Är gravid

Skriv här … ta bort mitt inlägg. Får bara påhopp

Men kära du @Orkarintemer10
.
Ska vara otrevlig direkt, detta har du " lagat till alldeles själv ", många här inne blir nog lite förbannade över att du ställt upp på en gift man.
I två år plus graviditet, ja du ! Va ska man säga, trodde du på tomten kanske,
Klart att det smärtar i kroppen å skallen på dig, men ändå

Hhhhhhh

Jag är rädd för det :fearful:

Den här historien är tyvärr äldre än gatan, även om alla (alla!) som själva är inne i den tror att just deras situation är annorlunda och att just den man som de träffar är annorlunda.

Jag vet inte hur du har tänkt med barnet, men jag tror inte att du kan räkna med hans stöd eller närvaro.

Och jag tycker inte att du ska fundera på hur du ska agera runt honom något mer. Av den simpla anledningen att du inte borde ha kontakt med honom något mer. Inget gott kan komma ur det, är jag rädd. Det vågar jag nästan lova.

2 gillningar

Okej …

Det du säkert vet om den här mannen är att han är otrogen mot sin fru. Du vet också att han ljuger ofta och regelbundet. I din värld har du kanske lite vagt tänkt att det bara är sin fru han ljuger för men aldrig för dig. Men en lögnare är en lögnare och då kan du räkna med att han ljuger för fler än sin fru och sina barn. Har ni varit tillsammans i 2 år, så har han under den tiden även ljugit för sina svärföräldrar och resten av sin frus släktingar, för sina egna släktingar och för vänner. Det blir många personer han ljugit för och det är nog dags att du inser att han även ljugit för dig.

Han har säkert varit förälskad i dig, eftersom du gett honom precis det han velat ha. Nu däremot är du till besvär för honom bara genom att du finns, och han kanske t o m tycker att skilsmässan är ditt fel.

När han står där utan fru, då kan det hända att han vill ha tillbaka dig. Mat, husrum och sex behöver han ju. Då måste du bestämma dig för om det är värt det. Vill du verkligen satsa på en som regelbundet ljuger och bedrar?

3 gillningar

Synd jag inte hann läsa ditt inlägg.

Utifrån vad jag förstår av andras inlägg har du inlett en relation med en gift man, blivit gravid och nu har han dumpat dig och vill inte ha något med dig att göra fast han ligger i skilsmässa om han nu inte redan har hunnit skiljas.

Vi är några som gjort det. Jag har själv som gift man aktivt valt att inleda sexuella relationer med kvinnor. De har vetat om jag har varit gift och en av dem varit gift och båda vänner till mig och mitt ex, en efter min skilsmässa där jag vetat om att hon är gift. Så du är inte ensam.

Av de kryptiska kommentarer som återstår får jag bilden av att du inte visste om att han var gift eller i varje fall att de var på väg i sär. Skolboksexempel. Jag blev också lurad av mitt näst senaste fling strax efter min skilsmässa… Jag trodde verkligen det skulle bli vi. Ingen såg henne, förstod henne, brydde sig om henne så mycket som jag. Det var så dåligt i äktenskapet och hon var på väg att separera.

Det visade sig att jag var hennes andra vänster, hon droppade mig för ett par år sedan när jag låg på och ville att hon skulle göra slag i saken och så inledde hon en lättsam förbindelse med en tredje som var i ett förhållande och hade småbarn hemma.

Nu vet jag som sagt inte hela historien men känner du att du vill skriva här så gör det eller om du vill kan du skicka pm privat till mig. Jag har en känsla av att du har blivit förd bakom ljuset. Synd att jag inte kan läsa ditt ursprungliga inlägg. Möjligt jag skulle ´kunna ge mer input som man, som den som väljer att bedra sin hustru, dumpa och bli dumpad av sitt prassel. Been there, done that.

4 gillningar

Jag hann inte heller läsa ditt inlägg men tycker inte att det är påhopp du fått. Det är inte ett påhopp anser jag att de som svarat dig påpekar att du varit tillsammans med någon som ljugit. Att just du skulle få en annan behandling vill man ju själv gärna tro, men så är sällan fallet. Ledsen för din skull att du trott något annat. Att påbörja en relation på det sättet säger ofta mycket om personen, så även om mannen i ditt fall verkar det som även om det säkerligen finns undantag (som alltid).

Att du inte visste att han var gift kan jag köpa, till en början, men när du väl fick reda på det så har du valt att tro att det ni hade var ”speciellt” och att han inte hade det bra med frugan. Har vi hört den förut? Det har i alla fall jag.

Även om jag bortser från dina moraliska betänkligheter och att han var gift så låter det konstigt att du varit så tålmodig och väntat i två år på att han ska ta aktion och ändra sin situation och satsa på er. Han har givetvis haft det bra och kunnat ”äta kakan och ha den kvar” genom att köra parallellt.

Hoppas du hittar en bra lösning på din situation.

