var verklighet. Vad händer om provsvaren är så dåliga som de inte får vara?