Vi nyskilda i Uppsala

Det blev av. Vi var totalt tre stycken inklusive mig själv på Pizza Hut. Det var väldigt trevligt. Det skulle vara kul att ha någon träff igen, eller vad säger ni andra @nastaandetag och @Finnsdetlivfinnsdet ?
Jag är rätt flexibel på datum och tider då jag inte har några barn eller så. Min spontana tanke är att det vore trevligt att ses i november som känns inte alltför långt fram i tiden, men inte heller så nära jul då ni säkert är mer upptagna med julen då.

November låter som en bra idé tycker jag. Jag är också flexibel, då jag bara har stora barn.

1 gillning

Låter bra. Det vore roligt om vi denna gången kunde bli fyra stycken minst. Vi får avvakta lite o ge dem lite tid o svara.

1 gillning

Vi tänkte sikta in oss på att preliminärt köra en träff i Uppsala senare delen av november. På grund av Corona i Uppsala så tyckte vi det var olämpligt att ha något före 17 november, men någon kväll av datumen 24, 25 eller 26 november är mitt förslag eftersom det är tisdag-torsdag och sannolikt lite mindre folk ute på restauranger.

Skulle någon av kvällarna 24-26 november, tisdag-torsdag fungera @nastaandetag, @Finnsdetlivfinnsdet och @Pussla ? Kom gärna med förslag på var vi ska vara.

Alla andra förutom ovan nämnda är också välkomna oavsett var man är bosatt, men räkna med att vi vill hålla till i Uppsala!

Jag försökte tidigare göra mig av med titeln Anordnare av forumträff via instruktioner från @Caro men det funkade inte riktigt, men kanske inte gör något då jag nu håller på dra ihop en träff igen :rofl:

1 gillning

Jag uppdaterade din titel till “Huvudanordnare av forumträffar i Uppsala” nu. Hoppas jag tolkade din önskan rätt.

/Admin

Hej, jag vill ta bort titeln helt. Det blir dessutom ingen träff i år pga Corona.

Tack för att du fråga och vänligen ta bort titeln helt så jag har mitt vanliga användarnamn här på forumet.

Vi ställer in träffen för i år pga Corona så får vi avvakta till 2021 om intresse fortfarande finns.

Sköt om er Uppsalabor och även ni andra där ute!

1 gillning

Svincool titel, though! :yellow_heart:
När Corona gjort sitt kommer du igen, det är jag helt säker på!

1 gillning

Tack @Caro, haha, nu när det ändå inte skulle bli något under året så kändes det inte som jag gjorde rätt för titeln. Kanske det också hindrar någon annan från att kliva fram och ta initiativ.

Följer gärna med på träff i uppsala under våren

1 gillning

@Lotus2 Vad kul, Nu är det iofs Corona, men om det finns idéer och någon drar i trådarna så hänger jag med.

Hej,
Läst många trådar här (4,5 år) på forumet, och älskar och uppskattar verkligen allt det stöd det ger till oss (lämnade/lämnande själar i en av livets svåraste skeden… Bor i Uppsala och tar gärna en lunch/fika på Gunterska eller annat ”hak”.
Många restauranger ha ju numera glasade uterum med infravärme :slightly_smiling_face:
Så varför inte?
Annabell

Hej @Annabell, du har så rätt. Lät som ett bra förslag. När Jag tänker efter har jag sett att det är inglasad och ser riktigt trevligt ut där. Lite nostalgi då jag satt där i slutet på sommaren eller det var kanske t o m en ovanligt varm septemberdag och tog en räksallad och en öl till i solen.

Är en dag på en helg lämpligast eller tidig vardagskväll? Har ingen koll på öppettiderna där. Det kan kanske bli några st till förutom dig, mig och @Lotus2.

Jag har rätt fria tider när kan du @Annabell och @Lotus2 ?

Ska kolla med de andra två också som var med i somras när vi sågs.

Hej, kul med positiv respons! :slightly_smiling_face: Jag tillhör skaran i samhället som inte jobbar hemifrån på heltid, men em på distans några dagar i veckan.
Jag föredrar en helg, lö- eller söndag. Gärna sen lunch 13-14…
vad tycker ni andra?
Annabell🌷

Gunterska’s gröna ärtsoppa med surdegsbröd &liten skål med handskalade räkor är min favvolunch!
Bästa service, men lite svårt att få bord på helger… men man får vara ute i god tid och ”hangaround”:joy:

1 gillning

@Annabell Den har jag också ätit, riktigt god! Om jag inte minns fel var deras deras cesarsallad grymt bra också eller vad det nu var för sallad. Otroligt mycket bra smaker i den.
Sant, den är lite poppis detta stället. Ser alltid folk som sitter där, men verkar lugnare precis i slutet på luncher på vardagar iaf!

Sen lunch en lördag eller söndag 13-14 är perfekt för mig iaf. Sannolikt lite lugnare då än precis innan klassiska lunchtiden.

Men rätt stort där inne också så och det är rätt coronaanpassat så jag personligen skulle inte vara särskilt oroad för Corona där iaf. Vet inte om det är någon av er andra som är i någon riskgrupp, men jag är inte det iaf. Självklart är man försiktig. Har ätit rätt mycket ute och nästan ännu bättre nu under Coronatider att det är så luftigt med folk.

Så, vad väntar vi på? :grinning: Stor​:sunny:i morgon och vintervitt! Finns det regler på antal deltagare? Oavsett, så blir det en promenad för mig, och ev en lunch på stan i morgon… :snowman_with_snow::stew:

1 gillning

@Annabell Jag tror inte det är annorlunda regler nu än för ett par månader sedan. Ska se om jag ser något speciellt på hemsidan. I morgon, ja varför inte! Funkar för mig iaf :rofl:

Nya regler: 4 p i samma sällskap. Men, vem går ut om man känner sig sjuk? F h ingen…:zipper_mouth_face::see_no_evil:
Jag är inte i riskgrupp, och det känns helt ok att sitta ute/ inglasad uteservering.
Men jag förstår om människor känner sig tveksamma…

1 gillning

Exakt, ingen går på restaurang/fik om man är sjuk eller mkt få.

Finns alltid människor som är tveksamma och oroliga för allt :rofl: