Tvivel och förvirring

Jobbig situation och osäkerhet men hur skall du få egentlig vetskap?
Det kan ju vara som du skriver att det har med balansen i kroppen men tänk om det inte är så?
Det kanske är någonting annat som saknas i dit liv, tänk om det är så att dina vingar bara har varit utfällda till 75%
Du kanske är trött på allt som är så förutsägbart, att se det framför sig fyller många med skräck och panik, blev det ingenting mera av detta, var detta mitt liv som passerade revy.
Vi har det bra ekonomiskt men det känns tomt på något vis, spänningen och nyfikenheten är borta, att bli farmor eller mormor.

1 gillning

Den här processen följer samma mönster månad efter månad så jag är rätt säker på att det beror på hormoner. Men människan är komplex och självklart påverkas jag av annat runtomkring också. Att fundera över sitt liv, hur det blev och hur det är, när man är i min ålder är nog väldigt vanligt.

Hur gör jag egentligen för att svara på någon annans inlägg? Ibland går det, ibland blir det bara som ett nytt inlägg…

Hej @Nelimo
.
Under varje inlägg ( utanför rutan ) som nån gör så finner du en böjd pil, tryck på den så skall du se att ditt inlägg pekar som ett svar på den personen.
.
Annars kan du oxå göra såhär: leta rätt på @-tecknet samt nicknamnet på den du skall svara till.
.
Hoppas du löser detta

1 gillning

Tack! Fast det är så jag gör… jag ser namnet på den jag vill svara längst upp till vänster i rutan där jag skriver, men när jag trycker på den blå ”svara-knappen” bli det ändå bara ett nytt inlägg.

Som nu… :face_with_raised_eyebrow:
Jag får prova det andra sättet.

Hej jag kan säga att jag känner igen allt till 80 procent. Och jag har förstått att det är hormonerna som spökar. Jag fick antidepressiva som hjälpte mycket faktiskt.

Hur mådde du runt ägglossning då? Var du deprimerad? Jag mår ju snarare för bra, känner mig hög, men sedan slår det liksom över och jag vill lägga all denna energi på någon annan än min man och min familj, det är ju det som i sin tur som får mig att må dåligt…

Träffade faktiskt en läkare i förra veckan, han hade inte stött på detta problem förut, men han sade att det var tydligt att jag var extremt känslig för hormonomställningar i kroppen, och att antidepressiva förmodligen skulle få mig att må ännu bättre (och längta bort ännu mer…) Han skulle iaf ta ärendet vidare i läkargruppen…

2 gillningar

Jag mådde piss, och behövde mer närhet, ell omsorg o behövde bekräftelse. O när jag fick mensen så mådde jag för bra, och längtade bort. Jag ville helst vara någon annan stans än hemma. Ville byta ut hela familjen. Men det var för att jag var så speedad att jag kände min man var tråkig o behövde ha nån som hade samma energi typ. O när ja var nere så ville jag ha ngn som kunde hålla om mig o visa kärlek, något som min man e kass på. D tog ett tag tills jag förstod va problemet var. Men antidepp ha hjälp mig mkt. Kan fortfarande känna av de känslorna men d e inte så mkt som förr o d e så lite så att jag ibland inte alls märker av.

Ja, det här känner jag ju igen… :confused:
Skönt att det blivit bättre för dig i alla fall! Tar du anti-depp hela tiden eller bara när det är som värst?