…………………

………………………………………………….,::

6 gillningar

………………………………,.,…………………,

5 gillningar

Min erfarenhet är att allt inte ser ut som det gör på sociala medier, därför ska man akta sig noga för att titta på saker där som skapar en negativ känsla. Det är lite som att pilla i sårskorpor, riv inte upp såret för då tar det längre tid att läka. Men OM man väljer att göra det så är det bra om man själv konstaterar och accepterar att ”det här var inte bra för mig egentligen men nu har jag valt att titta på detta ändå”.

Tycker det låter bra att du har tagit tid för att ta hand om dig själv. För att attrahera den du vill träffa är det viktigt att veta vem du är. Jag förstår din tanke om din ålder, och delar den, fast jag är äldre än du. Jag har nu landat i att det inte går att påverka att tiden går och att jag helt enkelt får skapa en familj på ett annorlunda sätt än ”alla andra”.

Det är svårt att inte jämföra sig, men när/om du gör det försök att inte tro så blint på att alla andra automatiskt har det bättre än du pga saker du bara har sett på ytan.

4 gillningar

Nej, det är inte ditt fel.

Är han så ombytlig är frågan hur länge det kommer att hålla.

Nej, du är inte så ung. Din biologiska klocka tickar.Personligen ser jag inte barn, familj, tvåsamhet som ett självändamål. Hellre är jag solo än i ett dåligt förhållande.

2 gillningar

Det gick undan!

Det är inte så att han hade henne innan ni gjorde slut av nån anledning?
Du verkar ta det med ro o det låter som ni var överens att gå isär.
Har han gått så snabbt iväg - du kan inte skylla på dig själv. Inte ditt fel… du ska inte jämföra dig själv. Han vill ju knappt vara singel.

Jag blev lämnad efter 20 år, chockad o så stort svek med otrohet. Han flyttade ut juli, blev ihop snabbt trots att x skulle bo själv. Nä, X hade en annan i hjärtat… än idag känner jag sveket men vill aldrig ha honom tillbaka.
Jag kan inte jämföra mig med X:s nya, tack o lov så det är lättare att gå vidare på det sättet, men känner mig lurad ”länge”. Så det sveket sitter i bra länge.
Även inte lätt för vårt barn heller.

……………………………,………………………

1 gillning

Tack för ditt svar! Nej jag tar inte detta med ro för jag ville inte att han aktuell gå den dagen. Har skrivit här i somras ”en sorglig separation”. Där står det mer om det.

1 gillning

Haha, rak på sak. Nä jag är inte så ung enligt biologiska klockan.

Ok! Har inte läst din historia, såg bara detta…

Lätt att säga, bry dig inte om honom. Det sitter i bra länge men till slut blir det - att sluta bry sig… man hör andras röster om deras råd och det är inte lätt att göra det men i sinom tid blir man beredd på det som sagts.

Nu har X flyttat hit i området . Ska lära mig - hålla tyst o bara gå förbi även om x går ensam.
Eftersom han fortfarande inte vet var respekten går vid en viss gräns så kommer det att fortsätta.
var på väg uppåt o känna mig friare tills man får X att traska i området varje dag, hoppas att inte gå just i denna gården.
Man får ta en dag i taget….

Han verkar rätt ombytlig av sig.
Kommer nog inte stanna hos den nya så länge.

2 gillningar

Några säger samma sak för min X. Men jag tror faktiskt inte det i detta fall. Tyvärr!!

Angående giftermålet så kanske det gick så snabbt för att hon då lättare kan vistas i Sverige. Så det kanske är en handling som de inte själva egentligen ville genomföra så snabbt. Om det ger dig tröst kan du tänka att det är tveksamt om giftermålet enbart kom ur en stark kärlek.

2 gillningar

………………….,….,……………,……………….

…………………………………………………

2 gillningar

Ja det är ofattbart att man inte kan inse i god tid att gå ur i ett förhållande för huvudtaget av olika skäl.

Nu har jag faktiskt gjort ett ”stort ” steg. Tog bort x från fb trots att jag stängde av kommentarerna på hans sida.
Fortfarande respektlöst mot vår ungdom att X bara ser nr 1, o det är den nya.

1 gillning

Mitt ex-ex gjorde jag allt för - verkligen allt! Han var en person med en del bagage och psykiska problem, och jag hade ställt upp och så in i helvete för att hjälpa honom med detta år ut och år in.

Sen hade han någon ny efter bara någon vecka! Det kändes verkligen som ett slag i ansiktet, och jag var både ledsen och arg. Sen insåg jag ju också att i åtminstone hans fall hade hon funnits där i bakgrunden redan innan vi gjort slut. Tecken hade funnits där, och redan innan vi gjort slut hade den samtalskontakt jag hade då sagt att allt jag beskrev i vår relation var typiska tecken på att han levde ett dubbelliv. Då hade jag slagit bort hennes ord, men i efterhand hade hon helt klart begripit något jag varit sist med att förstå själv.

Så jag förstår dina känslor. Man känner sig bortbytt och värdelös. Förutom att det också blir en stark påminnelse om sin egen ensamhet.
Men egentligen är det mest tecken på problembeteende från deras håll. Det är inte sunt att svinga sig från relation till relation, och det är bara ett sätt för dem att fly sina egna problem. Och det positiva är ju att vi nu är fria från deras problem, det är någon annans ansvar nu :smiling_imp:

3 gillningar

Precis så kände jag också. Han mådde dåligt, stöttade honom. Smög men den idiotien i hemlighet. O jag som trodde nåt helt annat.
Så fick jag ” allt på käften, som tack för alla åren.
Sån jädra svek. ” jag var inte otrogen - bara via sex så är man det. ” Glöm det!!! Är hjärnan o hjärtat åt annat håll - detcräcker att vara otrogen- då kan man ju ha gjort så i flera år??

1 gillning

Tack för det du delar med! Vad gjorde du för att orka ta dig vidare?

Ilskan är bra! I ilskan finns energi. Jag har haft mycket nytta av ilskan i att ta mig vidare efter x som var otrogen och direkt efter separation gick in i en relation med älskarinnan.
Har du någon att prata med? Utöver att skriva här menar jag?
Det som du gör nu, försöker läka, försöker förstå hur det blev som det blev och komma vidare istället för att rusa in i något nytt ger dig möjligheter att utvecklas och läka på ett helt annat sätt än om du bara borstat av dig och rusat vidare.
Om ditt x i botten har en låg tilltro till sig själv så försöker han kanske fylla ”hålet” med relationer, partners och kickar av förälskelse. Han tar då dock inte tag i sina problem utan plåstrar bara lite ovanpå men problemen i grunden kvarstår.
Nu med distans (efter 1,5 år) är jag så tacksam att jag inte behöver leva med mitt x längre. Mådde inte bra i relationen. Såg det inte när jag var i det men ser det nu på ett annat vis.
Och jag övertygad om att det arbete jag gjort och gör med mig själv nu kommer ge mig helt andra chanser att läka i det som hänt och varit och gå vidare på djupet.

…………………………………………………,….

3 gillningar