Tinder- när man skilt sig

Hej
Jag är skild sedan ett halvår. Vi är vänner. Skilsmässan med barnen gick nog bra för att jag inte träffat nån annan.
Men nu skulle jag vilja dejta på tinder eller andra ställen men är rädd att han, mot förmodan (men vem vet), är där, kanske som ubåt, och ser mig. Då kanske vår goda relation tar slut?
Kan man vara där, på dateingsiter, som nyskild eller är det bäst att bara gå ut på krogen, fritid, mm?

1 gillning

Du e skild. Får inte du göra vad du vill då?
Om han hittar dig där betyder väl det att han också gör det :blush:

Vi kanske matchar på Tinder då :stuck_out_tongue_winking_eye:
Jag e där och kollar läget. Men bara så du vet. Det är ett riktigt skitställe.

2 gillningar

Tycker du ja. Jag har mest positiva erfarenheter. Träffat både seriöst och mindre seriöst där. Jag ser det som ett sätt att skapa kontakt med kvinnor iom att jag inte har tid eller lust att springa på krogen. Det går ju ändå ganska omgående över till fysisk dejting.

2 gillningar

Jag tycker det inte finns något alls där ja.
Jag swipar bara vänster än så länge :joy:

Men precis som som du orkar jag inte springa på krogen. Har andra prioriteringar.

Umgås med mina barn är nummer 1 på listan :+1:

3 gillningar

allt har sin tid min vän :slight_smile:

1 gillning

Så e det.
Men jag brukar ha större ”lycka” när jag spelar som trubadur på campingar och vid lägereldar :metal:

Vi får gå ut tillsammans någon gång och ha fantastiskt kul! :sunglasses::blush:

2 gillningar

Vad väntar du på då? Skaffa ett trubadurgig på nån pub de helger du är barnfri :blush:. Cash och dejting :+1:

Hade gärna gått ut i min hemstad Uppsala. Dock blir det som mest två besök om året för att träffa släkt och vänner. Brukar vara fulla scheman med barnen och deras kusiner etc :slight_smile:

1 gillning

Hinner inte repa just nu. Fullt upp med att skiljas…
Tar mycket tid och kraft just nu.

Försäljning av huset e på G och blir nog klart i nästa vecka.

Aha…kanske ska skippa tinder och istället damma av min gitarr då som jag inte spelat på sedan jag fick barn🤔

Jag har inte vågat ta bodelningsbiten än eftersom vi kommer då bra överens nu. Är rädd att förstöra den ”lyckliga skilsmässan” som vi har. För barnens skull

Bodelning måste tyvärr göras om du ska få köpa något eget i framtiden (om jag fattat det rätt)

1 gillning

Jag kan ge lektioner via Skype :joy:

Hmm. Det kanske skulle kunna vara något apropå ingenting. Träffa en tjej som spelar gitarr. Det har jag aldrig gjort förut. Men vart hittar man en sån.

Jag spelar gitarr (och lite annat) men att vara den där lägereldstrubaduren har inte alls samma effekt när man är kvinna har jag noterat. :sunglasses:

2 gillningar

Inte det. Du kanske spelar gitarr bättre än killarna och det skrämmer dom?

Har du något material man kan lyssna på?

Haha, ja, när jag var ung kunde det nog faktiskt vara så! :grin: Jag minns en gång i början på 90-talet när jag t om skickade en smyglapp med ackord till en kille som ville briljera men inte riktigt klarade det på egen hand! Det gick väl sådär.

Och jag skickade lappen för att briljera på honom! Jag tänkte att då kommer han fatta hur unik jag är som kan plita ner låtens ackord rakt ur huvudet och bli intresserad av mig istället för den där omusikaliska tjejen som han ville impa på. Men det funkade förstås inte det heller!

Tur att man inte är tonåring längre. Det var ett elände. Nu spelar man för att det är kul, med andra som också bara vill ha kul.

(Jag finns på alldeles för många ställen på Youtube, men inte direkt sökbar tror jag. Det är andra som har lagt ut mig från olika sammanhang och jag låter väldigt gärna bli att titta närmare på det…)

1 gillning

Haha!
Coolt!

Synd att det inte fungerade att briljera på killen. Men han blev nog bara avundsjuk.
Har du tråkigt ikväll kan jag dela med mig av ett klipp när jag sökte till idol 2004.

Sen har jag ett album på Spotify med.
Men det skickar jag via meddelande funktionen i sådant fall.

Alltså, det pinsamma var att han BAD mig om ackorden! Och jag gick med på det, fast jag visste att han stötte på en annan tjej. Hej desperation. :rofl:

Jag hade ju inte gjort samma manöver idag kan jag säga!

Du får gärna skicka idolklippet om du vill, jag tycker alla som utsätter sig för den prövningen är värda all cred.

Då får du lova att inte skratta!

Inget i musiksvängen får mig ur fattning längre. Jag har sett allt. :wink:

Tur det!

Men då ska du se mig när jag gör Markoolios låt
”Vi drar till fjällen”

Sist dansade publiken på borden :joy: