Vi som vill MOTIONERA igen

Hörni jag är helt säker på att det är ett tecken på att vi är på rätt väg när vi faktiskt fokuserar på träning. Heja oss!!

2 gillningar

Blev 12 km längdskidor här, det började tyvärr snöa och jag hade klister på skidorna så jag fick ge upp. Till slut tog jag mig knappt framåt. Bra träning ändå.:+1: Heja alla som orkat börja träna, vi är bra!:clap::v:

1 gillning

Jag är rädd för att jag i så fall är på helt “fel” väg, för jag orkar verkligen inte “reclaim my street’s”… det känns så skämmigt att erkänna, nu när det är över tre år sedan allt detta elände tog sin början.

Jag är väl bara en hopplös latmask som skyller ifrån mig… men ni ska veta att jag beundrar Er, mer än jag kan uttrycka och förmedla :clap:

4 gillningar

Jag har ju varit så nedrans förkyld i snart 2 veckor, vill ju också igång nu! Är en sucker för planer och listor så jag har skaffat mig en fin turkos bok där jag skrivit in träningsschema för de första tre veckorna. Nu är jag mentalt redo för att starta en fokusperiod. Jag och alla andra hundratals som brukar cirkulera på gymmet i januari…

I morgon är jag inbokad på spinning 10:30. Söndag blir det första gymträningen sen oktober.

1 gillning

Men du, då kanske du hittar ro och energi någon annanstans? För mig är träning något som ingår i vardagen och helt nödvändigt för att jag ska fungera som person. Sista året har jag dock varit väldigt ofokuserad och träningen har inte varit lustfylld.
Så jag blev då glad när flera pass förra veckan gick så bra! Och jag för första gången på jättelänge fick lust att sätta upp ett nytt mål.

Jag tror att alla mår bra av något intresse utöver jobbet, familjen mm. Måste ju inte vara träning, jag tror att musik, konst, vistas i naturen mm fyller samma funktion!

1 gillning

Gårdagen fylldes med ett axel + magpass på 1h sedan promenad i 2h

Dagen skulle följts upp med jogging… men fan tog mig knappt ur sängen så fick bli 1h promenad.

Härligt och se alla ivriga och pushande människor.

1 gillning

Började mitt nya liv idag med en lång promenad till Måkläppen. Det blev nästan 19000 steg på räknaren. För er som bor längre upp i landet är Måkläppen en landremsa som sträcker sig ut från Falsterbonäset. Här häckar många sällsynta fåglar och sträckan är naturskyddad och bara öppen för besök under några veckor på vintern. Har man tur kan man spotta sälar. Jag fick se några som lekte i vattnet och några till som höll sig på ett otillgängligt sandrev en bit ut i havet. Det blev en riktigt fin tur, underbart ljus och mera frisk luft på några timmar än jag fått på flera år. Benen är möra efter alla djupa steg i sandbrynet. Känns som om jag kommer att sova gott i natt.
Det var mitt första besök. Jag har talat om att ta mig hit i tre decennier och idag blev det äntligen av. Tack igen ni fina vänner här som gav mig initiativet!

5 gillningar

@Lova Åh vad härligt att kunna se dem på så nära hålla!

1 gillning

Haha nu tog du förvisso bort bilden :slight_smile: men var riktigt fin

Jag trodde inte det funkade! :slight_smile:
Försöker igen!

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26001411_10210706131118138_5287388981267758706_n.jpg?oh=f199f9e04769b883e5b8a68d325111a1&oe=5AC6910C

Det funkar det är bara det att vi måste klicka på bilden så kommer den upp

1 gillning

Härligt med hav och sälar!
Jag och barnen gick på Sörmlandsleden idag, så fint att komma ut. 5-km rundan blev en mil eftersom vi (möjligen mitt ansvar😬) missade en skylt.
Nu laddar jag i viloläge inför nyårsaftons mastodontsimpass. Dock har 12-årige sonen tjatat hela dagen att han vill springa med mig imorgon. Undrar vad som flugit i honom? Normalläget är annars att jag tjatar…

1 gillning

Inte skämmigt ett dugg. Du kanske hittar ett annat sätt som är rätt för dig. En promenad i naturen brukar kännas lugnande för mig. Eller att baka en limpa.
Sköt om dig. Kram

1 gillning

Måste gå dela min personliga seger med er! Har just avslutat nyårssimningen på 100x100m! Så jädra nöjd med mig själv! Egentligen har jag inte simmat så mycket i år att det är vettigt att simma 10km men jag kände ett sånt enormt behov av revansch och att avsluta det här skitåret med någon slags triumf. Har aldrig simmat så långt förut men det gick!!!

8 gillningar

Satan @kattis
Vilken jäkla inspiration du är!
Snyggt jobbat.

1 gillning

Tack! Och detsamma med dina nitiska besök i gymet!

1 gillning

Haha ett helkroppspass på 1h genomfört.
Ingen träning i lördags och fredags med promenader under flera timmar genomfördes så zfår räknas in i vardagsmotion.

I dag kom jag iväg till gymmet och gjorde mitt första styrkepass i min nystart. Benpass.
Jag trodde jag skulle vara ensam kl 16.30 på nyårsafton, men det var ganska många på gymmet.
Kan inte låta bli att undra hur många som precis som mig försökte överleva nyåret som nyseparerad…

1 gillning

Förmodligen betydligt fler än vi tror…
Bra jobbat @Minerva

Har lagat tidig nyårsmiddag idag och vi har varit några som ätit tillsammans, mina barn skulle sedan iväg på fest och var tacksamma för skjuts. Vi andra bröt taffeln efter att tjejerna (äntligen :see_no_evil:) i timmar sminkat sig, provat kläder och omväxlande pratat i telefon, snapchattat och messat med resten världen som det lät och slutligen var redo för avfärd. Dressade till tänderna och söta som socker kunde en stolt mamma konstatera. Nu är jag är precis hemkommen efter att ha skjutsat mina fina tjejer på stor nyårsfest.

Tomt och tyst här hemma… men känns ändå bättre än jag trodde det skulle göra. Ska hälla upp ett glas vin och börja se 3:e säsongen av “The Affair” (hmmm, är det masochistiskt månne?)

Gott slut till Er alla fina människor därute :sparkler:

2 gillningar