Är gravid

Det finns människor som bara kan ge kärlek och uppmärksamhet när det gynnar dem själva. Jag tror att de flesta av oss har råkat ut för dem ibland här i livet, och det gör alltid fruktansvärt ont. Och det kan vara svårt att genomskåda i tid.

Jag är rädd för att han tillhör den typen som inte kan förstå någon annan än sig själv. Det finns nog inget du kan göra för att ändra den saken.
Jag vet inte om du har någon att prata med? Antingen någon professionell som kan hjälpa dig att få ordning på tankarna, eller någon i din närhet som kan vara ett stöd? För så länge som du vänder dig till honom för stöd, så länge riskerar du bara att må ännu sämre var gång han sviker.

2 gillningar

Jag är en sådan där bedragen hustru, som hatade älskarinnan i början. Tiden har gått och jag kan se klarare på mannens beteende mot mig - och mot henne. Numera tycker jag synd om den andra kvinnan. Hon blev lika lurad som jag, även hon blev bedragen och hon är fortfarande i klorna på honom. Hon tror på honom när han berättar om sin hemska exfru, sina otacksamma barn och alla krav vi ställer på honom. Jag skulle vilja få henne att förstå vilken sorts man hon råkat ut för, men det går inte. Hon skulle inte tro ett ord av vad jag sade.

Det jag vill ha sagt är i alla fall att jag inte dömer dig. Du får gärna skriva till mig via inboxen om du inte vill skriva öppet i tråden.

8 gillningar

Är du ensam eller har du någon vän/vänner/familj du kan vara med extra mycket just nu? Tänker att du är mitt uppe i det mest smärtsamma just nu och borde kanske inte vara ensam. När jag var mitt uppe i mitt så var jag helt desperat efter att omge mig med de närmaste. Tankarna som spinner runt gör en galen.

2 gillningar

Jag är hos min mamma nu. Galen var ordet… vilken soppa. Försöker förmå mig att blocka överallt men kommer inte dit. Han har min hemnyckel med och massa saker hos mig.
Pratat ihjäl mina vänner redan och alla säger samma sak - bara försvinn och visa inte att du är ledsen och förstörd.
Vet att han inte berättat hela sanningen för henne heller, allt för att komma så lindrigt undan som möjligt. Sagt att vi träffats sporadiskt under en tid. Han har till och med tatuerat in min första bokstav på armen :exploding_head::exploding_head:

6 gillningar

Pratar med vänner, mamma … men det finns inte så mycket mer att säga i det här läget.
Vill bara ha tillbaka min hemnyckel och få rensa bort hans saker.
För två veckor sen kom han till mig med en stor ny tv som han monterade - den ska bort. Allt ska bort.

3 gillningar

Hota honom med att berätta allt för frun om han inte kommer och hämtar bums!

Gamla jag hade gjort det utan att blinka. Men tror att det är bättre att bara försvinna. Byta lås och gå vidare typ. Känns som att han vinner om jag börjar hota och göra ännu mer kaos. Vill hans fru veta hela sanningen får hon mer än gärna ta kontakt :slight_smile: kommer svara på alla frågor.

3 gillningar

Om du klarar det så hade det nog varit det bästa. Han låter väldigt destruktiv, väldigt push and pull. Du ska inte behöva böna och be för att bli älskad och uppskattad på ett ärligt och genuint sätt.

Och detta låter kanske cringe, men du har så mycket framför dig, så mycket mer att uppleva. Så mycket mer kärlek att ge och få. Du förtjänar att ha det bra.

Klokt tänkt av dig, värna dig själv först och främst :muscle: :v:

Jag har missat hela inledningen i tråden… så om du ursäktar så vill jag fråga vad du planerar att göra med den graviditet som rubriken ger indikation på?

Nu saknar jag bakgrunden, hur ni träffades, vad han sa, vad hans fru vet, om han ligger i skilsmässa, hur han är som person.

Det han sysslar med är egenmäktigt förfarande och hemfridsbrott. Tar han inte bort tv:n, lämnar tillnaks nyckeln och lämnar dig i fred, bussa polisen på honom.

2 gillningar

Vi träffades via nätet, en typ av dejtapp.
Träffats 3-4 ggr i veckan i två år, planerat framtiden, delat allt - stort som smått. Så mycket löften. Enligt honom har skilsmässa varit på gång under en lång period men ingen av dem har fått tummen ur - ännu mer lögner.

Jag vet inte vad han har sagt till henne mer än att vi träffats ”då och då, inget seriöst” för att göra skadan mindre. Dom ligger i skilsmässa nu enligt honom och har sen dess då ignorerat mig totalt förutom i tisdags när han kom till mig och lovade att allt ska bli bra, han vill va med mig osv. Men har ju fattat nu att han endast vill lugna ner saker så jag inte kontaktar frun med min version…
Kommer inte behålla något barn med honom, vill under inga omständigheter ha några band till honom. Allt känns galet nattsvart.

8 gillningar

Tja.
Det beror på.
Om papperna är inskickade, parterna bor på vart sitt håll och är under betänketid tycker jag nog det är ok gå ut på dejtingsajter.

Det kan under vissa exeptionella omständigheter vara ok att gå ut på dejtingsajter om paret ligger i skilsmässa.

Dock är det inte ok enligt min mening att göra det innan man ens skrivit på och skickat in papperna, inte heller att ljuga om sitt civilstånd och sin relationssituation.

Jag förstår det är jobbigt för dig. Hade det varit mindre jobbigt om det här hade kommit fram senare?

1 gillning

Han blev väll så illa tvungen att skriva på nu eftersom någon skvallrat om vår relation… hans fru har inte haft någon aning om oss. Han har ljugit för båda på olika vis …

2 gillningar

Åhå.
Så hans iskyla kan ha varit ett sätt att försöka hålla ihop äktenskapet. Nu när det inte går passar det honom att gå till dig.

Sparka ut och lås ute lögnhalsen.

1 gillning

Låter spontant som det fullständigt rimliga och kloka beslutet, även om det enbart är du som har rätt att bestämma vad du vill i den frågan och vilket av alternativen du än bestämmer dig för kan bli bra…

Men det är ju ofrånkomligt att det här verkligen känns som de sämsta tänkbara förutsättningarna för att skaffa barn på. Men som sagt, ditt val och du är tack och lov fortfarande ung.

Men jag kan ärligt säga att hade du varit tio-femton år äldre och verkligen, verkligen längtade och önskade eget barn… då skulle jag personligen ha sett helt annorlunda på saken :hugs:

5 gillningar

Nog kan du väl hålla barnet. Finns många som ensamma klarat det.
Förstår dig absolut, men ett barn… det är guld värt.

1 gillning

Frågan är som sagt hur mycket du vill ha att göra med honom angående vårdnad och underhåll och hur det känna att via barnet bli påmind om den lögnaktiga, hala jäkeln.

2 gillningar

@mamma_mu
Jag tycker inte att det där är okej. Att försöka påverka någon i den här situationen är allt annat än snällt. Alldeles för många barn har redan värdelösa fäder, och alldeles för många kvinnor ångrar redan sina barn efter att ha känt påtryckningar att behålla något hon inte vill.

@Orkarintemer10
Jag är övertygad om att du vet vad som är bäst i din situation. Låt ingen annan säga något annat.
Du är klok i ditt sätt att resonera

5 gillningar

Kanske… visst. Men många ångrar sig också efter abort. Absolut, varje kvinnas rätt. Alla gör som det känns rätt.

1 gillning

Påverkar knappast någon. Jag bara sade min åsikt, eller inte ens det. Hon är säkert kapabel att göra sina egna beslut.