BÄSTA - SÄMSTA denna dag

Bästa; fått träffa båda mina utflugna barn idag tillsammans med min mam som den familj vi är.:relieved:
Sämsta; att familjen snart är splittrad då min mam igår uttalade att han vill skiljas…:broken_heart:

@Luckepucke qué!!! Vad är det för sjukt beteende?

Alla vänner och bekanta tycker att han är ett äckel och att han behandlar barnen och mig jätteilla. Jag tror han tror att jämnåriga med trollet ska tycka att han är cool eller också raggar han nytt, jag vet faktiskt inte.
Jag vet dock att han inte har en enda vän kvar

1 gillning

Herregud! Vansinnet vet inga gränser. Vad skönt att du slipper honom!

1 gillning

Bästa: Mina underbara föräldrar har varit här på en fika och hjälpt mig att rensa bort saker ur lägenheten :heart_eyes:

Sämsta: Rensat bort en massa saker som x lämnat kvar. Bla personliga tavlor och gamla kort från när hon var liten mm. Mycket personliga saker som borde varit värdefulla för henne, men hon bara sket i allt och drog. Varför?? Vad är det för jäkla sjukligt beteende. Blir inte klok på detta…

1 gillning

Ja vad säger man @Luckepucke
Att han tar kontakt med deras döttrar är ju hemskt. Hoppas att du lyckad hålla huvudet kallt och distans till honom så gott det går. Och föräldrarna borde verkligen fråga honom själv direkt. Du har ju inte med hans tokerier att göra. Känner bara att jag ville ge en kram till dig då jag vet vad du kämpar.
Kramar från framtidstro

1 gillning

Bäst-snart är mina antidepressiva tabletter ett minne bort
Sämst-ältar allt… gråter… mår skit…vill slå honom med ett basebollträ…

1 gillning

Bästa: Satt med brossan o hans fru o såg vårt lag vinna SM-guld idag.
Sämsta: Ingen att komma hem o dela glädjen med… :frowning:

Bästa: Ser många svenska kriminalserier på löpande band- det är ju jag. Kan sitta i soffan o njuta- det är ju jag. Tittar på Galenskaperna, Magnus o Brasse tills tårarna sprutar-det är ju jag.
Går runt o sjunger “det är lika bra att sluta drömma det går åt helvete ändå” o ler. Provar nya recept. Har ett annat skratt än tidigare. Just nu är jag i MIN verklighet. Här samlar jag kraft. O mitt mantra “det kommer gå åt helvete där uppe”.
Jag står stadigt nu. Beundrar mig själv trots ångest o otroligt skör redan i september, kämpat mig igenom allt trots att jag trillat många gånger ner o tänkt att jag kommer aldrig upp igen. Ok fått öka medicin men även sänkt den. Jag är en överlevare. Jag är stark. Jag har bevisat för mig själv många gånger trots en oro att jag gjorde det.
Som sagt i min verklighet har jag börjat att se “satan vilken resa jag gjort.” O jag står upp!! Jag kan se o jag kan känna det nu!! Går med huvudet högt. Det är inte över än men skrämmer mig inte längre.

Detta får ni aldrig glömma att se vad ni faktiskt rott iland när det varit som svårast. Ge er beröm, säg “fan vad jag är duktig” o framförallt “fan vad jag har en styrka inom mig”. Vi skapar oss lycka o framtid genom att gå igenom detta svåra. Det våra x gör är att skapa sig lycka för stunden inget bestånde i deras själ. Så låt dom säga o tro detta. För vi vet fan så mycket bättre!!! Vi är ju ÖVERLEVARE!

Sämsta: Vädret.

9 gillningar

Vad stark du är! Är verkligen imponerad av dig. Idag har du väl tom tur med vädret, eller? Här ska visst solen skina from nu och iallafall en vecka framåt, härligt! Kom att tänka på en text som min gammelmormor hade uppsatt på väggen: “Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet.”

1 gillning

Tack vad fint sagt!
Men tro mig när jag säger att det har inte varit lätt. Dessa olika faser man gått igenom sen hamnat på ruta noll o tror att man ska dö inombords. För smärtan är så djup. Men det som är Marie har kommit tillbaka stegvis. Vilket det är där jag vuxit o fått mer tillbaka mitt liv o styrka.
I början kunde jag inte sitta i soffan en heliten helg. Svårt att titta på film o serier. Ville bara få gå o lägga mig snabbt så dagen skulle vara över. Men hade jag inte haft min son o det ansvaret så vet jag inte var jag hade varit idag. Har också varit min räddning.
Igår satt jag inne heeeeela dagen o kollade serie. Det är nog det bästa ändå att vara singel “jag gör vad fan jag vill när jag vill”.
Jag ser inte problem längre utan lösningar. X får göra vad han vill jag bryr mig inte längre. Jag har insett vad han är eller blivit o nej tack en sån människa kan vi inte ha i våra liv nu. Nu får han stå sitt kast o ta ansvar över sitt liv. Det liv han har kvar vill säga. Han har satt sig djupt djupt i skiten. Snart ekar väl mina ord i hans huvud " ta inga beslut när du mår dåligt, du behöver väl ut o leka av dig så gör det då, men det är svårt att förlåta sig själv sen när man vaknar".
O var är jag då?? Antagligen har jag varvat jorden 10 ggr o är låååååångt färdigt i min process.

1 gillning

Bästa: vårstädat tomten
Sämsta: vårstädat tomten för sista gången i mitt älskade hus

3 gillningar

Bästa: Jag vet inte, idag känns ingenting bra mer än fysiskt då min njursten äntligen släppt.

Sämsta: Sorgen är som en våt, kall, tung filt. Minnena från vår första Valborg. Han skickar sms om lägenhet han är intresserad av. Han verkar glad och tillfreds medan jag kvävs av saknad.

1 gillning

Kram!!

2 gillningar

Så sorgligt! Kram!

2 gillningar

Det sämsta denna dag, sista natten i huset innan nya ägarna tar över.
Det bästa denna dag, jag får sova nära och i samma säng som min xman. (Som jag fortfarande älskar mer än nån annan )

Bästa: överraskade barnen med att äta lunch ute. Sedan tog vi en repa på stan. De höll för ovanligheten skull sams hela tiden. Har lyssnat på mig själv och vilat jättemycket. Har varit en duracellkanin sen i julas, gått ner 14 kg och känner att hjärnan är överbearbetad av allt ältande.
Jag har också efter många fina, intressanta och djupare samtal med vänner insett att x och jag inte pratat vettigt med varandra på flera år. Han var helt enkelt ointresserad av att prata med mig.
Sämsta: egentligen ingenting. Ska till stugan imorgon och bävar lite inför att berätta för grannar varför x inte är med. Barnen tycker också det är jobbigt. Men det ska nog gå bra.

3 gillningar

Sol i sinne-brun inne, tror jag Rudolf sa… (I från filmen Sunes sommar)

Sämsta : kommit på att jag måste sälja huset tyvärr!
Bästa : Finns en jag träffar som visar genuint intresse!

3 gillningar

Bästa: Ut på gården och grilla korv. Som det blåser så kanske jag kommer hem utan ögonbryn o hår. :joy:

Sämsta: Gör ont i mitt hjärta att sonen inte har sin pappa längre på ett rätt sätt.

2 gillningar