BÄSTA - SÄMSTA denna dag

Men så hemskt! Beklagar verkligen, kan inte tänka mig något värre än att förlora sitt barn :slightly_frowning_face:

2 gillningar

Eller hur… det sätter saker o ting i ett annat perspektiv. Det gäller att göra det bästa av det liv vi har och ta vara på varje dag💕

4 gillningar

Sämst: idag sålde vi vårt hus. Vår livsdröm som vi renoverat och investerat så mycket tid och energi i. Det som skulle bli vår och barnens trygga punkt, nu och många år framöver.
Bäst: vi fick jävligt bra betalt :grin:

4 gillningar

Sämst: Känns tungt idag, självförtroendet vacklar, känns som jag aldrig kommer träffa nån igen.

Bäst: Ledig från jobbet, kan iallafall inte fokusera.

Bästa: packade ur och städade bort väskan från vår sista gemensamma resa (över nyår). Den har blivit kvar i sovrummet för jag har inte velat ta i den sedan hela livet föll ihop.

Sämsta: så svårt att inte skicka meddelanden (bestämde igår att vi inte ska ha någon mer kontakt). Går och tittar på telefonen hela tiden för att se om jag fått ngt från honom. Måste hitta angreppssätt för att klara detta. Har ni några tips?

Ja det där med att gå och kolla telefonen hela tiden är skitjobbigt. Har väl inget konkret tips mer än att låta tiden gå som vanligt. Nu kollar jag inte telefonen längre då jag vet att det inte kommer komma nåt där iallafall.

Jag vet ju också att det inte kommer komma ngt. Han är så fruktansvärt bra på att fokusera. Så har vi bestämt att vi inte ska höras så kommer han inte göra det. Vet ju att detta är bäst för mig men så sjukt svårt!

Nu ska jag fortsätta städa!

Sämsta - har fått skruvade mail från x-r
Bästa - svarade iskallt på mailen - jag är fan världsbäst!

7 gillningar

@tosken77
När allt har lagt sig. O när du känner att det är du som sitter bakom ratten ,lugn i hjärtat, livet är lite lättare, när du själv kan känna positivt för nuet o framtiden. Då ska du se. Tro mig. Det finns nån som väntar på dig.
Men först måste du komma en bit. Sen kan du säkert läka vidare i ett nytt förhållande.
O samtidigt som går du in i nått nytt så gör du det med en ärlighet till dig själv.

2 gillningar

Bästa: träffade en helt fantastisk tjej igår för första gången på riktigt och idag bestämde vi att vi ska ses till helgen​:heart_eyes::see_no_evil:. Vågar inte hoppas på för mycket än.

Sämsta: Det skulle vara att exet jävlas på alla plan just nu, men jag tar det lugnt… Karma slår tillbaka.( kan vara för att hon inte har makten över mig längre, som hon börjar krångla)

5 gillningar

Härligt… tyvärr fick mitt x det också… men jag lyckades köpa loss huset… :grin:

3 gillningar

Bästa… inte ett skit…
Sämsta… exet hans lögner och skit!!

1 gillning

Bästa: Tja, hela dagen kanske. Har varit själv och inget gråt eller ledsamhet.
sämsta: Måndag i morgon. upp vid kl. 5 igen.

1 gillning

Skönt att höra!

Bästa-solat lite… ledsen men inga tårar
Sämsta-knuten i magen över exets nya samboskap.
Hur blir det? Hatar dem bägge och hoppas de kommer må riktigt riktigt dåligt

Bästa- min bror är hemma hos oss. Han gör att jag känner mig trygg.
Sämsta- sju månader har passerat men jag har fortförande ångest varje morgon och gråter nästan varje dag.

1 gillning

Bästa… för första gången på länge fått se klart ett program på tv. .
Sämst-äcklas av att tänka på att mitt ex har en ny sambo…kan bli så djävla arg och ledsen föronen att han förstört allt…

Bästa: Jag har min lägenhet! Fick nycklarna igår.

Sämsta: Den var inte snygg! Jag visste att förra hyresgästen var vräkt och det skulle saneras, men var lovad att den skulle vara tipp topp.

I stället möttes jag av flammiga väggar, stora pluggade skruvar på nästan alla väggar och massor av tavelupphängningar överallt. Han som bodde innan hade bredspacklat här och där men inte slipat eller målat om. Pricken över i:et var det fina kraniet som var lämnat som present på balkongen. :speak_no_evil::nauseated_face:
Någon jägare eller annan kunnig, tex @Johan40 som kan säga vilket djur detta varit?

Jag väljer att sova kvar i huset några nätter till och ringa värden på måndag :slightly_frowning_face: Suck…

3 gillningar

BÄSTA: Äntligen fått flytta till min lägenhet. Fått så fin hjälp av nära och kära. Så tacksam!
SÄMSTA: Vemodigt att lämna det hem jag bott i 17 år.

3 gillningar

BÄSTA : Har känt sådan harmoni på dagen idag och riktigt njutit av semesterveckan jag har haft tillsammans mina barn.

SÄMSTA : Känt mig lite ensam när grannarna hade grillfest med respektive här utanför.
Mycket vin, musik och fest.
När jag skulle lägga mig så fick jag en sådan saknad av exet som han var för länge sedan och tryggheten jag kände då.Tårarna bara rann på mig.Kommer ihåg gånger som vi var på fest och åkte hem tillsammans och myste.
Den personen är död känns det som…och det är en sorg i sig…Nu är han personlighetsförändrad i mina ögon.Tittar på högersidan i sängen om mig.
Där låg exet förr. Det var jag som fick sängen som vi köpt tillsammans… på både gott och ont.
Minnena finns ju kvar…men jag hoppas att de bleknar med tiden och inte berör mig så som de fortfarande gör idag.

2 gillningar