Tinder- när man skilt sig

Egentligen borde man ju varna andra från att dejta musiker. När kärleken tillbringar de flesta helger med att köra utrustning, bära utrustning, rigga utrustning, soundchecka utrustning och sedan spela covers i 2X45 minuter för en skrålande afterskipublik kan romantiken kännas lite avlägsen… :grin:

3 gillningar

45 till 100, annars är det tomt i min inställda radie :rofl:

Musiker är en av de få yrkesgrupper som ännu jobbar på ackord. Och inte får de kompledigt heller. Dessutom måste de kunna juridik så de kan stämma instrumenten så de själva inte åker dit för falskspel.

3 gillningar

Där sa du ert sanningens ordv🤘

Utöka radien.
Sök i åldersspannet 36 och uppåt. Då kanske du hittar mig :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Trassel Fast så är det ju med många intressen, hästar, golf, jakt, dykning, kappsegling…

På så sätt är det ju bra att ens intresse speglas i bilderna. Chansen att få träff på en likasinnad ökar ju.

2 gillningar

He he, nja, chansen att hitta en likasinnad med alla dom intressena är nog inte så lätt tror jag. Åtminstone inte om du jobbar som en vanlig tjänsteman och det närmaste du kommer en båt är en vanlig plasteka med 4 hk motor! :smile:

1 gillning

@Sorgsen_man
Jag svarade på kommentaren om att musik är ett tidskrävande intresse. Själv har jag intresse av något av det där.

Så är det nog, men jag inbillar mig att musiken har ett mer glamouröst skimmer över sig bland icke-musiker! Fast nåja, det kan förstås segling ha också. Ett lite glassigt rykte!

Men jag tror inte att så många tänker t ex “wow, en hästmänniska!” och swipar höger om de inte själva älskar livet i stallet. Jag tror att många som inte själva håller på med hästar inser att ett aktivt hästintresse tar massor med tid och pengar. Då kan eventuella hästbilder fungera som ett bra sållningsinstrument, så att endast de som vill dela det intresset nappar.

Jag gissar förstås bara, men jag är inte lika övertygad om att folk i allmänhet inser hur mycket slit på obekväm arbetstid det handlar om för den partner som ingår i ett band. Det kan nog se lite softare ut på bild än vad det är i verkligheten. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det absolut värsta är kvinnor med snapchatfilter :smile: . Det är liksom inte gulligt på personer över 15 år.

5 gillningar

Nope, ingen gitarrist. Då blev det bara norrmän. Haha.

1 gillning

Kanske ide att skapa skilsmässodateträffar, Irl Finns det sådana appar​:joy: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Tusan då!

Jag tror ta mig tusan det skulle funka och tas emot bra av användare.

Nu såg jag en som heter Tore med elgitarr och en som heter Markus med akustisk. Så hittills tre gitarrister. Ni är sällsynta ni med gitarrer jämfört med fiskarena😂

1 gillning

Hänvisa han till detta forumet då, så han kan läsa vad han gör mot sin fru… men samvetet har nog redan ångat bort från dessa människor :wink:

1 gillning

Felet är väl att dom är döda :laughing:

1 gillning