Akut hjälp

Håller med om att jag måste “tuffa till mig” en del. Känner att de föregående tre veckorna varit katastrof på alla sätt. Fly föräldraansvar under min värsta krisperiod någonsin. Det och hennes alla hemligheter har sårat mig på djupet.
Men, jag tror ärligt hon kommer sköta sin halvtidsvårdnad bra, när allt är klart med nya boendet. Skulle bli väldigt förvånad annars. Hon börjar flytta lite smått i morgon.
Sen har hon från och med nu, lite mer än ett år av studier och sämre inkomst framför sig. Det blir nog tufft.

3 gillningar

Detta med att “tuffa till sig” handlar heller inte om att höja rösten. Det finns en förhandlingsteknisk devis som lyder hård och fast i sak, men mjuk i relation. Tänk på orden. Bär dem med dig. Inte enkelt, ändå genomförbart. Skriv ner de punkter där du absolut vill se en förändring på kort sikt, för att ditt liv också ska fungera. Det är inte bara hennes verklighet som ska fungera.

Det är nästan som en affärsförhandling. Hon skapar sitt liv, du skapar ditt. Det “kontrakt” ni hade, gäller inte längre. Nu är det ett nytt som ska förhandlas fram. Tänk som om du ska göra en stor affär, varför inte en bilaffär på några hundratusen kronor. Då vill du ju kontrollera en massa saker så du inte åker på pumpen och köper en bil som ger dig problem över tid. Jag vet att det låter så kallt men jag vet att det fungerar.

2 gillningar

Känner precis som du skriver. Vad hände liksom, vi hade det ju bra!

1 gillning

Flytt inledd, ångest upptrappad. Smet från jobbet några timmar och lade mig i badkaret och lyssnade på marathonpodden.
Jag lär mig aldrig. Tycker jag förtjänar öppenhet och ärlighet. Mailade henne nyss och skrev att jag tycker allt hon sagt ogiltigförklaras om det finns en tredje part inblandad.
Ska sluta upp med sånt beteende. Så förbannat svårt att inse, acceptera och gå vidare. Har börjat drömma fina drömmar om henne varje natt. Vaknar med en sten i bröstet. Behöver hjälp att se någon ljusning. Blir galen utan närhet. Hemmet känns så färglöst.

Att du beter dig så är en del i processen för att på sikt förstå att du inte bör göra så… Tror inte man kommer undan den smärtsamma läroprocess man behöver gå igenom. Det är genom den processen man till slut får tillräckligt med insikter för att vilja avstå kontakt. :heart:

2 gillningar

Ja du Kattis, vi har en väldigt liknande situation som du nämnt tidigare. Jag trodde och uppfattade verkligen att vi hade en stabil relation. Jag är också väldigt receptiv så nu när jag tänker tillbaka och rannsakar allt så var tecknen extremt subtila, tecken som jag uppfattade som normala relationstjafs, och inte ens de var så vanligt förekommande. Inga problem i samlivet, barnen var trygga och lyckliga, vi gjorde massa roliga (tyckte jag) saker, hade framtidsplaner osv osv, de runt omkring oss, både närstående förstår inte heller så bördan blir än tyngre när jag tvingas inse att hans kärlek dog, utan att jag märkte det. Känns bara så oerhört sorgligt och fortfarande vill jag inte riktigt acceptera faktumet jag står inför; att det bara finns en väg framåt. Men vägen dit känns så jävla lång och stegen dit så många.

3 gillningar

@ulansnosan Dina ord hade lika gärna kunnat vara mina. :heart:

3 gillningar

Har nära till känslorna nu. Total skitdag. Glömde mina nya Salming-löparskor på gymmet (i ett industriområde) igår kväll. Idag var dom borta.
Kom hem och bar en massa väskor och påsar. Tappade en påse på stentrappen till huset. Självklart var det den som bland annat innehåll en flaska matolja. Fick skölja och torka en massa saker.
Går upp och det ser ut som ett inbrott. Tavlor, micro, brödrost, radio mm är borta, stökigt överallt. Flytten har trappats upp. Riktar all ilska mot min blivande exfru. Vill ringa henne och dra hela registret, egoist, respektlös, omogen, ansvarsflykting. Låter bli och sansar mig.
Kom att tänka på black friday, kollade på Salmings hemsida. Tre produkter = 50% rea. Betedde mig ansvarslöst, beställde nya av skorna jag blev av med, plus ett par terräng-skor och en löparjacka. Halv priset. För stunden känns det bra att affekt-shoppa. Inte likt mig bara. Brukar vara sparsam och dra mig för alla planerade köp.

