Vi som vill MOTIONERA igen

jag kanske ska simma imorgon i sjön. :joy:
Jag vinterbadar faktiskt, men man är inte i mer än några sekunder.
Motion är det väl även när man är inne. Och joggar tex. Ska nog ut i morgon.

1 gillning

En bra ide. Jag behöver med hitta min träningsglädje igen. Jag är på. :+1:

Jag är verkligen peppad att börja styrketräna regelbundet. Det har jag lovat mig själv sedan uppbrottet. Nu när jag äntligen mår bättre så ska jag ta tag i detta. Så skönt att ha ett mål att sikta sig efter. Att ha något att se fram emot. Att se mig själv göra framsteg. Tror att jag kommer må så bra om jag lyckas hålla i detta. Bra kost och träning är målet :muscle:t3:

Jävlar vad han kommer ångra sig att han lämnade mig. Och jag kommer må så mycket bättre :grin:

3 gillningar

Det här är så bra och känner jag, en överlevnadsstrategi, för att inte
falla ned i djup depression.
Jag går på Friskis & Svettis och anmäler mig på diverse pass.
Skönt att slå ihjäl lite tid också. Känner mig som en förprogrammerad robot när jag åker iväg, men jag vet att väl är där så kan jag glömma mitt sorgliga
liv och jag mår nästan bra för en stund. Jag gör nåt vettigt. Har folk omkring mig. I går blev det två pass på två olika anläggningar. Har faktiskt lite träningsvärk idag. Imorgon blir det ett pass efter jobbet. Istället för att komma hem kl. 18 så är jag hemma kl. 20. Skulle kunna lägga in lite styrketräning efter passet. Komma hem kl. 20.30. Är lite osäker på många av maskinerna men det kanske löser sig. Jag rapporterar imorgon hur det blev.

På vilket sätt osäker? Det finns inte bilder som visar rörelsen och resp muskelgrupp som aktiveras?

Vilket bra initiativ @skildkille81!
Jag har varit insnöad på löpning och swimrun sista åren och vill egentligen ta klivet till triathlon också. Har bara inte lyckats hitta tiden och orken att cykla…

Fick häromdagen lite feeling igen och känner mig väldigt taggad på att göra nyårssimningen ( tydligen tradition inom simvärlden och i min simgrupp) till en distansmässig utmaning. Det skulle vara så obeskrivligt skönt att få drämma till med en storstilad avslutning på detta vidriga år…
Återkommer om hur det blev!

2 gillningar

Måste ta tag i det här med träningen på Actic igen.Var flitig ett långt tag och det gav resultat och man mår ju så mycket bättre.
Men den senaste tiden så har jag inte haft någon motivation för huvudtaget.
Tänker att jag ska ta tag tag i det på allvar i början på nästa år.Det får bli mitt nyårslöfte.:cocktail::star2:

1 gillning

Yes.
Sprang (joggade) för första gången sen somras. Å vad gott.
Men det gick saakta. Hunden var med, och hon ville ta den långa jobbiga rundan. Så 5 km på 45 minuter. Över några träd och runt vattendrag. Så att så fort gick det inte som när man var 25.

4 gillningar

Härligt jobbat!! Man ska inte jämföra sig med gamla meriter utan jubla över där man är idag! 45 minuter natur är bättre än bra! Heja!

Saknar verkligen min bästa löparkompis någonsin, min wachtel. Han gick tyvärr bort för ett par år sedan och det tog nästan ett halvår innan jag ens kunde förmå mig att springa utan honom…

3 gillningar

Här blev det 20 km längdskidåkning. Hur härligt som helst, sedan blev det även en hundpromenad med en god vän under 1h. Nu är jag färdigtränad för idag.:blush:

2 gillningar

Precis genomför ett härligt bröst och tricepspass på gymmet, härligt intensivt under 1h. Nu stramar det så där jäkla gott.
Är nu påväg ut för 1h rask promenad.

Bra jobbat alla!

1 gillning

Tack för initiativet!
Jag inser att jag betalat varje månad till gymet under året som gått och varit där två gånger. Det blir två dyyyyyra träningspass!!! Ska minsann surfa in på gymets hemsida redan ikväll och fundera över ett lämpligt program att sätta igång med. Tack igen för peppen!

5 gillningar

En del maskiner gör mig lite osäker …för att, för att jag inte vill verka ovan tror jag (korkat) för att även om det oftast är en bild på vilka muskler den är avsedd för så är de ibland svåra att ställa in, och det är det nästan aldrig nån bild på. Höjd, sits, rygg och vad det nu kan vara. Man kan fråga någon och det får nog bli nästa utmaning.
Körde ett medelpass och en halvtima i gymmet. Är jättenöjd.
Är lite avis på dig som har sån bra disciplin och kommer igång redan på morgonen.

1 gillning

Vad roligt @kattis jag går också i triathlon- och swimrun-tankar. Jag är också utan ordentlig cykelträning och utan ordentlig cykel. Just nu är jag nöjd med skidor och löpning, men så fort det blir ca 12-14 grader i insjöarna, blir det simdräkt och minst två pass i veckan.

Är nog mest för att, kör jag på morgonen så har jag kvällen fri. Även när jag har sonen så funkar det med träningen då den redan är genomförd när jag hämtar från fritids och alltid kan ägnas åt honom. De veckorna jag inte har honom kan jag på kvällen ta en promenad eller joggingtur om andan skulle falla på.

Såg att du körde på friskis, mitt tips är att ta en lektion med en PT, instruktör av personalen motsvarande. Detta då de är duktiga och är en naturlig del i deras yrke, vilket gör att man aldrig behöver känna sig som en nybörjare.

Är du i närheten av skaraborg så får du väl hojta till så kör jag ett pass med dig :wink:

Ofta kan även själv hitta rätt läge, genom att köra en väldigt lätt vikt, göra övningen och vara lyhörd på muskeln hur den rör sig. Då känner du ofta om muskel dra åt “fel” vinkel när du genomför en rörelse.

1 gillning

Hörni, jag har anmält mig till Fight Cancer and Run i Göteborg, Lindholmen, den 22:a september. Man kan springa 10 eller 5 km eller gå 5 km. Jag var med i höstas och sprang 5 km i spöregn. Det är en ganska platt och enkel bana.
Det skulle vara jättekul om nån vill haka på. Det är för en god sak också.

@Orlov kul! Och om du redan har våtdräkt och kör OWsimning samt springer är det inte krångligt att börja med swimrun. Om man gillar att träna utomhus, gärna distanspass, är swimrun magiskt. För mig är det ytterligare en dimension när jag får kasta mig i vattnet, som att frossa i naturen liksom. Nu har jag turen att bo längs en vacker kuststräcka och då är det lätt att komma ut också. Ibland har vi fått till swimrunpass i veckan- att dra från jobbet och sen få springa och simma med horisonten framför sig en vanlig tisdag- vilken frihetskänsla! Ångaloppet har ett trevligt läger i början av juni för folk som vill komma igång med swimrun.
När det triathlon har jag byggt upp värsta mentala motståndet, verkar så himla krångligt med cykeln och zonerna mm. Och det där med att laga ev punka själv…

Första löp-passet på ett år avklarat!

Rättelse - första fysiska aktiviteten på ett år. :scream:
Rättelse 2 - lufspass heter det nog :joy:

Kör på couch to 5k som jag startade med när jag började springa för 3 år sen.

Vet att det kommer att funka men är helt förfärad över mitt fysiska skick…:grimacing:

6 gillningar

Jag undrar ju ibland om man skulle möta någon i spåret, eller bli omsprungen, när man känner sig som ett kylskåp ibland.

Jag hade ungefär den träningen men höll på i 30 minuter istället för 20 som det står på couch to 5km.

2 gillningar

Grymt jobbat!!

1 gillning