Är gravid

Jag tycker inte att man ska lägga sig i andras graviditeter alls, om de inte uttryckligen ber om ens åsikt. Det kan bli fruktansvärt fel!

Och med tanke på hur ts i detta fall redan mår, och de påhopp hon redan har fått utstå får man kanske ha lite fingertoppskänsla också.

Jag tror att alldeles för många som kommenterat här inne mest har projicerat sina egna känslor på denna kvinna. Hellre än förstå och respektera hennes situation

5 gillningar

Visst. Helt rätt. Men här på forumet får man ju säga sin åsikt.
Jag gillar definitivt inte alla kommentarer jag får på mina inlägg men alla hjälper mig på nåt sätt. .De ger mig olika perspektiv på situationen. Jag väljer ju sedan vad jag tar till mig.

5 gillningar

Håller med. Skulle inte få för mig att fråga eller säga något om graviditeten. TS har inte efterfrågat något av det. Och ingen har med det att göra. Absolut inget med det att göra.

Men visst, det är ett fritt forum och idag är alla vana vid att uttrycka vad de än vill i tid och otid.

1 gillning

Nå förlåt om min åsikt gjort nån illa. Det var inte meningen.
Tråden heter gravid så tänkte att man kanske kan svara på det.

5 gillningar

Tuff situation du verkar befinna dig i @Orkarintemer10. Jag får inte riktigt klarhet i helheten men vill bara råda dig att verkligen följa ditt hjärta och vara sann mot dig själv i detta. Oftast VET vi innerst inne vad som är rätt, om vi bara vågar lyssna. Rätt för oss, alltså.

2 gillningar

Isf gjorde ju jag samma misstag som faktiskt var den som ställde frågan direkt till TS, då den “detaljen” inte är så liten i sammanhanget enligt mig. För jag hann aldrig läsa den initiala texten och visste inte om något redan var sagt där.

Dessutom så svarade jag henne och det var kanske än värre fel… så isf sitter vi i samma båt för vad det nu kan vara värt :ring_buoy: :wink:

3 gillningar

Jag tänkte att låta bli i den här tråden men men…….

Jag var lika nyfiken som Noomi. Tråden heter “är gravid”. Varför är det så tabu att prata om abort/graviditet. Jag har två vänner som ångrar att de gjorde abort när de var yngre. En av dem är 40+ och har fortfarande inget barn. Jag ser ingen skada i en sådan diskussion eftersom det är mycket viktigt att känna till för- och nackdelar med att både göra abort och välja att behålla barnet. Vi kan dela med oss av våra åsikter och ge råd men som alla andra beslut är det alltid TS som fattar det. Ingen vet med 100% garanti vad är bäst.

Jag vill påminna er om att det är ett SKILSMÄSSOFORUM, ja Skilsmässa. Mycket mer än hälften av forumets medlemmar har blivit bedragen och får sina liv förstörda av en otrogen partner. Så frågan är, mer än att skriva av dig, vad förväntade du dig egentligen av detta forum? Du som är en bedragare eller den person som fattade ett medvetet beslut att starta ett förhållande med en upptagen person?
De är retoriska frågor förresten, jag är faktiskt riktigt trött på alla diskussioner om vem som har fel när det gäller otrohet. Alla gör misstag, men vi måste ta ansvar för våra handlingar, annars lär man sig ingenting.

2 gillningar

Jag tänker såhär gällande abort/behålla.

I slutändan är det, som du själv säger - 100% upp till TS. Ingen annan, verkligen ingen annan har med hennes val att göra.

Så vad spelar det för roll att du har två väninnor som ångrar att de gjorde abort? Eller vad spelar det för roll att jag gjorde abort för x antal år sen och inte ångrar mig ett dugg? (jag känner fortfarande lättnad)

Eller att en annan kvinna tycker att skaffa barn är hela meningen med livet? Eller att någon annan kvinna ångrar att hon skaffade barn? Osv osv osv.

Genomgående genom tråden nämnde TS inget om graviditeten. Hon frågade inte om råd eller nämnde något annat alls angående graviditeten.

Nu svarade hon att hon ska avbryta graviditeten.

Varför var det nödvändigt för en del att veta det? Jag undrar uppriktigt. Var det för att kunna uttrycka sin egen åsikt i frågan? För att kunna ge ett icke efterfrågat “råd”? Eller vad var poängen?

När dessutom, som du själv säger - tonen mot TS var/är inte så ‘god’ eftersom många här blivit bedragna av sina sviniga män och kvinnor.

Skulle TS verkligen ta “råd” från fientligt inställda människor angående en så känslig sak som abort/behålla?

Det hade varit helt ok om detta var en allmän diskussion om abort, men det är det inte. Så liiite taktkänsla kan man väl uppvisa?

6 gillningar

Fattar , men tråden heter- är gravid. Visst, vi stöttar, absolut. Men en åsikt får man väl ha. Eller en snäll fråga att vad har du tänkt göra?
Den som skriver här vill väl ha olika synpunkter.
Eller så vill iallafall jag.
Bolla med människor i samma båt.
Och som jag, endel synpunkter tar jag till mig och andra låter jag bli.
Hon gör sitt beslut själv men rubriken visar att hon kanske vill ha olika tankar om saken… så tänker jag.
Ingen, absolut ingen vill någon illa här!

2 gillningar

Tråden hade från början ett mycket längre namn som tog upp flera aspekter kring hennes situation. Sedan kortades den ned.

Men ingenstans har hon bett om råd kring den delen av sin belägenhet. Jag förstår att ingen av er menar något illa. Men från utsidan är det inte svårt att se hur otroligt fel det kan bli, och att det bara riskerar att lägga ytterligare sten på börda

Låt den delen vila fram tills att hon uttryckligen ber om era åsikter kring det. Inte för vår skull, utan för henne skull.

3 gillningar

@onedaymore , jag tycker mig inte ha torgfört några synpunkter eller råd på hur hon varken ska eller bör göra, jag bekräftade hennes åsikt/beslut i det svar hon själv gav… var det kanske oxå ett alldeles uppåt väggarna galet och omdömeslöst sätt att skriva enligt din uppfattning?

1 gillning

Absolut! Fine, för mig. Som tre barns mamma så kanske jag inte är så bra att uttala mig om abort eller ej.
Allas ensak , absolut.
Tror det gick djupare för mig. Dottern gjorde abort som 17 åring , jag ville det inte och nu kommer hon aldrig att få egna barn eftersom hennes nuvarande har steriiaserat sig.
Såå, mina känslor tog över…förlåt TS

2 gillningar

Skulle jag vara klok skulle jag inte lägga mig i.

Vi har inte trådstarten så vad hon skrev och om hon frågade något är jag icke underkunnig om.

Dock skrev hon längre ner att hon tänkte göra abort för hon ville inte ha något med fadern att göra.

Av all välmening uttryckte Noomi till största delen att det var rimligt, klokt förståligt och att det var ts eget val.

På slutet, de sista skälvande minimala raderna lade hon dock till att om ts var äldre, det troligen skulle vara hennes sista chans och verkligen, verkligen, verkligen ville skaffa barn skulle rådet vara ett annat.

Summan av kardemunnan som jag uppfattar det är att Noomi stöttar ts i det beslut ts kommit fram till utifrån förevarande förutsättningarna. Men jag kan tolkat fel.

3 gillningar

Nu ger vi varandra en bamsekram och sjunger “we shall overcome” och “Kumbaya”

8 gillningar

Det kan du fetglömma :rofl: :rofl:

Det här handlar nog till stor del om finkänslighet. Den kan vara mer eller mindre utvecklad.

Med det sagt,

Oh deep in my heart, I do believe. That we shall overcome someday…

1 gillning

Absolut inte!

Tvärtom så tillhör du de läsare som har haft förmågan att uppfatta och tolka absolut helt rätt.

.
[EDIT] Stort tack för det, @Rulle :pray:

5 gillningar

Nu när TS är bortschasad från forumet så spelar det kanske inte så stor roll men jag har kvardröjande tankar kring detta.

Jag hade gärna hört och tagit del av TS historia. Den var annorlunda jämfört med många andras historier här. Jag läser ofta om kvinnor här som när barnen kommit helt självmant tar på sig alldeles för mycket och som efter många år lämnar eller blir lämnade. Är historier som liknar ens egen det enda man vill läsa om och accepterar?

@Rulle blev/blir du lika hårt åtgången som kvinnan i TS för att du, som man säger på engelska, är/var en homewrecker? Eller uppvisade du rätt mängd ånger och dåligt samvete? Jag undrar uppriktigt, vad är det som gör att vissa blir dömda hårdare än andra?

3 gillningar

Ack ja.
Det var vad jag hade räknat med.
Att bli påhoppad.

Det blev jag inte.
Tvärtom!

Nu skrev jag långt, jag skrev utlämnande, jag sammanfattade några milstolpar som ledde mig dit jag var då. Och jag mötte förståelse och sympati.

Som du tycker jag det är synd jag inte hann se det första inlägget.
Jag vet inte hur mycket som framgick där. Via Onedaymore har jag fått en översiktlig sammanfattning men inte vad som stod i ts första inlägg, om och i så fall vilka funderingar som fanns och hur de var formulerade. Hade gärna läst hela historien men jag förstår om ts inte vill utlämna sig mer här i sin egen tråd.

2 gillningar

Din rätt till att ha åsikter gentemot TS om huruvida TS ska göra abort eller inte sträcker sig ungefär lika långt som min rätt till att ha åsikter gentemot dig om vilka underkläder du ska ha på dig eller vem du ska gå till sängs med. Dvs, ingen rätt alls.

Sen kan man alltid ha egna preferenser och tycka saker för sig själv.

2 gillningar

Men det är ju ett diskussionsforum. Vad ska vi syssla med här menar du, om inte att uttrycka våra åsikter?

3 gillningar