2 gillningar

Det är snarare så att vi som sitter på andra sidan hellre lägger skulden på älskarinnan/älskaren än att faktiskt lägga skulden på den som går utanför äktenskapet. Det blir liksom lättare så om man vill fortsätta livet tillsammans med sin partner.
Även att jag skulle ha mycket svårt att träffa någon av de män som min fru bedragit mig med så kan jag inte på något sätt skylla affärerna på någon annan än min fru. Sen kan man alltid diskutera det moraliska i att vara älskarinna/älskare till en gift person men ansvaret och skulden faller alltid på den som väljer att gå utanför förhållandet/äktenskapet.

I mina ögon så är iaf TS lika mycket offer i detta som mannens fru. Båda har råkat ut för ett svin till karl.

16 gillningar

Exakt!

1 gillning

Detta måste väl ändå vara ursprungs definitionen av ‘ärkesvin’.

I två år har han bedragit sin fru/familj, i två år har han låtit en annan kvinna hoppas.

Krävs en speciell typ av manipulativ personlighetstyp för det. Sjuk krake.

7 gillningar

Sen är det faktiskt så att om någon upplever sig “påhoppad” så är det det som gäller.

Man kan inte tala om för någon annan vad den känner eller borde känna.

Bara som en liten parentes.

4 gillningar

Nja nej såvida inte frun också fick vara med och tycka till under dessa två år och fick samma insyn i deras förhållande som älskarinnan i deras.
De som väljer att ha ett förhållande med en upptagen person gör dagligen ett aktivt val som skadar en annan person. Det kanske skadar en själv också men likväl så har den personen ett val utifrån alla förutsättningar.

Jag anser att man är själv ansvarig i sitt beteende och hur man behandlar andra människor. Otrohet skadar människor och väljer man aktivt att bidra till det så har man skuld och ansvar för sin del.

4 gillningar

Jag skulle säga att bedragaren har 90% av skulden och älskarinnan/älskaren 10%, förutsatt att de har hela bilden.

Bara för att en gift/upptagen person hittar någon att vara otrogen med så behöver hen inte fullfölja.

Är man gift/upptagen är man liksom off the market, om man nu inte har ett öppet förhållande osv.

5 gillningar

Hej alla
Jag tror att TS raderade sitt inlägg då jag inte var särskild snäll med mina ord.
.
Tycker att när man kommit månader in i ett förhållande så bör man upptäcka saker.
Sen om den otrogna sagt att hans äktenskap är över eller att dom har öppet förhållande så borde TS kollat upp detta spontant, sedan när skiten når fläkten så är SKITSTÖVELEN osynlig och iskall - så var det med den kärleken osv …

2 gillningar

Fast såna saker är rätt svåra att kolla upp. Svinet har dessutom haft två år på sig att hjärntvätta och bearbeta TS. Och den mannen verkar väldigt skillad på att manipulera och hålla ordning på lögnerna och dubbellivet.

1 gillning

Man kan kolla upp vem som bor på en adress enkelt - vuxna alltså.
Om ett par e skilda så är chanserna jäkligt små att dom bor ihop.

2 gillningar

Ah ja, du menade så. Jag trodde du menade att gräva mer i hur mannen egentligen kände för sin fru och hur mannen och frun hade det sinsemellan.

För där har ju TS mest haft mannens ord att gå efter.

1 gillning

Möjligt att det går att kolla upp både det ena och det andra… Och visst, ska man vara ordentlig borde man köra check på alla möjliga myndigheter och misstankeregister och Fan och hans moster.
Men jag skulle aldrig skuldbelägga någon för att inte ha snokat tillräckligt ordentligt, utan jag lägger huvudansvaret hos den som ljuger och bedrar. Den känsla jag får när jag läste historien var också att den här mannen troligen satt detta i system. Han kan ha haft både en och två älskarinnor innan denna kvinna, och inte heller omöjligt att det kan ha skett parallellt.

Nej, det är kanske inte moraliskt sett det bästa valet att involvera sig med en upptagen person. Men ofta blir även “den andra” kvinnan (eller mannen) utsatt för lögner och bedrägerier, och många av dem lever i föreställningen att den person de träffat ligger i separation. Det är väl också mer vanligt än ovanligt att personen utmålar sig som ett offer i ett dåligt äktenskap, vilket också hjälper till att rättfärdiga det hela.

Med andra ord, nidbilden av den förföriska manslukerskan som frestar oskyldiga, gifta män är sällan eller aldrig sann. Jag får dessutom intrycket av att TS i detta fall är relativt ung, vilket ökar risken att bli intet annat än utnyttjad.

9 gillningar

Förstår inte varför man alltid ska dra det till ytterligheter. Men det finns gott om kvinnor som bara dejtar gifta män, som fördrar det. De som inte är ute efter ett fast förhållande med vardag utan bara de bra bitarna. Då passar en gift man perfekt, och villiga gifta män finns det även det gott om.
Vanligast är nog de som vet om att andra parten är upptagen (man kanske har en egen parter också) men anser att vad de gör mot sin respektive är inte deras ansvar.

Sen verkar de flesta bara anse att man är otrogen om förhållandet är dåligt…
Jag har inte läst trådstarten så vet inte något om bakgrunden.

1 gillning