Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Vi nyskilda i Uppsala

Hej alla !
Ny här och som ni säkert redan förstår även nyskild från ett 17 år långt förhållande. 2 tonårspojkar 14 & 16 år och ett ex som gick från ett förhållande rakt in i ett nytt. Jag känner att jag bara behöver komma UT !! Träffa nya människor i samma situation. Finns här några från Uppsala som är sugna på att ses ? Kram på er där ute :hugs:.

2 Likes

Raderat.

1 Like

hej, jag är mitt i skilsmässa nu före jul. Känner att det finns ont om folk att prata med såjag är gärna på för att få komma ut och bara fika eller nåt…

1 Like

Hej !! Tråkigt att höra, men samtidigt har du kommit till en väldigt bra sida att få stöd ifrån. Så du bor i uppsala ?

1 Like

ja, min fru bedrog mig. pressade fram erkännande den 27 november, 25 år kastade hon i sjön för en kollega på…ja jag vill inte avslöja dem offentligt men…jag går hos terapeut, har precis minskat på gråtandet men allt känns alldeles förtvivlat illa. Hon gjorde det så fult också, iskallt kalkylerande och i en lgh som vi äger tillsammans förutom vår hus. Jag är så lurad, så besviken och fattar just ingenting och inga svar får man heller.

1 Like

Hej. Jag har full förståelse för din situation som stämmer till viss del överens med min egen. Jag är nyskild efter 21 års äktenskap där jag inte heller får träffa mitt barn under julen. Jag hade gärna vid detta tillfälle viljat bo i Uppsala så vi kunde träffas och hjälpt varandra under julen.

1 Like

Hej ! Så ledsen för din skull. Själv separerade jag i somras. Vi hade inte ett bra förhållande och det var jag som tog tag i att göra en förändring. Visst har det varit en jobbig höst. Då framför allt att inte få träffa barnen på samma sätt som innan. Men jag har idag träffat en annan man som behandlar mig med respekt och kärlek. Så jag har så att säga gått vidare. Men forumet har varit till stor hjälp. Alla fina kloka människor här inne. Skickar en varm kram till dig !!

2 Likes

Hej, ja…det är som det är. Jag är glad att jag in såsade ihop utan mosade på med tingsrätt och advokat och bodelning. Just den biten känns bra att jag inte velade utan tog ett kraftfullt beslut. Nu är det bara att försöka överleva effekten av alltihop. Jag tackar er för era snälla ord och förståelse, jag kommer hänga här och läsa andras berättelser…

2 Likes

En till i Uppsala här. 41 år, ett barn på 5 år. 10 år som par och 9 år som gifta slänger han bort.

1 Like

Hej, tråkigt att behöva säga välkommen. Men du kommer se att detta forum är till stor hjälp, de allra flesta här är goda medmänniskor i denna sortens kris. Så skriv och fråga, du kommer få råg i ryggen, goda råd och uppmuntran. Det har hjälpt mig och jag hoppas det kommer hjälpa dig!

1 Like

Tack, känns bra att få läsa om andras upplevelser och tankar om allt

1 Like

Hej är nyskild i Uppsala , lämnad , vill gärna komma i kontakt med fler av er och ses i höst

1 Like

Hej,
Uppsala bo här med (Björklinge) ligger i skilsmässa nu. 2 barn.
Papper skrevs på i torsdags. Öppen för dialoger och träffar med folk i samma situation som jag själv. Mitt största intresse är musik.
Har inte facebook.

Jag förstår inte hur man bar kan rusa från ett förhållande till ett annat.
Det är för mig jätte konstigt.

Varför tror 9 av 10 att gräsmattan e grönare hos grannen?

Jag är från Uppsala - har hela familjen där vilket varit tungt under skilsmässan här nere i Skåne :slight_smile:

1 Like

Mm det vore kul att ses iaf är kanske inte så musikintresserad men iaf

1 Like

Bor i Drälinge nära Björklinge. Om någon är intresserad av promenad och prat :blush:.

Jag bor vid Viksta och skulle uppskatta en promenad och någon att prata med

Pm mig så vi får kontakt så kanske fler vill haka på

Jag e också på om ni ska ut och gå :blush: