BÄSTA - SÄMSTA denna dag

Som en motpol till all sorg vi känner tänkte jag försöka lyfta något positivt som hänt just denna dag. Jag väljer att kombinera den med något negativt. För att det har också plats i livet. Tänker jag. Ljus och mörker, salt och sött… Häng gärna på!

BÄSTA - jag har varit och kollat på lägenhet till sonen, vi lägger nog bud
SÄMSTA - jag fick ännu en anafylaktisk chock i morse, betapred löste den

4 gillningar

BÄSTA - Jag hade en väldigt bra och intressant dag på jobbet. :thumbsup: och har haft lite annat fokus.
Sämsta - Jag tänkte på HONOM så fort jag vaknade, det känns som att jag bär med mig honom hela tiden,

3 gillningar

Vilken bra tråd :+1:
BÄSTA med dagen var stunden hos sonen och hans flickvän. Så mysigt.
SÄMSTA är att jag ff inte fått lgh och inte kommer nånstans.

2 gillningar

BÄSTA är att jag inte varit ledsen ¨på hela dagen egentligen.
SÄMSTA är att jag just fick veta att svärsonen fått någon identitetskapning och att någon försökt ta ett lån på 30.000 kr i hans namn.

3 gillningar

BÄSTA är att min son fyllde 15 år idag
SÄMSTA är att jag har feber o halsont så vi kunde inte gå och köpa en klocka i present som vi hade tänkt och inte heller äta ute

4 gillningar

Bästa: jag kände mig stark större delen av dagen.
Sämsta: hennes kyla. Så sjukt trött på den

4 gillningar

BÄSTA: en underbar vän har beslutat sig för att komma från annan del av landet för att tillbringa helgen med mig
SÄMSTA: min magkänsla om att x-maken visst hade annan relation visar sig tydligen stämma

3 gillningar

BÄSTA idag är att jag har klippt min hund vilket behövdes
SÄMSTA idag är att jag blev ovän med min syster

1 gillning

BÄSTA: Fått tag i en grym mäklare som jag tror kommer hjälpa mig sälja huset till ett bra pris.

SÄMSTA: Har än en gång fått bekräftelse på hur egocentrisk och känslokall mitt ex är.

1 gillning

Bästa- kul utbildning med jobbet.
Sämsta- ff inget boende i sikte.

1 gillning

Bästa - Jag har varit i väg på Soma Move.

Sämsta - Jag smsade med exet ( det var en okej konversation) men jag blir ledsen.

1 gillning

Bästa; Jag har ätit god husmanskost, fläskpannkaka, lingon och morötter😊

Sämsta; Att jag skippade träningen☹️

3 gillningar

Bästa: Åt sushi med äldsta dottern till middag idag. Förutom det faktum att jag älskar sushi (vegetarisk då jag är vegetarian) så var det mysigt att umgås och prata om stort och smått med henne.

Sämsta: Ganska tuff arbetsdag med många konflikter bland barnen (är lärare). Dessutom var flera kollegor sjuka och vikarierna få. Jag lär somna ovaggad!

1 gillning

BÄSTA - Någon hörde mitt rop på hjälp och svarade.
SÄMSTA - Det har jag glömt. Jag är så tagen av mailet jag fick.

4 gillningar

BÄSTA - jag ska på kurs, äta ute, träffa folk och sen kommer finaste vännen hit för helgsamvaro/vin/kräftsoppa/promenader.
SÄMSTA - jag är i en svacka som gör att jag tänker på honom hela tiden, loopar ordet ‘varför’ nonstop.

BÄSTA igår var ligget med mannen. Behövde verkligen det.
SÄMSTA igår var ligget med mannen. Känslomässigt kaos efteråt. Urk.

1 gillning

Bästa: jag känner en stark vilja att få komma loss ur hennes grepp om mig och börja känna mig som jag har ett nytt eget liv på gång en bit framåt vägen. Dessutom första dagen på 25 år (som jag kan minnas) när jag inte har den minsta lust att prinsessa henne längre. I’m done!

Sämsta: vet inte om jag törs lita på min känsla beskriven ovan…

5 gillningar

BÄSTA kollade sonens match.
SÄMSTA sjuk ångest över min sits idag.

1 gillning

BÄSTA - över 20 enheter kom på visningen
SÄMSTA - idag är det 3 månader sedan helvetet började

1 gillning

BÄSTA - vän, väninna och tonåring i huset denna regniga dag. Jag är så välsignad och har världens finaste vänner.
SÄMSTA -Jag tror att jag har fastnat i tankar kring hämnd. Så olikt mig och jag vill ur det.

4 gillningar