Nu ska jag och barnen fixa mat. Äldsta grabben ska iväg på sitt första skol-disco ikväll. Tanken på det tar udden av min instängda ilska. Känns stort, han känns stor, jag känner mig glad.

5 gillningar

Ja första gången grabben gick på disco var stort :slight_smile:
Sitter nu med sonen hemma, tillsammans med 4 av hand skolkompisar. Dom lirar dator och jag skall precis börja med maten.

En glädje och tomhet på samma gång.
Ta hand om dig och barnen :slight_smile:

2 gillningar

Styrkekramar till dig. Men är du inte sparsam om du handlar när det är 50 % rabatt😉. Handlade också lite grann idag fast inga nyttiga löparskor😉. Köpte två par byxor då jag gått ner lite i vikt pga omständigheterna. Mina barn har varit på disco idag. Första gången jag inte hämtade och lämnade dem.

1 gillning

Jo, men nu blev det ändå 2000kr med halva priset…

Om du mår bra av att röra dig så är det välinvesterade pengar. Har testat Salmingskor men tycker att det är lite sämre stötdämpning i dem. Tränar du utomhus när det är halt? och har du dubbade skor då?

Jag föll pladask för mina Salming speed. Som sagt lite dämpning, men fantastiska skor. Träningsvärk i vaderna i början bara. Har kört grusväg och elljusspår med dom. Bästa skorna jag haft. På asfalt är det Hoka one one som gäller.
Har tänkt att Salming trail ska funka i vinter. Åtminstone på stigar/skogsslingor. Har inga med dubbar.

1 gillning

Härligt. Jag längtar tills jag kommer ut i löpspåren igen. Har prioriterat mitt ex och våra barn under många år. Nu ska jag hitta tillbaka till mig själv. Behöver gå ner lite till i vikt och styrketränar och balansträning så ska jag ut igen. Håller mig till elljusspår då jag får ont i benhinnorna av asfalt.

Vad små motgångar känns stora nu. Tror inte längre jag glömde mina löparskor på gymmet. Va förbi där en snabbis på förmiddagen, innan jag ska iväg på en svensexa. Tränade 30 min. När jag ska åka upptäcker jag att min anorak är borta (rätt dyr, från Our legacy). Har mina misstankar om vem det är (varit där samtidigt både när skor och anorak försvann), så här arg hade jag inte blivit för en månad sen. Vad är det för fel på människor?

Finns det inte skåp så man kan låsa in sakerna?

Sedan kan man ju fundera på vilken uppfostran folk har fått gällande vad som är ditt och mitt…
Så jävla svårt kan det ju inte vara att låta bli någon annans saker…

Det finns skåp, jag har aldrig låst. Ska börja med det nu. Det är ju en håla med några tusen invånare, typ alla känner alla.

1 gillning

Du får börja titta ner(åt) när du möter folk i din lilla håla, åtminstone de med ungefär din skostorlek :wink:

1 gillning

På väg hem från svensexa för en av mina finast vänner. Supertrevlig kväll på alla sätt. Ser sms från min fru, eller vad man nu ska kalla henne. Hon tänkte komma och lämna barnen hos mig kl 10:00, för hon har en del och fixa. Hon vet att jag skulle bli väldigt sen ikväll och lovade att lösa allt med barnen när jag skulle på svensexan. Det har blivit en del alkohol, inte överdrivet, och hemgång 03:00. Känns inte riktigt okej för min del, speciellt inte med tanke på hur mycket jag ställt upp för henne under de gångna veckorna. Börjar bäva för delad vårdnad med henne.

Kan vara bra om ni sätter er ner och skriver iordning förhållningsregler gällande barnen och andra saker.

Känns inte som om ordet givande och tagande existerar för henne utan enbart tagande…